Ipsos sætter klima på agendaen i 2019

Bevidstheden om – og for manges vedkommende også lysten til - at være en bæredygtig forbruger stiger markant i øjeblikket, og derfor er 2019 klimaets år i Ipsos. Vi vil forstå forbrugernes holdninger og adfærd omkring klima og bæredygtighed, og vi vil sammen med forbrugerne identificere løsninger på de klimaproblematikker, vi står i hver dag.

Vores år med klima indebærer:

• En gentagelse og opdatering af vores undersøgelse af danskernes forhold til klimaændringer fra 2009
  • Et nyt forbrugerpanel med klima som omdrejningspunkt
  • Deltagelse ved Folkemødet 2019 i Allinge

I år er det 10 år siden, København var vært for COP15 klimatopmødet i Bella Center. Dengang gennemførte Ipsos en undersøgelse blandt danskerne om deres forhold til klimaændringer, og hvordan deres forbrug blev påvirket af den spirende klimabevidsthed. Men hvordan har danskernes syn på klima og klimaændringer udviklet sig? Det undersøger Ipsos de kommende måneder ved at gentage undersøgelsen fra 2009 samt opdatere med de nyeste tendenser inden for bæredygtigt forbrug.

Ipsos har endvidere lanceret et nyt forbrugerpanel, hvor du kan få svar på dine spørgsmål på kun 48 timer. Vi kombinerer forbrugernes feedback med vores omfattende viden om klima, bæredygtighed & CSR, og kan eksempelvis hjælpe med at besvare spørgsmål som:

• Hvordan navigerer forbrugerne i din produktkategori, når det gælder klima, bæredygtighed & CSR?
  • Hvordan påvirker den øgede interesse for plast forbrugernes prioriteter?
  • Hvilke af dine ideer til en forstærket klimaindsats har den største opbakning blandt forbrugerne?
  • Og hvordan kan forbrugerne hjælpes til at ændre adfærd?

I juni måned deltager Ipsos på Folkemødet i Allinge, og vi har spændende ting med over Østersøen. Vi er i øjeblikket ved at finde samarbejdspartnere, der sammen med os vil sætte fokus på klima i forbrugernes øjne. Hvis du har en idé eller gerne vil høre mere om, hvad Ipsos kan bidrage med inden for klima, bæredygtighed & CSR, hører vi meget gerne fra dig.

• klima
  • markedsindsigt
  • csr
  • klimabevidste forbrugere
  • klimapanel
  • forbrugerpanel
  • folkemødet 2019
  • folkemødet
  • klimaændringer
  • bæredygtigt forbrug
  • bæredygtighed

Om Ipsos

Ipsos er et af verdens førende analysebureauer med mere end 16.000 medarbejdere fordelt i 88 lande. Gennem dybdegående analysearbejde hjælper vi vores kunder med at forstå den komplekse verden, vi lever i, og inspirerer dem til at tage bedre beslutninger. Vi brænder for innovation og stræber konstant efter at udvikle nye forskningsmetoder og anvende den nyeste teknologi til at komme tættere på forbrugerne og afdække nye indsigter. Hos Ipsos tilbyder vi dyb faglig ekspertise, markedsledende metoder og evnen til at eksekvere omfattende og pålidelige globale forskningsprogrammer.

Klaus Friis Mikkelsen

Pressekontakt Country Manager +45 3319 3999