Kernekompetencer og kreativitet forenet for en god sag

Knæk Cancer slog alle rekorder i år, og vi er utroligt glade for at have bidraget til kampen mod kræft. Vores medarbejdere brugte i år deres faglighed til at samle penge ind, ligesom Krüger som sædvanlig donerede penge som firma. Det blev til over 12.000 kr.

Knæk Cancer blomster sprang ud og donationer fløj afsted. Ugen op til det store indsamlingsshow havde vi i Krüger fokus på at støtte Knæk Cancer. Det kom der 12.200 kr ud af i donationer, men der var også mulighed for at støtte på anden måde, hvis man hellere ville støtte ved at bruge sin tid.

En blomst der groet i vores have

I år prøvede vi nemlig noget nyt og kombinerede vores faglighed med kreativitet i den gode sags tjeneste. Således opfordrede vi vores medarbejdere til at skabe “Knæk Cancer blomster”, som havde relation til deres arbejde. Det kom der rigtig gode bud ud af og endnu vigtigere: flere penge til Knæk Cancer.

“Jeg er ret rørt over indsatsen. Jeg vidste jo godt, at vi havde fantastiske medarbejdere, men i dag er jeg lige lidt ekstra stolt over deres engagement. Udover at vi har støttet et vigtigt formål, har det også været sjovt at se Knæk Cancer blomster fra de forskellige fagområder, vi spænder over i Krüger lige fra rent vand til ren jord jord, siger Anne Abraham, HR- og Kommunikationsdirektør.

Rekordbeløb

Indsamlingen endte i alt på 169.848.989 kroner, hvilket er det største beløb, der nogensinde er samlet ind i Knæk Cancers historie. Vores indsats er måske kun en dråbe i det store indsamlingshav, men vi tror på mange bække små.

Og der er desværre god brug for pengene. Hver tredje dansker rammes stadig af kræft, så det er en sygdom, alle danskere berøres af på et tidspunkt. I år går pengene til bl.a. til bedre overlevelse af sjældne kræftsygdomme, et nyt center for kirurgi og Børnecancerfonden.

Du kan læse mere om, hvad pengene går til her: https://www.cancer.dk/detgaarpengenetil/

• mange bække små
  • fællesskab