FORBEDRET RANGE ROVER VELAR: SOFISTIKERET ELEGANCE OG UDSØGTE DETALJER

FORBEDRET RANGE ROVER VELAR: SOFISTIKERET ELEGANCE OG UDSØGTE DETALJER

Spændende design: Afbalancerede proportioner og dramatisk, reduktiv fremtoning optimeret med en tilgang, hvor der fokuseres på moderne luksusdesign

Problemfri integration: Sofistikeret,større, svævende, buet glastouchskærm integreres problemfrit i det dristige, elegante nye interiør for færre refleksioner og nemmere betjening

Den mest lydsvage kabine: Aktiv vejstøjdæmpning med de mest avancerede MeridianTM-lydsystemer sikrer, at Range Rover Velar er klassens mest støjsvage køretøj, når det gælder vejstøj*

Trådløse opdateringer:Trådløse software5 opdateringer spænder over 80 % af ECU'erne og dækker Pivi Pro7, navigation, indbygget diagnosticering, chassis og drivlinje – uden behov for at besøge en forhandler

Reduceret udledning: Den gennemsnitlige daglige distance, der køres i en Range Rover Velar, kunne afvikles uden udledning ** fra udstødningen.

Forbedret batteri: Nyt større litium-ion-batteri på 19,2 kWh giver en forbedring af rækkevidden på 21 procent; WLTP-certificeret rækkevidde for elbiler på op til 64 km og CO2fra 38 g/km10

Kraftfulde detaljer: Avancerede nye Pixel LED-forlygter9 med Dynamic Bend Lighting9-teknologisuppleres af superrøde LED-baglygter for bedre udsyn og reduceret blænding

Læderfri luksus: KvadratTM-uldblandinger og polyurethantekstil inspireret af skræddersyet skrædderarbejde kombinerer moderne æstetik med forbedret taktilitet i læderfri kabinemulighed

Renere luft:Kabineluftrensning Plus bidrager til at sikre renere kabineluft via avancerede kabinefiltreringssystemer med PM2.5-filtrering samt CO2-styring

Overdådighed: Den nye Range Rover Velar Autobiography forstærker Range Rovers DNA med nøje udvalgte specifikationer, inklusive detaljer i Satin Burnished Copper

Til salg nu: Den nye Range Rover Velar kan bestilles nu til priser fra 1.059.900,-***

Gaydon, Storbritannien – onsdag den 1. februar 2023: Den nye Range Rover Velar er et rent udtryk for moderne luksus med den nyeste teknologi, Range Rovers velkendte raffinement og et dramatisk, rent og reduktivt nyt design.

En ny kølergrill kombineres med det karakteristiske svævende tag, ubrudt hoftelinje og flade, udtrækkelige dørhåndtag, der definerer verdens mest eftertragtede luksus-SUV-familie. Nye supertynde Pixel LED-forlygter9 giver et teknisk, juvellignende udseende og optimeret udsyn, mens eksteriøret fremhæves af en ny nedre bagkofanger og mørke detaljer.

Range Rover Velar var pioner inden for Range Rovers reduktive designfilosofi, og den løfter denne tilgang til et nyt niveau indeni. Den nye, svævende 11,4" touchskærm i buet glas er integreret i midterkonsollen og giver øjeblikkelig og intuitiv kontrol over alle køretøjets vigtigste funktioner1.

Et komplet udvalg af teknologier fremmer komforten og velværen for personerne i køretøjet og gør luksus-SUV'en i mellemklassen endnu mere attraktiv. Range Rover Velar tilbyder også klassens mest støjsvage køretøj hvad angår vejstøj* takket være raffinerede teknologier, inklusive det banebrydende Aktive Vejstøjdæmpningssystem8.

Den elektriske plug-in hybrid Velar er mere kompetent og fleksibel end nogensinde før med en større rækkevidde på op til 64 km 10 takket være en nydesignet batteripakke, mens udvalget af meget avancerede benzin- og dieselmotorer er udstyret med mild hybridteknologi for at sikre raffinement og brændstofeffektivitet.

Kunderne kan vælge mellem Velar S, Dynamic SE, Dynamic HSE og Autobiography.

Professor Gerry McGovern OBE, Chief Creative Officer, Jaguar Land Rover, sagde: "Den nye Range Rover Velar er et fejlfrit eksempel på vores modernistiske designfilosofi – ren, reduktiv og overbevisende attraktiv. Range Rover Velar defineres af perfekt optimerede proportioner og udstråler ubesværet raffinement med en dristig elegance og dramatisk fremtoning, der er helt unik."

