Jorden kalder

Den varme farveskala mellem beige og sort signalerer natur, ro og eksklusivitet - den er langtidsholdbar som naturen selv og derfor velegnet i køkkenindretningen. Hos køkkenproducenten Kvänum har designerne stukket fingrene i jorden og skabt et stemningsmættet køkkenunivers med referencer til ler, muld og aske.

Hos Kvänum vender man blikket ned for at finde indbydende og varme farver til tidens køkkener. Jordens egne farver er nemlig i sin afdæmpede mangfoldighed som skabt til et moderne køkkenunivers. Med farver som ler, lava og aske føjer Kvänum således både stoflighed, eksklusivitet og nordisk atmosfære til deres Lindö Art køkken, der blandt mange andre køkkener kan opleves i Kvänums showroom i Aarhus.

”Den meget aktuelle farvepalet er anvendt på vores Lindö Art låger i gennemfarvet laminat - en kombination af farve, form og materiale, der æstetisk klæder hinanden fordi den bløde, silkematte overflade står godt til køkkenets grafisk skarpe design,” fortæller Kvänums danske marketingchef, arkitekt maa Dorthe Due Theilade, der hylder laminatet for sin helt særlige robusthed.

”Lindö Art er i Aarhus vist med en heldækkende 19 mm push-out-laminatlåge med skjulte hængsler. Lågerne har en kontrastfarvet gribeliste i farven Mocca, som ikke blot giver køkkenet sin særegne karakter og en grafisk flot fremtoning, men som også skaber plads til at åbne låger og skuffer uden en traditionel udfræsning,” fortæller Dorthe Due Theilade, der oplyser, at Lindö Art køkkenet fås i fire laminerede farver: Lamineret Jord, Myr, Lava og hvid. Derudover fås serien med lakerede låger i farverne Askgrå og Renhvid samt med en række overflader i træ.

Skarpt design

Den tilbagetrukne mocca-farvede aluminiumsprofil mellem lågernes overkant og bordpladens underkant føjer, sammen med den lave, tilbagetrukne sokkel, en optisk lethed til køkkenet. Den matchende bordplade, der er fremstillet af Silestone, har med sine 20 mm stort set samme tykkelse som lågerne, hvilket bidrager til et harmonisk helhedsindtryk. Silestone bordpladerne, der også fås i 12 og 30 mm tykkelse, består af 94% naturkvarts og tåler, i modsætning til natursten, eddike, citronsaft og andre syreholdige væsker.

Køkkenets afdæmpede farveskala får tilført yderligere varme i kombination med en underlimet messingvask, et dekorativt messingarmatur og lamper i samme glødende materiale. Det enkle og møbelprægede look understreges af en opstilling helt uden overskabe og høje elementer.

”Vi har valgt at holde væggene fri og har derfor installeret et bordemfang, som giver optimal frihed i forhold til indretningen. Det betyder for eksempel, at man kan vælge at have sin kogesektion foran et vinduesparti og, at man er mere frit stillet i forhold til valg af lamper,” uddyber Dorthe Due Theilade, der understreger at køkkenet i kraft af sine laminatlåger lander på en meget fornuftig pris.

”Indmaden i skuffer og skabe er - ligesom i alle Kvänums køkkener - fremstillet af massiv egetræ med 20 års garanti. Køkkenet er derfor ikke blot attraktivt i forhold til private indretninger, men i høj grad også til virksomheder og institutioner, hvor slidstyrke og pris er væsentlige parametre,”
slutter Dorthe Due Theilade.

• kvanumkokken
  • kvanum
  • kvänum
  • køkken

Kvänum har lokale rødder og globalt udsyn.
Vi mestrer det private og det fælles rum, og stilmæssigt breder vi paletten ud – fra det traditionsrige til det innovative.A ltid med afsæt i de bedste materialer og det fineste håndværk.
Velkommen til Kvänums verden.

Stine Juul Pedersen

Pressekontakt Marketingansvarlig 31766450