IKEA lancerer IKEA Kreativ

Scan og indret dit hjem online med ny AI-løsning fra IKEA

Nu kan du ved hjælp af AI rykke rundt i dit eget hjem virtuelt. IKEA lancerer en ny digital designoplevelse, der gør det muligt at scanne hjemmet og indrette det med eksisterende eller nye møbler direkte fra computeren eller mobilen. Løsningen hedder IKEA Kreativ og skal gøre det lettere og mere tilgængeligt at visualisere indretningen i hjemmet.

Mange kender problemet, når man står og skal vælge en ny sofa til stuen eller placeringen af spisebordet. Det kan ofte være svært at vurdere, om netop den sofa eller det spisebord rent faktisk passer ind i ens hjem. Derfor introducerer IKEA nu en helt ny digital designoplevelse, IKEA Kreativ, der skal hjælpe kunder med at visualisere deres drømmehjem og gøre boligindretning nemmere og mere tilgængelig.

- 87 procent af vores kunder siger, at de vil føle sig godt tilpas i deres hjem, men kun halvdelen af dem ved, hvordan de skal gøre det. Med IKEA Kreativ vil vi gennem innovativ teknologi hjælpe vores kunder med at bryde de barrierer, der er, når man skal renovere eller flytte ind i et nyt hjem, ved at hjælpe dem med at visualisere det hjem, de ønsker, siger Henriette Ekholm, Country Home Furnishing & Retail Design Manager, IKEA Danmark.

Drevet af kunstig intelligens

IKEA Kreativ er tilgængelig gennem IKEAs hjemmeside eller mobilapp og gør det muligt at udforske og planlægge indretning og boligtilbehør på helt nye måder. Programmet tilbyder nye, interaktive oplevelser, hvor kunder kan udforske produkter i digitale 3D-showrooms og afprøve produkter i en 360 graders vinkel.

Gennem de nyeste teknologier og kunstig intelligens, som blandt andet findes i selvkørende biler, gør IKEA Kreativ det desuden muligt at scanne et rum eller område i ens hjem, som AI-algoritmen omdanner til en interaktiv 3D-model. Her er det muligt at fjerne eksisterende møbler, tilføje nye og redesigne indretningen, som man ønsker.

Så snart kunderne har designet deres rum, kan de tilføje de valgte produkter til kurven, gemme deres designideer og dele indretningsforslagene med venner og familie.

IKEA Kreativ er tilgængelig i Danmark til iOS og Android gennem IKEA mobilapp eller på IKEA.dk.