EN NY ÆRA FOR RANGE ROVER

EN NY ÆRA FOR RANGE ROVER

BEGYNDELSEN PÅ EN NY ÆRA: VENTELISTEN TIL RANGE ROVER ELECTRIC ÅBNES OG TESTFASEN ER PÅBEGYNDT

• Med flere patentsøgninger end på nogen anden model tidligere, gennemgår prototyperne af den nye helt elektriske Range Rover nu, et af de mest udførlige testprogrammer nogensinde. Alt sammen for at sikre modellens evne til at klare ekstreme temperaturer, vejrforhold og terræn – samt en vadedybde på op til 850mm1 naturligvis.
  • Ingeniørerne satte sig for at skabe den mest støjsvage og mest raffinerede Range Rover til dato med en unik aktiv støjreduktion, lyddesign og en fredfyldt luksuskabine, takket være den elektriske undervogn.
  • Range Rover tilbyder et første glimt af den længe ventede Range Rover Electric, som byder på åndeløs modernitet i et eksemplarisk Range Rover design, med diskrete detaljer som afsløre den elektriske drivlinje.
  • 800V-arkitekturen vil muliggøre hurtig opladning på offentlige opladningsnetværk.
  • Modellen vil tilbyde fremtidige kunder en problemfri elektrisk ejerskabsoplevelse – nem opladning, softwareopdateringer og intelligent teknologi for at optimere rækkevidden.
  • Range Rover Electric vil blive bygget på elbilsplatformen Modular Longitudinal Architecture, i Solihull, Storbritannien.
  • Batterier og elektriske drivenheder (EDU’er) vil blive bygget og monteret på JLR’s nye produktionscenter i Wolverhampton.
  • Skriv dig op på ventelisten til Range Rover Electric og få muligheden for, at blive blandt de første til at ligge en forudbestilling.

Onsdag 13 december 2023, Gaydon, United Kingdom: I dag åbner Range Rover for ventelisten på den eftertragtede Range Rover Electric.

Geraldine Ingham, Managing Director Range Rover: "Siden salget af Range Rover begyndte i 2021, har den seneste generation sat en ny standard for, hvor eftertragtet bilen er. På verdensplan oplever vi den største efterspørgsel nogensinde i bilens 53-årige historie. På baggrund af denne enestående succeshistorie åbner vi nu den officielle venteliste, som giver mulighed for at blive blandt de første, der får mulighed for at ligge en forudbestilling på den eftertragtede Range Rover. En ny æra for Range Rover mærket: Den originale luksus SUV bliver nu fuldt elektrisk"

Den første elbil, fra Range Rover, er det næste skridt i JLR’s elektrificeringsrejse og styrker virksomhedens ry som producent af moderne luksusbiler. Det eksemplariske britiske design forbliver distinkt og urokkeligt, mens den velkendte evne til at kunne komme frem overalt vil sikre, at bilens trækevne2, vadekapacitet og terrænegenskaber overgår enhver anden elektrisk luksus-SUV.

Thomas Müller, Executive Director, Produktudvikling på JLR: "Vi er godt på vej til at skabe den mest støjsvage og mest raffinerede Range Rover nogensinde. De magiske ingredienser bag Range Rover’s succes forbliver uændrede: Tidløst og minimalistisk design, et fredfyldt interiør og evnen til at komme frem overalt – men nu uden co2-udslip under kørsel. Range Rover vil fortsætte med at sætte standarden, ligesom den har gjort gennem dens lange historie. Den første af sin slags. En fuldt elektrisk luksus-SUV, der kan leve op til Range Roverens løfte. Et ægte globalt luksusprodukt, som endnu ikke er set i branchen. Skabt i hjertet af Storbritannien, vil Range Rover Electric indgå i familien, som også består af mild-hybrider (MHEV) og plug-in hybrider (PHEV), hvilket skaber et bredt udvalg for at imødekomme vores kunders behov."

Range Rover Electric vil levere en ydeevne, der kan sammenlignes med Range Rover V8 og besidde de samme karakteristiske terrænegenskaber, som er udviklet af Land Rover eksperter, siden Range Rover blev grundlagt i 1970.

De fysiske tests af prototyperne er i gang og ingeniørerne sigter efter at skabe den mest støjsvage og raffinerede Range Rover nogensinde, med en unik konfiguration til aktiv støjreduktion, lyddesign og et højt niveau af komfort i kabinen.

Efter et år med virtuel udvikling, som omfatter flere tests af bl.a. frontens styrke, analyser der tager hensyn til kravet til chassiset og virtuel test af vadedybde med op til 50 km/t, er de første fysiske køretøjer nu bygget. De globase tests er begyndt på vejene, fra Sverige til Dubai, i temperaturer fra -40°C til +50°C. Det globale fysiske test program er blevet tilpasset til Range Rover Electric, for at sikre holdbarheden af det elektriske drivsystem, herunder det underliggende gulv, batteriets holdbarhed, integration med chassiset og køretøjets dynamiske test for termisk nedkøling.

Den nye helt elektriske Range Rover vil blive designet, udviklet og fremstillet i Solihull på den fleksible elbils platform Modular Longitudinal Architecture (MLA) sammen med mild-hybrider og plug-in hybrider i samme familie. For første gang vil batterier og elektriske drivenheder (EDU’er) blive bygget og samlet på JLR's nye produktionscenter i Wolverhampton, da Range Rover elektrificeres som en del af JLR’s mål om at opnå co2-neutralitet inden 2039.

1 Tjek altid rute og terræn, inden du kører.

2 Bugsering påvirker den elektriske rækkevidde markant.

Der foreligger endnu ikke officielle forbrugstal fra producenten på den omtalte model