Ét samlet Ingram Micro i Danmark

Ét samlet Ingram Micro i Danmark

I 2021 gennemførte Ingram Micro de sidste etaper af migreringen til ét fælles Nordisk it-system. En stor forandring som betyder, at man går ind i 2022 som en stærkere distributør og partner med hele udbuddet fra Ingram Micro i Danmark samlet i én enhed og én webshop.

Fra og med januar 2022 gennemfører Ingram Micro også en strategisk forandring af den nordiske virksomhedsstruktur. I Danmark betyder det, at Nicolai Holmstrøm påtager sig rollen som Country Manager med det kommercielle ansvar for Ingram Micro A/S

"Jeg er meget glad for at vi i Ingram Micro nu kan tilbyde vores danske kunder og det danske marked en ”one-stop-shop” med alt under en paraply. Det gør det lettere for vores partnere at finde alle vores produkter og services ét sted", siger Nicolai Holmstrøm.

Med ét it-system kigger Ingram Micro ind i en fremtid med én nordisk struktur for ”back-office”-funktioner, hvilket gør det muligt for det lokale salgs- og ledelsessteam at have fokus på kunden og kundeoplevelsen.

Nicolai Holmstrom, Country Manager Ingram Micro Denmark

”Vi havde i 2021 et stort internt fokus på et effektivt skifte til en ny forretningsmodel. Det er stadig noget vi arbejder med, for at forbedre og udvikle vores systemer og processer yderligere hen ad vejen. Nu når vi har bygget fundamentet for 2022, så er vi klar til et større eksternt fokus, nemlig på vores kunder og partnere i Danmark”, afslutter Nicolai.

Ingram Micro Danmark er en førende distributør af IT og Telecom. Vi repræsenterer et stort udvalg af koncernens globale forretningsområder såsom; Technology Solutions, Mobilitet, Cloud, og Lifecycle Services. Og tilbyder fleksibel, omkostningseffektive og innovative løsninger i produktethåndtering, softwarekonfiguration, e-handel og tredjeparts logistik.

Nordens største totalleverandør på IT og telekom

Med den globale infrastruktur og med fokus på Cloud, logistik, mobility og teknologiske løsninger arbejder Ingram Micro Danmark for, at vores partnere får de rigtige værktøjer og støtte til at drive forretningen mere vellykket. Ligegyldigt hvilket marked, vores partnere opererer i, eller hvor i verden de opererer.

Ingram Micro blev grundlagt i 1979 og har over 35 år har været en anerkendt markedsleder i sin branche, som leverer verdensklasse løsninger til kunder i hele verden. Vores succes er baseret på innovation og en konstant stræben efter at levere bedre værdi og vækst for vores kunder. I dag, er der ingen anden virksomhed i verden, der leverer en lige så bred og dyb vifte af teknologiprodukter og serviceydelser.

Vores salgskontorer kan findes i København og Kolding og vores Nordiske distributionscentre ligger henholdsvis i Stockholm.

Kolding Åpark 1, 1.sal