Foredrag med Vincent F. Hendricks på Kulturværftet 6. februar

Vores generation skal ikke gå ned i historien som den generation, der overlod en verden til vores børn, som er i være forfatning, end den vi fik af vores forældre. Bag disse ord står debattør og professor Vincent F. Hendricks, som i sit foredrag på Kulturværftet torsdag den 6. februar stiller skarpt på såkaldt USR – Forenet social ansvarlighed.

Verden står over for en anseelig mængde af globale udfordringer – fra klimakrisen til misinformation på nettet. Og der er brug for handling – nu. Det er hørt før, og den eneste bæredygtige måde at gøre det på er ved at forene CSR – virksomhedernes sociale ansvar, med SSR – videnskabens sociale ansvar og PSR – politisk social ansvar. Det kan gøres lige nu i USR – forenet socialt ansvar med FN’s 17 verdensmål som linse.

Vincent F. Hendricks, Dr.phil, ph.d., er professor i formel filosofi ved Københavns Universitet og leder af Center for Information og Boblestudier samme sted. Han er forfatter til en række bøger: Infostorms, Spræng Boblen, Fake News, Reality Lost og Kæmp for kloden.

Vincent F. Hendricks har vundet en række priser for sin forskning herunder Videnskabsministeriets Eliteforskerpris, Roskilde Festivalens Eliteforskerpris og Choice Magazine Outstanding Title Award. Den 26. november 2016 fik Vincent F. Hendricks tildelt DR’s store formidlingspris, Rosenkjærprisen. ”Han er utrættelig. Og fuld af overskud har han gjort filosofien relevant”. Det var blot nogle af ordene, som kanalchefen for P1, Thomas Buch-Andersen, kom med, da han afslørede, at Vincent F. Hendricks blev årets modtager af P1’s store formidlingspris, Rosenkjærprisen.

Praktisk information:

Tid: Torsdag den 6. februar, kl. 19.30