​CLICK Festival: Gud eller slaver? Kun gennem kunst kan vi tage vores ejerskab til teknologierne tilbage!

Mennesket har gjort sig til herre over hinanden, alle arter og kloden selv. Med kunstig intelligens er vi på vej til at opfinde noget der bliver større, hurtigere og smartere end os selv - og måske også klogere? Er vi ved at gøre os selv til slaver, eller til Gud? Årets CLICK Festival inviterer sine gæster til at tage deres ejerskab til de teknologier, der ejer dem, tilbage.

Kunstig intelligens ligger allerede i vores lommer, den ved mere om os end vi selv gør, og den parkerer vores biler. De store tech-virksomheder synes ikke at sætte grænser for denne udvikling. Det kan kun vi selv. Derfor viser CLICK Festival, hvordan kunstnere arbejder med kunstig intelligens i værker, der frisætter os fra tech-industriens okkupation af disse teknologier.

Og derfor viser og taler vi om, hvordan stærke kunstnere arbejder med kunstig intelligens igennem nye værker. Af samme årsag har Kulturværftet selv skabt verdens første bud på en sceneproduktion, hvor en kunstig intelligens er medspiller og sammen med publikum skal løse verdens klimaudfordring. En udfordring, som måske først og fremmest ligger i vores mindset.

Fra 18.-19. maj 2019 er der atter CLICK Festival på Kulturværftet og i de gamle værftshaller på havnefronten i Helsingør. Igen i år byder det tæt-pakkede scenekunst-program på egen-produktion, co-produktioner såvel som performances og værker fra nogle af de mest progressive og nyskabende artister, koreografer, programmører og teknologer fra Danmark såvel som internationalt. Se hele programmet på www.clickfestival.dk

• click festival