DuraOcean stolen produceret af plast fra verdenshavene

Ny DuraOcean stol – et resultat af plast fra verdenshavene

Engangsbestik, sugerør, opvaskesvampe og plastikflasker. Alle disse, og uendeligt mange lignende genstande, kan vi alle genkende fra vores hverdagsliv. De er nemt tilgængelige, billige og nyttige – og så er de nemme at smide væk efter brug. Når deres formål er opfyldt ender de, i mange dele af verden, desværre alt for ofte steder, de ikke burde – nemlig i verdenshavene.

Sammen med den globale fiskeindustri, der ofte efterlader gigantiske mængder fiskeudstyr som garn, net og reb, er plastik til engangsbrug med til at fylde verdenshavene med alle mulige former for plastikaffald. Al denne plastik hører naturligvis ikke hjemme i vandet, og er med til at forstyrre den delikate naturlige balance, der eksisterer blandt havenes økosystemer og dyreliv.

Det er her DuraOcean kommer ind i billedet. Med en innovativ tilgang benytter produktionsprocessen sig af indsamlet plastikmateriale fisket op fra verdenshavene, og omdanner dette til at skabe den smukke DuraOcean-stol. Hertil er benene af FSC-certificeret eukalyptustræ fra Brasilien.

I ILVA er vi utroligt glade for at kunne tilbyde vores kunder muligheden for at købe DuraOcean-stolen. At have stolen som en del af vores sortiment giver både ILVA og bolighusets kunder mulighed for at støtte de individer og organisationer, som kæmper for at holde vores verdenshave rene og i live.

DuraOcean stolen koster 899.- og kan købes i ILVA under navnet ’Cannes’ fra uge 20.