Styr på vandmængderne i kloaksystemet gennem strategisk samarbejde med University of Exeter

For english see below

Hos Krüger er vi glade og stolte over at indgå et strategisk samarbejde med University of Exeter, England.

Formålet er et stærkt partnerskab, hvor Exeter University leverer videnskab i verdensklasse og Krüger leverer den strategiske indsigt til state-of-the-art rådgivningsydelser og erfaringer med implementering hos kunder. Det første skridt er en fælles vejledt ph.d., der udvikler realtids prognoser for vandføring i afløbssystemer. Prognoserne er baseret på machine learning, og Krügers ambition er at skabe et nyt supertilbud til markedet.

Ari Cooper-Davis er vores fælles ph.d.-studerende fra Center for Water Systems ved University of Exeter. Titlen på hans PhD er "Data-driven approaches to hydraulic time-series forecasting." Aris akademiske vejledere er Professor Slobodan Djordjevic and Professor David Butler,co-directors på Centre for Water Systems.

Fra Krüger deltager Alex Torpenholt Jørgensen og Ole Mark, som industrielle medvejledere. Alex med sin omfattende erfaring fra rådgivning på højt niveau og med sin viden om state-of-the-art realtids systemer i Danmark. Ole vil være limen mellem teori og praksis.

Vi forventer meget af dette samarbejde og du kan læse mere om Ari og hans ph.d. her: https://lnkd.in/eBFWbfG

English:

At Krüger we are excited about the start of a strategic collaboration with the University of Exeter, UK.

The purpose is to form a strong partnership where the University of Exeter provides world class science and Krüger provides the strategic insights to high end consultancy applications and experiences with real life implementation. The first step in this direction is a jointly supervised PhD developing real time inflow forecast to wastewater treatment plants based on machine learning where the aim is to improve the operation of urban drainage networks. This will offer novel opportunities for optimising the operation, efficiency, and resilience of wastewater systems.

Ari Cooper-Davis is the PhD student from the Centre for Water Systems at University of Exeter who has the topic "Data-driven approaches to hydraulic time-series forecasting". His academic supervisors are Professors Slobodan Djordjevic and David Butler, co-directors of the Centre for Water Systems.

From Krüger
Alex Torpenholt Jørgensen and Dr Ole Mark will be Ari’s industrial co-supervisers with their extensive experience from high level consultancy and as the glue between theory and practice.

We expect a lot from this collaboration, so stay turned as results will emerge in the future.