Så er det nedfaldstider igen!

Og nu tænker I nok; hvad filan snakker de nu om, inde hos Kattens Værn??

Og det skal vi fortælle jer: Vi snakker om nedfaldskatte. Katte der falder ud af vinduer eller ud over altaner.

Det er lige tiden til det i øjeblikket, med alt det her gode vejr, vi har. Og mange gange om dagen ser vi opslag i diverse efterlysningsgrupper eller får kald på telefonen, omkring katte, der enten er stukket af eller faldet ud af vinduer, eller ud over altaner. Og det er virkeligt frustrerende, når der nu er så mange muligheder for at sikre sit hjem.

For vi forstår godt, at man ikke kan holde ud, at alt skal være hermetisk lukket, når der er 30 grader udenfor. Men så få dog for pokker sikret vinduer og altaner, så din kat ikke falder ud og kommer til skade og bliver væk, eller i værste fald dør.

For husk nu: katte har intet koncept omkring højde. De kan ikke se at der er 8 meter ned til jorden fra din altan. De kan bare se, at lige dér, der flyver den due, der har drillet den hele foråret igennem ruden, og NU har missebassen endelig chancen for at nakke den. Og vupti, så er der frit fald hele vejen ned. Vi kan vist godt afsløre, at enden på den historie sjældent bliver lykkelig...

Der er SÅ mange gode forslag på internettet til, hvordan man kan sikre sig på forskellige måder, så der er, i vores øjne, ingen undskyldning for at lade ens kat brække ”arme og ben” ved fald eller hop, bare fordi man sveder. ;-)

Hvis man vil inspireres, så kan man starte med at gå ind og kigge på vores forslag lige her, og så selv tage den videre derfra.

Rigtig god, varm og sikker dag til jer alle + jeres basser