Range Rover

DEN NYE RANGE ROVER: BETAGENDE MODERNITET, UFORLIGNELIGT RAFFINEMENT OG UOVERTRUFNE EGENSKABER

• Eksklusiv præsentation: Præsenteret i Royal Opera House, London, for ledende repræsentanter fra kunst-, kultur-, forretnings- og sportsverdenen.
  • Femte generation: Den er et godt eksempel med sin betagende modernitet, uforlignelige raffinement og fantastiske egenskaber, der er blevet til gennem mere end 50 års udvikling.
  • Moderne luksus: Den nye Range Rover er kendetegnet ved harmonien mellem proportionerne, overfladerne og de præcise linjer og understøttes af teknologier, der giver et solidt udtryk.
  • PHEV'er med udvidet rækkevidde: Plug-in hybrider med 510 hk og 440 hk og en fuldt elektrisk rækkevidde på op til 100 km1, fås med bæredygtige læderfri tekstiler.
  • Helt elektrisk: Den fuldt elektriske Range Rover bliver en del af sortimentet i 2024, hvilket for første gang vil medføre nul udledning.
  • Mange valgmuligheder: Ny MLA-Flex-karrosseriarkitektur tilbyder karrosserier med standardakselafstand og lang akselafstand samt et luksuriøst interiør med syv sæder for første gang i en Range Rover.
  • Et roligt tilflugtssted: Banebrydende luftrensningsteknologi giver en bedre luftkvalitet i kabinen, mens den aktive støjreduktion bidrager til at skabe et af de mest støjsvage interiører på vejen.
  • Ny Range Rover SV: En unik fortolkning af Range Rovers luksus og personlighed, der er håndlavet af Special Vehicle Operations, bliver også præsenteret og kommer på markedet senere i 2022.
  •  Vi investerer i kvalitet: En ny produktionslinje på Range Rovers historiske hjemsted i Solihull sikrer, at den nyeste Range Rover fortsat er den ultimative luksus-SUV verden over.

Tirsdag den 26. oktober 2021, Whitley, Storbritannien – Land Rover har præsenteret den nye Range Rover i Royal Opera House i London. Næste generations design definerer moderne luksus og giver mere raffinement, kundevalg og mulighed for personlig tilpasning end nogensinde før.

Thierry Bolloré, Chief Executive Officer, Jaguar Land Rover, sagde: "Den nye Range Rover er et fremragende udtryk for vores vision om at skabe verdens mest eftertragtede luksusbiler til de mest kræsne kunder. Den skriver det næste kapitel i den unikke historie om banebrydende innovation, der har været et af Range Rovers kendetegn i mere end 50 år."

Range Rover er den originale luksus-SUV, og den har været et godt eksempel i 50 år med sin kombination af fredfyldt komfort, ro og stor alsidighed. Den nye Range Rover er den hidtil mest eftertragtede, idet den ubesværet kombinerer betagende modernitet og æstetisk elegance med teknologisk raffinement og nemme forbindelser – og for første gang med plads til op til syv voksne.

Den femte generation af luksus-SUV-modellerne løfter Land Rovers modernistiske designfilosofi til nye højder med en moderne fortolkning af dens varemærkeprofil, der skaber et utroligt designudtryk.

Prof. Gerry McGovern OBE, Chief Creative Officer, Jaguar Land Rover, sagde: "Det er muligt at respektere dit DNA og samtidig gå foran – og det er, det vi har gjort. Vores designfilosofis modernistiske natur følger hverken mode eller trends. Den er uden overflødige detaljer, hvilket skaber en form, der taler til modernitet, men også er fuld af charme samt nye niveauer af følelsesmæssigt engagement. Den nye Range Rover er ganske enkelt den mest eftertragtede nogensinde."

Den nye Range Rover kan spores tilbage gennem generationerne: den faldende taglinje, den stærke hoftelinje – med horisontalt fokus – og den stigende bundlinje.

