Tæppeland hjælper dig godt på vej med nye gulvtæpper

Det er ikke for sent at forelske dig i de klassiske gulvtæpper igen. Væg-til-væg-tæpperne har, i hvad der føles som altid, været en del af de danske hjem, og du kan stadig bruge dem som en både stilet og komfortabel tilføjelse til stuen, soveværelset eller et andet sted derhjemme.

Er du brændt varm på ideen om et flot gulvtæppe, kan du få dine ønsker opfyldt i Tæppeland – både online og fysisk. Lige meget om du er ude efter et gulvtæppe til det ene eller andet rum, til et stort kontorlandskab eller noget helt tredje, bliver du hjulpet godt på vej af de dygtige eksperter i Tæppeland.

Hvem er Tæppeland?

Tæppeland leverer tæpper og gulve til hele Danmark, og har gjort det gennem de sidste 70 år. Du finder alt fra gulvtæpper og løse tæpper til vinylgulve og tæppefliser – generelt alt hvad du har brug for til din indretning derhjemme.

Du bliver guidet af dygtige og professionelle medarbejdere, der er uddannet specielt til at give dig den helt rigtige vejledning til at finde det gulvtæppe eller andet, du har brug for.

Find dit nye tæppe eller gulv online

På tæppeland.dk finder du det store udvalg online, hvor du kan læse om de forskellige produkter, men du kan også besøge en af de fysiske butikker i Glostrup eller Nørresundby, hvor der venter dig dygtige medarbejdere, som kan hjælpe med at finde det helt rigtige til dig.

Selvom du kigger på tæpperne online, behøver du ikke binde dig til en bestemt farve, før du har set den. Tæppeland giver dig nemlig altid mulighed for at få en ekspert hjem til dig, som har måleudstyr og farveprøver med. Så bliver du helt sikker på, hvordan tæppet kommer til at ligge, og du har mulighed for at se de forskellige farver i virkeligheden, før du bestemmer dig.

Hvor kan du bruge væg-til-væg-tæpper?

Du har mange muligheder, når det kommer til gulvtæpper. I soveværelset gør de det til en ren fornøjelse at stå op om morgenen, fordi du slipper for at træde ud på et koldt, hårdt gulv – i stedet er det første, dine fødder rører ved, et blødt, komfortabelt gulvtæppe. Det har også en god effekt på akustikken og tilføjer desuden en masse hygge og afslapning til stemningen.

I stuen er et gulvtæppe en ideel måde at samle alle rummets kroge, hjørner og klynger af møbler. Et enkelt væg-til-væg-tæppe giver desuden en rolig atmosfære og giver en afslappende følelse, så du rigtig kan flyde ud og koble fra.

Sådan vælger du det rigtige gulvtæppe

Hvad enten du skal bruge gulvtæppet til stuen, soveværelset eller et andet rum, er det vigtigt at vælge det rigtige. Først og fremmest skal du tænke over farven. Skal det være en lys eller mørk farve, en neutral eller prangende farve, og skal det være et mønstret eller helt enkelt tæppe?

I et minimalistisk indrettet rum er det stilet og moderne med et afdæmpet mønster – for eksempel et abstrakt, grafisk mønster med fine detaljer. I et rum med masser af farver, møbler, nips og andet er det derimod en god idé med et neutralt og ensfarvet tæppe, der ikke tager for meget fokus ligesom det andet i rummet.

Du bør også tænke over, om det skal være et tykt og langhåret tæppe, eller om det skal være fladvævet eller blødt og kort. Det giver både en forskel i det visuelle og sanselige, og kan derfor have næsten lige så stor betydning som farver og mønstre.

• PR, kommunikation

• bolig
  • inspiration
  • webshop
  • indretning
  • mode
  • livsstil

I mere end 70 år har Tæppeland hjulpet danskerne med at finde gulvtæpper og gulve, der passer perfekt ind i deres hjem. Det er en virksomhed med både webshop og fysiske butikker og dygtige medarbejdere, der kan give dig råd og vejledning.

Derudover tilbyder Tæppeland altid gratis opmålinger, hvor en ekspert kommer med udstyr og tæppeprøver hjem til dig for at sikre en korrekt opmåling og hjælper dig med at se, hvordan tæpperne kommer til at ligge helt præcist. Det er et godt eksempel på det fokus, Tæppeland har på god kundeservice og glade kunder, der får lige det, de har brug for.