Det bedste fra to verdener

Innovation og tradition – det nye Cool Classic køkken fra Kvänum – mikser det bedste fra to verdener ved at forene shakernes unikke sans for håndværk og funktion med skandinavisk flair for farver, organiske materialer og en omfavnende atmosfære.

Køkkenet skal danne ramme om det gode måltid og det berigende fællesskab. Med det afsæt har Kvänum udviklet køkkenkonceptet Cool Classic by Kvänum.

Ved at blande det bedste fra to designkulturer, har Kvänums designere udviklet et moderne køkken med respekt for sublimt håndværk og optimal funktion. Inspirationen er hentet i shakernes ærlige tilgang til formgivning og håndværk, hvor form og funktion er ligeværdige størrelser, og hvor enkelhed og renhed er en integreret del af udtrykket. Shakernes puritanske livsstil får i Kvänums CC-univers klædelig mod- og medspil af en skandinavisk modernitet med fokus på organiske materialer, naturinspirerede farver og en varm og indbydende atmosfære.

”CC by Kvänum er opstået i krydsfeltet mellem det klassiske og det moderne, det urbane og det landlige, og mellem det lyse og det mørke,” forklarer Kvänums danske marketingchef, arkitekt maa Dorthe Due Theilade, der specielt fremhæver de nye farver Hav og Skov, som er henholdsvis en dyb blå og en dunkel grøn.

”De mættede farver har klare referencer til den skandinaviske natur og matcher smukt det lyse egetræ, som vi blandt andet anvender på nogle af vore hylder og indsatser og i vores kolonialskabe,” uddyber Dorthe Due Theilade.

Det er netop naturens egne materialer, der kendetegner det nye køkken-koncept, som også inkluderer marmor, sten og porcelæn. Køkkenet byder blandt andet på et fritstående arbejdsbord med åbne hylder i egetræ med rib-effekt – en detalje, som skaber en god og let kontrast til det malede modul. Håndlavede skærebrædder, bakker, konsoller og hylder i lyst træ er ligeledes med til at give køkkenet et uhøjtideligt og retro-inspireret look. Stilen understreges af stiliserede hyldeknægte og træknager– alle elementer, som er med til at sætte scenen til det gode køkkenliv.

-Shakerne havde en enestående fornemmelse for håndværksmæssig finesse og den genfinder man i Kvänums originale shaker-køkken, hvor der er lagt stor vægt på de små detaljer lige fra de tappede skuffer til den gedigne indretning af kolonialskabe og vitriner, slutter Dorthe Due Theilade, der mener at Cool Classic by Kvänum rammer lige ned i den aktuelle tidsånd med sin kombination af innovation og tradition.

• eksklusivt køkken
  • køkken
  • håndværk
  • skandinavisk design
  • kvalitetskøkken
  • shakerkøkken
  • snedkerkøkken

Vores speciale er at skabe personligt tilpassede miljøer, som vi udformer i tæt samarbejde med kunden, vores indretningsarkitekter og vores håndværkere.

Stine Juul Pedersen

Pressekontakt Marketingansvarlig 31766450