Det karakteristiske korte udhæng fortil, den formelle forende, den opretstående forrude og den markante bagende, der er skråtstillet, er vigtige elementer i Range Rovers proportioner og udtrykker dens uforlignelige fremtoning.

Flade elementer og snævne tolerancer er kendetegnende for den nye Range Rover, og de designfremmende teknologier bidrager til dens sofistikerede solide udtryk, bl.a. plane ruder, skjulte hoftelister og perfekte lasersvejsede tagsamlinger. De markante baglygter, der er skjult, indtil de tændes, er også afgørende for det vellykkede design og bliver en Range Rover-signatur.

Den nye Range Rover SV, der også præsenteres i Royal Opera House, giver kunderne endnu større mulighed for at skabe en gennemført individuel bil, når den kommer på markedet i 2022.

SV-modellen er en udsøgt fortolkning af Range Roverens luksus og personlige tilpasning og er indbegrebet af exceptionelt håndværk. Materialer til eksklusive Range Rover SV-designdetaljer omfatter blank metalbelægning, glat keramik, sofistikerede mosaikmønstre samt udvalgt kvalitetslæder eller bæredygtigt, læderfrit Ultrafabrics™. Yderligere designtemaer, herunder SV Serenity og SV Intrepid, introducerer et interiør med totonede kontrastfarver for og bag, mens den overdådige SV Signature Suite med fire sæder byder på funktionelle forbedringer, herunder et elektrisk klapbord og køleskab.

Denne håndlavede model bliver det første køretøj, der bærer den nye keramiske SV-silhuet, den forenklede navnestrategi og vil blot blive benævnt Range Rover SV. Sv-silhuetten repræsenterer Special Vehicle Operations-designet og den tekniske passion for moderne luksus, ydelse og alsidighed. Sv-silhuetten identificerer alle nye Land Rover-modeller, der lanceres af Special Vehicle Operations i fremtiden.

Den nye Range Rover kombinerer avanceret teknologi med moderne luksus til et uforligneligt raffinement i ethvert miljø og for alle i køretøjet. Det er den første model, der anvender Land Rovers nye fleksible modulopbyggede langsgående arkitektur.

MLA-Flex rummer intern forbrænding, plug-in hybrid og 100 procent elektriske drivlinjer. Det repræsenterer næste skridt i Land Rovers forenklede arkitekturstrategi som en del af overgangen til større drivlinjefleksibilitet og nye standarder for kvalitet.

Den fås med et udvalg af effektive mild hybrid- og plug-in hybrid-drivlinjer samt et interiørudvalg med fire, fem eller syv sæder på tværs af karrosseridesign med enten standardakselafstand eller lang akselafstand. En fuldt elektrisk Range Rover – den første fra Land Rover – bliver en del af sortimentet i 2024.

Den fuldt elektriske nye Range Rover bliver den første i en serie af fuldt elektriske Land Rover. Hvert typeskilt kan fås med rent elektrisk fremdrift ved udgangen af årtiet, hvilket hjælper Jaguar Land Rover med at opnå nul CO2-udledning på tværs af produkter, drift og forsyningskæde inden 2039.

Det udvidede udvalg af elektriske plug-in hybrid-drivlinjer (PHEV) leverer CO2-udledning under 30 g/km med en ren elektrisk rækkevidde (WLTP) på op til 100 km1og en forventet rækkevidde i den virkelige verden på op til 80 km – nok til, at typiske Range Rover-kunder kan gennemføre op til 75 procent af deres kørsel på ren el7.

En række innovative teknologier bidrager til den nye Range Rovers uforlignelige komfort og raffinement. Med den nye tredjegenerations Active Noise Cancellation4-teknologi er kabinen en af de mest støjsvage på vejen. Den bygger på den dæmpede og forseglede karrosseriarkitektur ved at bruge mikrofoner uden på bilen og højttalere i nakkestøtterne indeni til at skabe personlige stillezoner for alle i kabinen – på samme måde som high-end aktive støjdæmpende hovedtelefoner.

