KommuneKredit udsteder første GBP benchmark siden 2018

KommuneKredit udsteder første GBP benchmark siden 2018

Fredag den 7. maj 2021 udstedte KommuneKredit en ny GBP 400m benchmark. Det er KommuneKredits første udstedelse i GBP siden 2018.

KommuneKredit har gennemført sin første GBP-udstedelse i tre år. 19 sterling-investorer fordelt på forskellige investortyper deltog i den nye udstedelse, der allerede en time efter den officielle åbning viste ordrebøger for over GBP 300m. Den store interesse fra investorerne gav KommuneKredit mulighed for at opjustere det oprindelige mål på GBP 250m til GBP 400m.

Chief Funding & IR Manager Eske Hansen siger om udstedelsen:

“Vi har været på udkig efter en god mulighed for at komme ind på GBP-markedet igen, da det er et vigtigt marked for vores fundingarbejde, og denne udstedelse har overgået vores forventninger.”

Udstedelsen blev annonceret i markedet fredag morgen den 7. maj med et indikativt spread på UK Gilts plus 27bps, samtidig med annonceringen af en størrelsesorden på GBP 250m. Ordrebøgerne lukkede 11.15 London tid med ordrer for mere end GBP 450m.

Handlen blev priset 12.59 London tid med en kupon på 0.375%, re-offer price: 99.919%, re-offer yield: 0.398% s.a. og et spread på UKT+27bps.

Citibank, J.P. Morgan og TD Securities var Joint-Lead-Managers.