Krumspring får støtte til Krumsprings-løbet

Foreningen Krumspring har fået 10.000 kr. og 500 løbstrøjer (værdi: 67.000,00 kr.). fra Nordea-fonden til Krumsprings-løbet, der vil bidrage til at skabe mere aktivitet og fællesskab i Vanløse.

Med støtten fra Nordea-fondens Løbspulje kan Krumspring nu åbne for tilmeldinger til Krumsprings-løbet, så 500 glade mennesker kan deltage i familieløbet. Løbet starter og slutter på Damhusengens skole lørdag d. 31/7.

Deltagerne starter på forskellige steder og tidspunkter, så vi passer godt på hinanden og får holdt afstand. Derfor laves der heller ikke en samlet præmie-overrækkelse, så der bliver i stedet mindre præmier til hver familie, og det gælder ikke om at være hurtigst. Derfor bliver målstregen også anderledes. Der hældes vand og sæbe på en airtrack, og så glider man i mål. Pris pr. deltager er 20 kr. + gebyr. Prisen er meget lav pga. den økonomiske støtte fra Norden-fonden. Fonden og Krumspring håber, at det bliver en succes.

Krumspring planlægger at starte flere hold på Damhusengens skole efter sommerferien som en del af projektet med skole og fritidshjem, der går ud på at give børnene mulighed for at gå til Krumspring efter skoletid.

Julie, der er formand i Krumspring glæder sig især til at:

”Vi igen kan opleve den glæde en begivenhed, som dette kan skabe i nærmiljøet. Der sker noget magisk, når børn og voksne dyrker motion sammen. De smil, grin og oplevelser der skabes denne dag, ved vi, der tales længe om i familierne efterfølgende. Og så skal man huske, at når forældrene går forrest og tør kaste sig ud i (nye) motoriske udfordringer, så smitter det positivt af på børnene. Støtten fra Nordea er altafgørende for, at et løb som dette kan afholdes. Det er både vi og nærmiljøet i Vanløse taknemlige for."

Med Krumsprings-løbet håber Krumspring at kunne fremme bevægelse og fysisk aktivitet i kombination med leg samt bidrage til det lokale fællesskab.

Tilmeldingen til løbet starter 5. juli 2021 kl. 10:00, og alle kan deltage.

5 mio. kr. til lokale motionsløb

Nordea-fondens Løbspulje på 5 mio. kr. uddeles til mindre motionsløb i hele Danmark, der motiverer til mere bevægelse i det fri og bidrager til, at flere får sved på panden i fællesskab med andre.

"De mindre lokale motionsbegivenheder - som Krumsprings-løbet på Damhusengen- udgør en vigtig del af det danske idrætsbillede både i de små bysamfund og i de større byer, hvor de er årlige samlingspunkter for lokalbefolkningen. De bidrager til at skabe en klar identitet og styrker den lokale sammenhængskraft," siger Henrik Lehmann Andersen, direktør i Nordea-fonden, som støtter gode liv.

Løbspuljen kan søges, indtil puljen er brugt. Mere end 600 motionsløb forventes at få støtte.

Om Nordea-fonden

• Nordea-fonden har et almennyttigt og støtter projekter, som fremmer gode liv inden for sundhed, motion, natur og kultur.

• Med Løbspuljen uddeles i 2021 5 mio. kr. til mindre motionsløb i hele Danmark, der motiverer til mere bevægelse i det fri og bidrager til, at flere får sved på panden i fællesskab med andre.

• Foreninger og andre almennyttige nonprofit-organisationer kan søge om enten 5.000 eller 10.000 kr. til afvikling af et løb med 50-500 deltagere samt løbstrøjer til alle deltagere med eget tryk.

• Læs mere på www.nordeafonden.dk/løbspuljen

Krumspring:
Løbsansvarlig Eskil Bech-Pedersen

Eskil@krumspring.dk Telefonnummer 53807484

Nordea-fonden:

Tine Wickers

tw@nordeafonden.dk

• Gymnastik

• Hovedstaden

Krumspring er en idrætsforening i København, der udbyder mere end 100 hold for børn.