Spændende design

Range Rover Velar var pioner inden for Range Rovers reduktive designfilosofi og dens nye kølergrill – sammen med lanceringen af nye Pixel LED-forlygter9med juvellignende signaturkørelys – sikrer et ensartet look i hele familien.

Bagest giver det kraftfulde udhæng balance og fremhæver Range Rover Velars imponerende længde. Dens markante form forstærker dens muskuløse fremtoning, mens en ny nedre bagkofanger fremhæver dens proportioner med skjulte afgangsrør for et rent og elegant udtryk.

De nye LED-baglygter afspejler dette raffinement med et iøjnefaldende 3D-udtryk og superrød belysning. De suppleres af en højtplaceret stoplygte i fuld længde.

Indvendigt er Range Rover Velars dristige, elegante interiør endnu mere reduktivt med enestående håndværk og nye materialer. Den nyeste udvikling af Range Rovers Pivi Pro7-infotainment er det centrale element: Et enkelt 11,4" svævende buet glasinterface er ergonomisk placeret højere og inden for en nemmere rækkevidde for at minimere forstyrrelser og refleksioner1.

Range Rover Velar tilbyder fortsat læderfri kabine med nye sædedesign og materialer. Det læderfri alternativ kombinerer uld fra de danske tekstileksperter KvadratTMmed UltrafabricsTM polyurethantekstilindlæg med et nyt Diamond Herringbone-perforeringsmønster. Inspireret af skræddersyede løsninger er KvadratTM-uldblandinger 58 procent lettere end læder og giver et moderne udseende og forbedret taktilitet for en moderne fortolkning af traditionel Range Rover luksus.

Det innovative tekstil er blevet udsat for grundige interne holdbarhedstests i Range Rovers materialelaboratorium for at sikre, at det leverer sædvanlig robusthed i hele køretøjets levetid, idet det har gennemgået 60.000 slidtests – svarende til 10 års brug – og UV-tests, der kan simulere tre års uafbrudt udsættelse for solen i løbet af blot en måned.

Der introduceres fire nye læderfarver: Cloud, Caraway, Raven Blue og Deep Garnet. De suppleres af et udvalg af nøje udvalgte detaljer, herunder den nye Moonlight Chrome på rattet, midterkonsollens indfatninger og ventilationsdyserne. Interiørlister i Technical Light Anodised eller Dark Anodised Aluminium eller taktile interiørlister i Shadow Grey Ash træ understreger dens elegance.

To nye farvemuligheder supplerer eksteriørpaletten: Metallic Varesine Blue og Premium Metallic Zadar Grey.

Opkoblingsteknologier

Den nye Range Rover Velar er den første med næste generation af Pivi Pro7 infotainment. Det omfatter betjeningselementer til alle køretøjets vigtigste funktioner på den nye 11,4" touchskærm i buet glas. På grund af det rene design ser det ud, som om skærmen svæver.

Alex Heslop, Director of Electrical Engineering, Jaguar Land Rover, sagde: "Den nye Range Rover Velar lancerer den næste generation af vores prisvindende Pivi Pro-infotainment med en elegant enkel buet glasgrænseflade og nydesignet startskærm, der styrer alle køre-, komfort- og bekvemmelighedsfunktioner digitalt. Det nye system er ergonomisk designet med henblik på at reducere refleksioner og minimere distraktioner og er intuitivt og intelligent med digitale knapper og skydere, der er designet til at fungere i harmoni med stemme-AI for at gøre det hurtigere og nemmere at bruge."

Betjeningselementer til klima, sæde og lydstyrke er altid synlige i hver side af skærmen via nye sidebjælker, der har multifunktionelle skydebetjeningselementer på begge sider. Disse virtuelle knapper er altid synlige og giver øjeblikkelig adgang til hyppigt anvendte funktioner, herunder individuelle temperaturbetjeningselementer for personerne på forsæderne, lydstyrke og Terrain Response®-tilstande.

Føreren præsenteres for et Pre-Drive-panel, der giver hurtig adgang til hyppigt anvendte funktioner som f.eks. rudeafdugning og sædevarme (ekstraudstyr) ved starten på hver køretur. Når du er på farten, forsvinder det og afslører den velkendte startskærm med tre paneler, der kan tilpasses med velkendt Pivi Pro7-intelligens og -fleksibilitet.

For at gøre det endnu mere praktisk omfatter ekstra betjeningselementer i de permanent synlige sidebjælker genveje til medier og navigation, kameraer og vinduesafdugningsenheder.

Næste generations infotainment var genstand for omfattende test og udvikling, både digitalt og fysisk med testere, for at reducere opgave- og interaktionstiden og levere den mest brugervenlige teknologioplevelse, der er mulig. Ca. 80 procent af opgaverne kan udføres med to tryk på startskærmen.

