Kunder kan opdatere deres bil med on-demand funktioner når som helst og hvor som helst online

Pressemeddelelse -

Kia sætter ny standard for Software Defined Vehicle-æraen med sin nye elektriske flagskibs SUV, EV9

Fredericia, den 8. maj 2023 – Kia introducerer nu sin Software Defined Vehicle (SDV)-teknologi gennem den nye EV9’s on-demand-funktioner og over-the-air (OTA) softwareopdateringer, der giver kunderne mulighed for at købe og installere nye softwarefunktioner baseret på deres behov. Kia har for nylig afsløret sin elektriske flagskibs SUV, EV9. Det bliver koncernens første model, der tilbyder en række digitale funktioner og tjenester, der er tilgængelige online via Kia Connect Store.

EV9's elektroniske arkitektur giver mulighed for OTA-softwareopdateringer, hvilket giver kunderne den ekstra fleksibilitet til at vælge de funktioner, de vil opgradere. Nye innovative on-demand-tjenester vil blive tilgængelige løbende gennem Kia Connect Store, hvilket giver mulighed for at skræddersy bilens funktioner til den enkelte kundes behov gennem avanceret SDV-teknologi.

Kias fremtidige kurs for SDV, som blev annonceret i oktober sidste år ved Unlock the Software Age-begivenheden, fremhæver den komfort og frihed, som opdatering af software tilbyder. Det giver en innovativ kundeoplevelse samtidig med, at det kan forbedre bilens funktioner, herunder sikkerhed, komfort, opkoblingsmuligheder og køreegenskaber.

On-demand-tjenester og OTA-softwareopdateringer indvarsler SDV-æraen

Kias introduktion af EV9 markerer et stort skridt fremad for SDV-æraen. En af de mest bemærkelsesværdige funktioner ved EV9 er dens udvidede OTA-softwareopdateringskapacitet. I modsætning til tidligere modeller giver EV9's OTA-softwareopdatering mulighed for at opdatere ikke kun køretøjets kernekomponenter, men også dets komfortfunktioner, hvilket giver EV9 uendelige muligheder som SDV.

Med den udvidede OTA-softwareopdateringsfunktion kan forskellige funktioner og komfortspecifikationer nu tilføjes eller opdateres uden at kræve en separat udstyrsforbindelse til bilen. Dette er muligt gennem trådløs kommunikation mellem cloud-serveren og bilen, hvilket muliggør opdatering af kontrolenhedens software, uden at kunderne skal besøge et servicecenter.

I tråd med koncernens SDV-strategi er integrationen af bilens kontrolenheder i fire funktionsområder, baseret på en domænecentraliseret arkitektur. Denne integrationsproces har reduceret antallet af kontrolenheder betydeligt, hvilket giver et robust teknologisk grundlag for effektiv opgradering af funktioner og ydeevne.

Kunder kan tilpasse funktioner når som helst og hvor som helst online

Med introduktionen af den første on-demand-tjeneste gennem Kia EV9, tager Kia næste skridt ift. at levere en personlig oplevelse til sine kunder.

Via Kia Connect Store tilbyder virksomheden en række funktioner, såsom Remote Smart Parking Assist 2, som gør det muligt for føreren at forlade bilen og parkere den på afstand. Det ultimative mål er at levere en bredere vifte af højteknologiske funktioner i fremtiden.

Kunder bliver mødt med hidtil uset frihed og fleksibilitet til at vælge og købe de funktioner, de ønsker, når som helst og hvor som helst. Gennem Kia Connect Store kan kunderne ubesværet browse og vælge de funktioner, de ønsker, uden at være bundet af begrænsningerne i deres oprindelige købsspecifikationer.

Kias urokkelige engagement i at udvide kundernes muligheder og levere produkter, der fungerer optimalt i hele bilens levetid, er tydelig i mærkets fokus på at imødekomme de unikke behov hos en mangfoldige kundebase, inklusive dem, der vælger leasing, leje eller køb af brugt bil. Virksomheden er dedikeret til at udvikle on-demand-tjenester, der er tilpasset individuelle livsstile og sætter kunderne i stand til direkte at tilpasse deres produkter, hvilket yderligere forbedrer deres køreoplevelse.

Kias mission om at rykke grænserne for produkttilpasning og drive den teknologiske udvikling

Kia er dedikeret til løbende at fremme de nyeste mobilitetsteknologier. Til det formål lægger mærket vægt på at skabe produkter og tjenester, der giver kunderne mulighed for at udtrykke deres individualitet og forbedre deres kundeoplevelse.

Sådanne tjenester omfatter underholdningsrelaterede services som film, spil og videokonferencer, som er yderst relevante i forbindelse med at se bilen som en del af ejerens aktive livsstil. Derudover planlægger koncernen som svar på tendensen til personalisering at videreudvikle produkter og tjenester, der giver kunderne mulighed for at udtrykke deres individualitet gennem lyd, belysning, visuel display og andre midler.

Kia er fortsat dedikeret til at udforske nye veje for at højne mobilitetsoplevelsen for sine kunder. Fra og med EV9 sigter Kia sammen med de øvrige mærker i koncernen på at accelerere sin rejse mod SDV'er og styrke tilhørende teknologier, hvilket i sidste ende giver uovertruffen mobilitetsoplevelser til mærkets værdsatte kunder.

Alle ovenstående tekniske data og priser er gældende på tidspunktet for udgivelsen af pressemeddelelsen – og kan blive ændret. Specifikationer og funktioner nævnt i denne pressemeddelelse kan variere afhængigt af land/region.

Kia Import Danmark AS (www.kia.com) er et selskab under Nellemann koncernen (www.nellemann.dk) med hovedsæde i Fredericia, og beskæftiger i dag cirka 40 ansatte. Kias dna er et stærkt design samtidig med en driftssikker kvalitet, som bakkes op af mærkets unikke 7 års garanti (op til 150.000 km – fri km i de første 3 år).

Kias tidlige skridt i forhold til at popularisere elbiler, placerer mærket i spidsen for elektrificeringen af den danske bilpark. Mærket har et bredt modelprogram af elektrificerede bilmodeller, hvilket naturligt medvirker til, at Kia er et af de bedst sælgende elbil-mærker.

For alle øvrige henvendelser