Gå til indhold
Den danske debut-artist Lleoh åbner rækken af Tirsdagskoncerter på Toldkammeret.

​Ny koncertrække på Toldkammeret præsenterer morgendagens stjerner: 29. januar – Lleoh (DK)

Gennem vinteren og foråret 2019 præsenterer Toldkammeret en række intimkoncerter med nogle af de spirende kunstnere, som står over for deres gennembrud i Danmark såvel som udenlands. Her kan man bl.a. glæde sig til at høre Lleoh, Girls In Airports, Kajsa Vala, Ida Red og Fågelle. Alle koncerter koster 50 kr. og kan kombineres med fællesspisning inden koncerten. Første koncert er den 29. januar med Lleoh, som sammen med Jonathan Elkær fra det danske succesband Phlake har skabt et musikalsk univers, der bl.a. trækker tydelige tråde til 00’ernes pop og R&B-universer.

Trods sin nyfundne status som debutartist har den 25-årige sangerinde Lleoh (med det borgerlige navn Sarah Leonora) sunget siden barnsben og været i og omkring musikbranchen i mange år. Hendes musik trækker tydelige tråde til 00’ernes pop og R&B-universer, som dog udfordres af undertoner fra til tider insisterende melankolske tilstande.

Hun mødte Jonathan Elkær fra Phlake i 2015, og sammen har de stille og roligt bygget og udviklet Lleohs univers. Gennem en fælles kærlighed til de synth-bårne urbanlandskaber - komplimenteret med Lleohs stærke vokal og Jonathans stærke produktioner - har de nu fundet frem til et udtryk, der er til at føle på.

Praktisk information:

Tid: 29. januar 2019 19.45

Sted: Toldkammeret, Havnepladsen 1 i Helsingør

Billetter – koster 50 kr. og kan købes på www.kuto.dk

OM TIRSDAGSKONCERTER I TOLDKAMMERET

Tirsdagskoncerter i Toldkammeret præsenterer en række talentfulde nye artister. Kom helt tæt på musikken og morgendagens stjerner.

29. JAN. LLEOH (DK)
26. FEB. ELONA PLANMANN (SE) & GUNNI TORP (DK)
5. MAR. PADDED PAWS (DK)
26. MAR. GIRLS IN AIRPORTS (DK)
2. APR. KAJSA VALA (FO)
30. APR. IDA RED (DK)
14. MAJ FÅGELLE (SE)

Kulturhus med lokal forankring og internationalt udsyn

Kulturværftet i Helsingør er Nordsjælland største kulturhus og lægger sammen med byens ældre kulturhus Toldkammeret scener og rum til en bred vifte af lokale, nationale og internationale kulturevents.

Oplev alt fra intimkoncerter til store udendørsevents med tusindvis af publikummer. Arrangementer for børn, festivaler, stand-up, udstillinger, foredrag og meget mere er på programmet. Spisehuset er Kulturværftets café, som også byder på en fantastisk udsigt til Kronborg og havet. Toldkammeret er byens gamle kulturhus, som lægger scener til koncerter, stand-up og rummer en café og Børnekulturcenteret, som står for de to kulturhuses samlede tilbud til børn og børnefamilier.