Pivi Pro7understøtter problemfri smartphone-tilslutning med Wireless Apple CarPlay™2. Trådløs Android Auto® understøttes også, mens trådløs opladning af enheder – fra et nyt opbevaringsområde i midterkonsollen – giver øjeblikkelig hurtig opladning og reducerer behovet for ledninger.

Med 80 procent af bilens samlede ECU'er, der spænder over Pivi Pro-infotainment, navigationskortlægning og indbygget diagnosticering samt chassis- og drivlinjesystemer, der kan levere trådløse opdateringer, kan Range Rover Velar modtage den nyeste trådløse software uden behov for at besøge en forhandler.

what3words er også integreret i Pivi Pro7for nem navigation. Den smarte kortlægningsteknologi opdeler kloden i et gitter på 3 m x 3 m felter, der hver har fået tildelt en unik kombination af tre tilfældige ord for at give en what3words-adresse. Med disse ord kan føreren navigere til en nøjagtig og præcis placering.

Immersiv lyd og teknologi

Range Rover Velars trygge kabine minimerer vejstøj med banebrydende Aktiv vejstøjdæmpningsteknologi8 - hvilket sikrer, at den nye Range Rover Velar tilbyder klassens mest støjsvage køretøj hvad angår vejstøj*. Denne teknologi registrerer eksterne frekvenser og behandler automatisk et støjsignal via køretøjets lydsystem, hvilket reducerer det samlede støjniveau i kabinen med mindst 4 dB – svarende til at reducere lydstyrken med fire trin.

En række kraftfulde Meridian-lydsystemer til den nye Range Rover Velar toppes af Meridian™ 3D Surround Sound System (ekstraudstyr), der leverer hi-fi-musikafspilning med op til 17 højttalere og 750 W forstærkereffekt, så du får en medrivende lytteoplevelse.

Moderne luksus

Den nye Range Rover Velar leverer sædvanlig Range Rover raffinement i et roligt tilflugtssted med øget komfort og komfortfunktioner (ekstraudstyr), der hjælper med at fremme velværet.

Nick Collins, Executive Director, Vehicle Programmes, Jaguar Land Rover, sagde: "Alt ved Range Rover Velar er ubesværet, og det afspejles i det luksuriøst udstyrede interiør. Nye sædedesigns og varm, stemningsfuld kabinebelysning byder føreren velkommen ved starten af hver køretur, mens avancerede velværefunktioner, herunder topmoderne luftrensningssystemer, sikrer et afslappende kabinemiljø. Sammen med Velars velkendte intelligente drivlinesystemer er hver eneste køretur støjsvag, rolig og fredfyldt."

Det nyeste kabineluftrensning Plus-system fås som en del af komfortpakken (ekstraudstyr) (eller standard på Autobiography), der hjælper med at fremme velbefindendet og årvågenheden hos personerne i køretøjet, så der opnås uovertruffen luftkvalitet. Desuden forbedrer CO2-styring og PM2.5 kabineluftfiltrering kabinemiljøet ved at overvåge luften i kabinen og udenfor og tilpasse den i overensstemmelse hermed.

For at aktivere funktionen kan brugerne blot trykke på knappen Purify på siden Air Quality i Pivi Pro7 og reducere mængden af skadelige allergener eller partikler i kabinen. Systemet kombinerer også nano™ X-teknologi13for at bekæmpe patogener og hjælpe med at reducere lugt, bakterier og allergener betydeligt.

Konfigurerbar kabinebelysning giver mulighed for at vælge mellem 30 interiørfarver til belysning af døre, konsol og fodrum som en del af Comfort Pack (ekstraudstyr). Forudindstillede farvetemaer gør det nemmere at finde den perfekte kombination, mens alle personerne i køretøjet kan vælge deres ideelle kabinetemperatur ved hjælp af den firezonede klimakontrol.6

Når det drejer sig om bedre udsyn i mørke, flytter den nye Range Rover Velar grænserne for pixel-LED-belysningsteknologi med avancerede Pixel LED-forlygter9med signaturkørelys (DRL). Systemet er standard på Dynamic HSE og Autobiography og omfatter tre gange så mange LED'er som Matrix LED-forlygter. Hver forlygte er udstyret med fire pixelmoduler med 67 præcist styrede LED'er i hver forlygte, der præcist tilpasser sig efter forholdene og vejen forude og giver den mest effektive fremadrettede lysstråle.

