Mercury Marine fejrer 80 års fødselsdag i 2019

Siden Mercury stifteren E. Carl Kiekhaefer købte en konkursramt motorfabrik i 1939, har det velkendte varemærke indenfor bådmotorer, Mercury Marine, i den grad brændt sig ind i hjerterne på sejlere verden over.

Mercury er gennem tiden blevet synonymt med innovation og udvikling. Det blev i den grad slået fast med sidste års introduktion af ikke færre end 19 nye 4-takt påhængsmotorer, der dækker området fra 175 - 300 hk i både V6 og V8 model.

Fra den spæde start den 22 januar 1939, er Mercury i dag et velrenommeret varemærke med ikke mindre end 7.000 ansatte i hele verden.

"Vi ser frem til at fejre fødselsdagen sammen med vore ansatte og kunder over hele verden", fortæller John Pfeifer, øverste chef for Mercury Marine. Han fortsætter: "Mercury er kommet langt i løbet af de sidste årti, og rejsen har været præget af hårdt arbejde og engagement fra alle som har været med på rejsen. Årene har været fantastiske og vi ser frem mod fortsat vækst de næste 80 år".

Mercury Marine - en del af noget større

Mercury står ikke alene med sine ambitioner. Mercury Marine er nemlig en del af Brunswick Corporation, der siden 2008 har investeret mere end 1 mia dollars i forskning, udvikling og produktion af miljøvenlige motorer. I december 2018 blev et helt nyt amerikansk testanlæg introduceret, hvor prototyper af påhængsmotorer gennemtestes for støj, vibrationer og glidende motorgang.

Mercury hviler med andre ord ikke på laurbærene. Der udvikles kontinuerligt på endnu bedre, mere miljørigtige, hurtigere og endnu mere vedligeholdelsesvenlige motorer.

Oplev Mercury på BOATSHOW 2019

Der er derfor god grund til et besøg på landets største bådudstilling, BOATSHOW 2019, der løber af stablen i weekenderne den 22 - 24 februar & 28 februar - 3 marts i MESSE C, Fredericia. På den største stand midt i hal A finder du Mercury, der i år stiller op med et særdeles bredt udvalg af bådmotorer.

Her vil være påhængsmotorer i snart sagt alle størrelser, et udvalg af indenbordsmotorer samt de velfungerende batteridrevne trollingmotorer, Motorguide. I anledning af 80 års fødselsdagen vil der naturligvis også være konkurrence på standen med mulighed for at vinde en Mercury påhængsmotor.

På den store stand finder du også nyheder fra velkendte Bayliner, Quicksilver, Smartliner, Uttern og meget mere.

Med andre ord, - Mercury er klar til 80 år mere.

• Jagt, fiskeri

• verado
  • mercury marine
  • indenbordsmotor
  • påhængsmotor
  • boatshow 2019
  • mercury 80 år
  • 80 års jubilæum
  • motorguide

Jørgensen & Dahl A/S er dansk repræsentant for førende varemærker indenfor lystsejlads, blandt andet Mercury påhængsmotor, MerCruiser & MotorGuide motorer samt Bayliner, QuickSilver, Smartliner glasfiber og - pontoon både, flere forskellige RIB både samt Linder og Smartliner joller.

Ydermere står vi bag succes´en; JD 600 Qooqa jollen, der er en ekstra forstærket jolle, specielt udviklet til brug i de grønlandske farvande.

Vores produkter sælges og serviceres gennem et stort netværk af de bedste forhandlere. Når du går ind til en Mercury forhandler, er det den officielle start på din sejloplevelse.

Med de bedst uddannede forhandlere, sikrer vi at din sejloplevelse starter på rette kurs.

Mathilde Ramsgaard

Pressekontakt Marketingansvarlig & grafisk designer 40184186