Den nye Range Rover kan fås med intuitiv stemmestyring med Amazon Alexa indbygget2. Med stemmekommandoer kan kunderne for at styre alt fra foretrukne infotainmentfunktioner og valg af musiknumre til navigation eller telefonkontakter – samtidig med at de har hænderne på rattet og øjnene på vejen.

Komfort og velvære øges af Cabin Air Purification Pro3, der kombinerer dual-nanoTMX-teknologi for reduktion af allergener og fjernelse af patogener, hvilket bidrager til at reducere forekomsten af lugt og vira betydeligt, mens CO2-styring og PM2.5 Cabin Air Filtration forbedrer luftkvaliteten. Det er videnskabeligt dokumenteret, at avanceret nanoTM X-teknologi i markant grad reducerer vira og bakterier, herunder SARS-CoV-2-vira3.

Bæredygtighed rækker ud over valget af effektive drivlinjer med innovative materialer og processer, der kombineres for at reducere miljøpåvirkningen ved produktion af og kørsel i den nye Range Rover. Disse omfatter et remix-tekstil i uldblanding fra Kvadrat™, der vil blive tilbudt som en læderfri interiørløsning. Uldblandingen er varm og lækker og det perfekte stof til brug med det tekniske Ultrafabrics™-materiale, som har alle læderets taktile egenskaber, men er 30 procent lettere og kun genererer en fjerdedel CO2.

Range Rovers sædvanlige egenskaber og sikkerhed leveres af Land Rovers banebrydende integrerede chassisstyringssystem, der styrer den mest omfattende række chassisteknologier, der nogensinde er monteret på en bil af denne type. Firehjulsstyring giver større stabilitet ved høje hastigheder og den snævreste venderadius i nogen Land Rover, mens avanceret elektronisk luftaffjedring reagerer proaktivt på vejen foran ved hjælp af eHorizon-navigationsdata. Den nye Dynamic Response Pro-teknologi giver hurtigt reagerende elektronisk kontrol af bilens rulning og dermed øget sikkerhed og smidighed i alle miljøer.

Den helt nye femtegenerations Range Rover er designet, udviklet og konstrueret i Storbritannien og produceres udelukkende på Land Rovers fabrik i Solihull – Range Rovers historiske hjemsted – på en ny topmoderne produktionslinje. Investeringen i fabrikken vil fremme endnu højere kvalitet, idet effektive mild hybrid-, plug-in hybrid- og rent elektriske modeller af den nye Range Rover vil blive samlet på samme linje.

Den nye Range Rover er den mest eftertragtede model nogensinde og vil fortsat være den ultimative luksus-SUV verden over.

1PHEV-tal, der oplyses ved lanceringen, er baseret på producentens estimater. De tal, der oplyses ved lanceringen, er baseret på producentens estimater i overensstemmelse med EU-lovgivningen for WLTP for modeller med fem sæder med standardakselafstand og fuldt opladet batteri. Kun til sammenligning. De faktiske tal kan afvige herfra. CO2-værdier, brændstoføkonomi, energiforbrug og tal for rækkevidde kan variere afhængigt af faktorer såsom kørestil, miljøbetingelser, last, hjulmontering, monteret tilbehør, faktisk rute og batteriets tilstand. Tal for rækkevidde er baseret på et produktionskøretøj, som gennemkører en standardrute. PHEV kan bestilles i starten af 2022

2 Amazon Alexa Voice AI er kun tilgængelig på visse markeder. Amazon, Alexa og alle tilknyttede logoer er varemærker, der tilhører Amazon.com, Inc. eller dets datterselskaber. Visse Alexa-funktioner afhænger af smart home-teknologi. Brug af Amazon Alexa kræver en Amazon-konto

3 Texcell -undersøgelse, 2020 udført på vegne af og resultater præsenteret af Panasonic

4 Standardudstyr på køretøjer, der er udstyret med Meridian Signature Surround Sound-systemer