Dynamic Bend Lighting9 bruger hastigheds- og styredata til at reagere på vejen og oplyse mørke hjørner og kanter, mens fjernlyset kan fokusere lyset næsten en halv kilometer foran køretøjet for at opnå optimalt udsyn.

Adaptive Driving Beam kan kaste skygger rundt om fire modkørende genstande og undgå blænding, idet systemet automatisk tilpasser sig køretøjets hastighed, kaster en bred stråle ved lave hastigheder og en mere intens, længere lysstråle ved hastigheder over 70 km/t.

Uanset forholdene føles den nye Range Rover Velar som et trygt, betagende og afslappende sted at være.

Elektrificeret ydelse og egenskaber

Den nye Range Rover Velar har kræfter, der passer til alle kunder, inklusive P400e plug-in elektrisk hybrid. Den fås sammen med en række smidige Ingenium-benzin- og dieselmotorer, der alle er udstyret med mild hybrid-elbilsteknologi (MHEV), der booster brændstoføkonomien og ydelsen.

Range Rovers velkendte kørekomfort og raffinement leveres af avancerede chassis- og affjedringskonfigurationer i Range Rover Velar. Elektronisk luftaffjedring (ekstraudstyr) giver fredfyldt komfort, så køretøjet forbliver rolig på ujævne veje, samtidig med at ujævnheder udjævnes med Adaptive Dynamics, et avanceret chassissystem, der kontinuerligt varierer dæmpningskraften ved hvert hjul.

James Sanderson, Lifecycle Chief Engineer, Range Rover Velar, sagde: "Range Rover Velar kombinerer tillidsvækkende køredynamik med en række smidige og effektive motorer. Ved at øge batteriets størrelse med 12 procent har vi kunnet udvide rækkevidden for elbiler til 64 km for P400e plug-in elektrisk hybrid. Med den ekstra fordel ved hurtig jævnstrømsopladning vil kunderne nemmere end nogensinde før kunne gennemføre daglige køreture med elbiler."

Den avancerede P400e-elhybrid leverer det bedste fra alle verdener ved at kombinere en 105 kW-elmotor med en Ingenium-benzinmotor, der giver ubesværet og lydsvag ydelse.

Balancen mellem ren elektrisk kørsel og benzindrevet ydelse betyder, at Range Rover Velar P400e er perfekt til korte byture og længere køreture. Den har en forventet rækkevidde i den virkelige verden på op til 51 km-, hvilket er nok til at sikre, at den gennemsnitlige daglige distance, der køres i en Range Rover Velar, kan opnås med nul udledning fra udstødningen. I forbindelse med længere køreture sikrer plug-in hybrid-drivlinjen en kombineret, reel rækkevidde på 684 km for benzin og el.14

Ved hjælp af strøm alene kan den køre op til 64 km, mens den samlede CO2-udledning er 38 g/km iht. WLTP-cyklussen med et brændstofforbrug på 62,5 km/l. Rækkevidden kun med eldrift er steget med over 20 procent fra de tidligere 53 km takket være det større batteri på 19,2 kW.10

Med en kombination af 404 hk og et omdrejningsmoment på 640 Nm fra dens 2,0-liters firecylindrede Ingenium-benzinmotor med 300 hk og en elmotor på 105 kW er P400e i stand til at accelerere fra 0-100 km/t på 5,4 sekunder med en tophastighed på 209 km/t. Den kan også køre på strøm alene op til 140 km/t.10

P400e er en af de meget få elektriske plug-in-hybridbiler, der er i stand til hurtig jævnstrømsopladning, hvor en opladning fra 0-80 procent er mulig på kun 30 minutter ved hjælp af en 50 kW-oplader, når man ikke er på bopælen. Hjemme kan den oplade fra 0-100 procent med en 7 kW vekselstrømsoplader på omkring to en halv time.

Den nyeste generation af Ingenium-benzin- og dieselmotorer fås med 48-volt MHEV-teknologi for forbedret effektivitet og effektlevering ved hjælp af en startgenerator (BiSG), der er integreret i et remsystem, til at høste energi, der normalt går tabt under deceleration. Den opbevares i et 48-volts lithium-ion-batteri under bagagerummet. Den kan omdirigere energien for at hjælpe med at accelerere, samtidig med at den leverer et mere raffineret og dynamisk start-stop-system.

Den 3,0 liters 6-cylindrede Ingenium-benzinrækkemotor P400 yder 400 hk og et omdrejningsmoment på 550 Nm med en acceleration fra 0-100 km/t på 5,5 sekunder med CO2 fra 219 g/km10.

