Auto-Centralen Aalborg ny forhandler af Fiat, Jeep og Fiat Professional

Auto-Centralen Aalborg ny forhandler af Fiat, Jeep og Fiat Professional

Auto-Centralen Aalborg bliver autoriseret forhandler af Fiat, Jeep og Fiat Professional. Den ældste bilforhandler i Aalborg bliver dermed også den bilforhandler i byen med det bredeste sortiment af biler.

Fra 1. november er Aalborgs ældste bilforhandler Auto-Centralen Aalborg autoriseret forhandler af de tre mærker Fiat, Jeep og Fiat Professional. Fra samme dato er Auto-Centralen Aalborg også autoriseret serviceværksted for Alfa Romeo.

– Fiat, Jeep og Fiat Professional passer godt ind i vores nuværende forretning og sortiment af biler, og vi har glædet os til at tilbyde den brede vifte af modeller til vores kunder. Det gælder bl.a. Fiats små biler som Fiat 500 med mild-hybridmotor, der er meget populær, siger Jesper Severinsen der er daglig leder af salgsafdelingen.

De nye modeller omfatter også elbiler og plug-in-hybridbiler. Bl.a. den nye 500.

– Den lille elbil er skabt til byen, og den er meget velegnet i Aalborg, hvor den er praktisk, kvik og elegant. Med en rækkevidde på op til 315 km er den også en god løsning for pendlere, og vi tilbyder også forskellige ladeløsninger til hjemmet med vores samarbejdspartnere, siger Jesper Severinsen.

Jeep er attraktiv for mange

Det er imidlertid ikke kun Fiat, der har sat strøm til sine modeller. Også Jeep – det amerikanske mærke med stolt tradition for uforligneligt 4x4 – har lanceret plug-in-hybrid-udgaver af modellerne Compass og Renegade. Og det store flagskib Jeep Wrangler er også på vej som plug-in-hybrid.

– Jeep er et meget spændende mærke lige nu, som traditionelt ikke har fyldt så meget på det danske marked, men med de nye plug-in-hybrider er Jeep blevet attraktiv for mange danskere. Med de nuværende priser får man rigtigt meget bil for pengene, og vi forventer os meget af mærket og modellerne, siger Kasper Thomsen, der er salgsansvarlig for Jeep.

De elektrificerede modeller fra både Fiat og Jeep kommer desuden med mulighed for ubegrænsede km i leasingperioden med det nye leasingkoncept UNLIMITED. Dertil kommer selvfølgelig traditionel privatleasing på andre modeller.

Bredeste sortiment i byen

Med Fiat Professional rykker der også en bred portefølje af populære varebiler med kraftige og højtydende motorer ind hos Auto-Centralen Aalborg. Heriblandt Fiat Ducato, der var det mest solgte erhvervskøretøj i Europa sidste år.

– Ducatos popularitet skyldes dens mange fordele. Den har lave omkostninger, og den kommer i mange forskellige størrelser, som varebil, chassis og persontransporter, og med utallige muligheder for opbygning og indretning af varerummet. Og den nye, elektriske E-Ducato er også meget velegnet som kurerbil i byen, Nicolaj Daugaard, der er ansvarlig for salg af varebiler.

De nye mærker gør Auto-Centralen Aalborg til den forhandler i byen med det bredeste sortiment af biler. Selvom mærkerne er nye for forretningen, er der allerede stor viden om dem blandt medarbejderne. Både værkfører samt medarbejdere på værksted og i reservedelsafdelingen har tidligere arbejdet hos autoriserede Fiat-forhandlere.

Store forventninger

FCA Danmark er den danske importør af Fiat, Jeep, Alfa Romeo og Fiat Professional, og her ser man også frem til samarbejdet med Auto-Centralen Aalborg.

– Det er en veletableret forretning med mere end 100 års historie og en stærk tradition for kvalitet og kundeservice, som nu er blevet forhandler af vores mærker. Kombinationen af den brede portefølje af modeller og Auto-Centralen Aalborgs evner gør, at vi har store forventninger til samarbejdet, siger Simon Rivier, der er administrerende direktør for FCA Danmark.

I forbindelse med den nye position som forhandler og for at byde alle eksisterende ejere af modeller fra Fiat, Jeep og Fiat Professional velkommen tilbyder Auto-Centralen en række ekstraordinære tilbud på service i resten af 2021.

Auto-Centralen Aalborg

Auto-Centralen Aalborg er den ældste bilforhandler i Aalborg og har eksisteret siden 1919. Værkstedet på 1.500 m2 og udstilling på 2.000 m2 ligger på Håndværkervej 10, hvor cirka 25 ansatte også har deres daglige gang. Med de nye mærker Fiat, Jeep og Fiat Professional bliver Auto-Centralen Aalborg den forhandler i byen med det bredeste sortiment af biler.

Emner

Jeep blev grundlagt i 1941 og er et globalt ikon, der er anerkendt over hele verden for sine SUV'er og deres uovertrufne offroad-evner. Som producent af den ikoniske Willies JEEP, er mærkets DNA i dag passion, frihed, eventyr og autenticitet – en filosofi man ser i alle Jeeps produkter.

Jeep sælges i dag i mere end 140 lande i verden, de seneste år med et salg på over 1 mio. biler, der produceres på ti fabrikker i seks lande.

Jeep er en del af Stellantis, som designer, udvikler, fremstiller og sælger køretøjer og relaterede dele, tjenester og produktionssystemer over hele verden. Stellantis’ bilmærker omfatter Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS Automobiles, Fiat, Fiat Professional, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram og Vauxhall.

Jesper R. Hermann

Pressekontakt 26240307