Kjær & Sommerfeldt forstærker sit sortiment yderligere.

Kjær & Sommerfeldt blev i 2008 efter mange år i svenske V & S atter et privatejet selvskab og har siden da arbejdet målrettet på at genetablere vinvirksomhedens sjæl og identitet fra 1875. Det har bl.a. udmøntet sig  i en betydelig udvidelse og ændring af sortimentet med mere end 200 nye vine. Valget af vine er med til at afspejle mangfoldigheden i en vinvirksomhed, der har vristet sig fri af koncernfortiden Det har været oplagt at søge nye samarbejdspartnere, der understøtter vores ønske om at være en privatejet, nærværende og moderne vinhandel bygget på mere end 135 års vinhistorie.

Det har været en omstændig og omhyggelig proces at smage og udvælge vinene fra Californien, Syd Afrika og Australien som nu erstatter tidligere produkter. Valget faldt som sagt på kvalitetsvine fra producenter med en personlig  beretning, vinmagere som har vist sig dybt engagerede og passionerede, og som producerer vine her efter.

Vi er glade for og stolte over , at vi fra 1. januar 2011 repræsenterer følgende  producenter og vine:

Australien: Peter Lehmann, Ferngrove

Californien: The Hess Collection Winery

Pinot Noir fra Californien: Sequana,  Loredona Pinot Noir,  Fog Head Pinot Noir

Øvrige vine fra Californien: Brazin, Clay Station, 181 Merlot, Stone Barn

Sydafrika:

Glen Carlou

Alle vinene kan smages under årets første vinfestival onsdag den 26. januar på Gl. Mønt 4 i fra kl. 11-16. Tilmelding sker hos Maiken Foldager ( maiken.foldager@kogs.dk )

For prøver og yderlig information om de nye vine: Brand Manager, Jens Ole Eriksen. (jens.ole.eriksen@kogs.dk , 40760753)

Yderlig information om de enkelte vine er vedhæftet som bilag I.

Mads Stensgaard

Direktør -Mads.stensgaard@kogs.dk, 40760751

• Mad, drikke

• stone barn