​25.000 KRONER TIL KATTENE I ODSHERRED!

Go’on har med hjælp fra Kattens Værn etableret et neutraliseringsprogram for vilde katte i Odsherred, til en værdi på 25.000 kroner. Programmet er blevet til i forlængelse af konkurrencen Åres Ildsjæl.

Kattens Værn har efterfølgende etableret selve programmet via en aftale med Dit Dyr v. Dyrlæge Christina Gulløv, som har klinik i Odsherred.

Kattens Værn har via lokale kontakter og screening fundet frem til at Kattene Kaldred og Karla Kattehjem kan anvende programmet og dermed de 25.000 kroner, som er afsat i neutraliseringsprogrammet.

”Odsherred Kommune er en af de kommuner, hvor Kattens Værn i dag ikke har en kommunal aftale. Derfor er dette program med til at styrke arbejdet med vilde katte i kommunen og sætte det på dagsordenen. Vi er glade for at kunne hjælpe de to organisationer, med det arbejde de i forvejen laver for bl.a. kattene i Odsherred,” siger Mogens Wilbers, formand for Kattens Værn.

Mick Kjær, fra Go’on siger om programmet og samarbejdet med Kattens Værn:

”Vi har haft et rigtigt fint samarbejde med Kattens Værn om etableringen af dette program, og vi er meget tilfredse med den løsning, vi sammen med Kattens Værn her kan præsentere. Kattens Værn bidrager med stor faglig indsigt og viden om arbejdet med kattene, og det har været vigtig for os, at få denne professionelle vinkel med på etableringen af dette program. Med Kattens Værn som ”administrator” på programmet, er vi trygge ved, at de 25.000 kroner rækker længst muligt og når ud til de rigtige.”

Der er ingen deadline på anvendelsen af de 25.000 kroner, eneste betingelse er naturligvis at de er anvendt til neutralisering af katte i Odsherred.

God weekend fra Kattens Værn