Krüger og medarbejdere vil sikre minimum 1000m2 vild natur via donation til indsatsen "Danmark redder jord"

Krüger og medarbejdere støtter “Danmark redder jord”

Hver femte af vores fugle, insekter, planter og andre vilde arter er i fare for at forsvinde fra den danske natur, fordi der er blevet mindre plads til dem. Derfor samler Den Danske Naturfond og TV2 uge 20 ind til en rigere og mere mangfoldig natur i Danmark, og Krüger bidrager. Mange af vores løsninger beskytter dyre- og plantelivet, så for os er det helt “naturligt” at donere penge til denne indsats for vores alle sammens fremtid.

Når indsamlingen kulminerer på søndag d. 23. maj med et TV-show, er det med den vilde natur som en uvant hovedperson. I denne Corona tid har mange af os brugt naturen mere end sædvanligt. Der er blevet gået lange ture i skoven, styrketrænet i parker og vinterbadet som aldrig før, men de færreste har nok bemærket, at der er blevet færre dyr og planter på turen. Desværre er faktum, at mange vilde dyr og planter i Danmark har været i tilbagegang i mange år, fordi der er blevet mindre og mindre plads til dem.

Derfor har vi brug for at få mere af den vilde natur tilbage.

Bæredygtig indsats

Mange af Krügers løsninger beskytter dyr- og planteliv, så det er helt naturligt for os at støtte denne indsamling. Vores løsninger er bæredygtige og bidrager til Verdensmål 3 og 13, som indsamlingen netop har fokus på. Det gør vi ved at muliggøre en effektiv klimaindsats, hvilket bl.a. kommer til udtryk gennem udvikling af nye muligheder for grøn energi, ligesom vi har en fokuseret indsats på at fjerne uønskede stoffer fra grundvandet og udledning til recipienter, der sikrer, at natur og miljø ikke tager skade.

Vi har fra starten af vores engagement i Verdensmålene involveret vores medarbejdere i arbejdet med alt fra gode ideer til udførsel. Derfor er vores bidrag også en holdindsats, hvor Krüger som firma sikrer minimum 1000m2 vild natur, mens medarbejderne frivilligt har mulighed for at donere et valgfrit beløb.

En investering med synlig effekt

Med støtten kan vi give mere plads til den vilde natur. For 12 kr. kan vi sikre 1 m2 vild natur for altid. Alle donationer går ubeskåret til at købe jord, hvor Naturfonden sørger for at genoprette naturen og give plads til, at naturen kan udvikle sig på egne præmisser.

Danmark redder jord er en fortsættelse af indsatsen “Danmark planter træer” fra 2019, som sikrede plantning af knap 1,1 millioner træer i nye, danske folkeskove og godt fire millioner kroner til bevarelse af dansk skov.

Læs mere om Danmark redder jord her: https://naturfonden.dk/