Den 2,0-liters 4-cylindrede motor er nu udstyret med en ny 8-trins automatgearkasse med blødere gearskift. P250 yder 250 hk og et omdrejningsmoment på 365 Nm med 0-100 km/t på 7,5 sekunder, CO2 -udledning fra 211 g/km og et brændstofforbrug på op til 9,3 l/100 km.10

Samtidig yder den 6-cylindrede, 3.0-liters D300-dieselrækkemotor 300 hk og et omdrejningsmoment på 650 Nm for at levere kraftfuld ydelse med en acceleration fra 0-100 km/t på 6,5 sekunder. Seriens sekventielle turboer og et avanceret efterbehandlingssystem er udstyret med CO2 -udledning fra 188 g/km og et brændstofforbrug på 7,2 l/100 km.10

Range Rover Velars udvalg af motorer omfatter:

Elektrisk hybrid

• P400e – 2,0-liters 4-cylindret benzin, PHEV, med 404 hk, 640 Nm omdrejningsmoment ved 1.500-4.400 omdr./min.

Benzin

• P250 – 2,0-liters 4-cylindret benzin med 250 hk, 365 Nm omdrejningsmoment ved 1.300-4.500 omdr./min, 8-trins automatgear, firehjulstræk
    • P400 – 3,0-liters 6-cylindret benzin, MHEV, med 400 hk, 550 Nm omdrejningsmoment ved 2.000-5.000 omdr./min., 8-trins automatgear, firehjulstræk

Diesel

• D300 – 3,0-liters 6-cylindret diesel, MHEV, med 300 hk, 650 Nm omdrejningsmoment ved 1.500-2.500 omdr./min., 8-trins automatgear, firehjulstræk

Adaptive Dynamics er standard på alle sekscylindrede modeller og PHEV-modeller samt alle firecylindrede Dynamic HSE-modeller og sikrer, at affjedringens stivhed optimeres i forhold til kørselsforholdene, hvilket forbedrer kørekomforten og køreegenskaberne. Der er endda en specifik kalibrering til terrænkørsel. Avancerede chassiser og affjedringer, inklusive elektronisk luftaffjedring, Adaptive Dynamics og Configurable Dynamics, leverer exceptionel ydelse og smidighed på vejen.

Suveræn ydelse i al slags terræn garanteres også med sikre Range Rover-egenskaber takket være et intelligent torque on-demand-firehjulstræk (AWD). Det giver en optimal fordeling af omdrejningsmomentet, så det passer til kørselsforholdene, uanset om du kører dynamisk på vejen eller sætter i gang fra stilstand på glatte underlag.

Terrain Response 2® er tilgængelig via Pivi Pro7 og giver føreren mulighed for at justere køretøjets indstillinger, så de passer til kørselsmiljøet, med et udvalg af funktionerne Eco, Komfort, Græs-Grus-Sne, Mudder-Hjulspor, Sand, Dynamic og Automatic. De ændrer hver især kalibreringen af motor, gearkasse, firehjulstræk, affjedring og stabilitetskontrolsystemer for optimal traktion og stabilitet.

*Målt i forhold til direkte konkurrenter (Audi Q5, BMW X4, Mercedes GLC og Porsche Macan).

**Forudsætter, at opladning kun sker på bopælen, og er baseret på anonymiserede ejerskabsdata fra Range Rover Velar-kunden.

*** Range Rover Velar 2.0P I4 PHEV 404PS 4WD Auto – S.

1Features i bilen må kun anvendes af føreren, når det er sikkert at bruge dem. Føreren skal sikre sig, at vedkommende hele tiden har fuld kontrol over køretøjet.

2Apple CarPlay er et registreret varemærke, der tilhører Apple Inc.

3Amazon Alexa gælder kun på specifikke markeder. Amazon, Alexa, Amazon Music, Audible og alle relaterede mærker er varemærker tilhørende Amazon.com, Inc. eller dets datterselskaber.

4Remote Skill med forbehold for netværksforbindelse, kun tilgængelig i Storbritannien og USA.

5Trådløs opdatering af software med forbehold for netværksforbindelse og markedstilgængelighed.

6Kun med forbehold for tilgængelighed på tilsluttede markeder.

2Pivi Pro-funktioner, ekstraudstyr og tilgængeligheden af disse afhænger af det lokale marked - spørg din forhandler om tilgængeligheden i dit land og samtlige betingelser. Visse features kræver et passende SIM-kort med en egnet dataaftale, der kræver ekstra abonnement som angivet af forhandleren. Der kan ikke garanteres forbindelse til mobilnettet overalt.

8Aktiv vejstøjdæmpning fås til modeller, der er udstyret med panoramatag og Meridian Sound/Meridian 3D Surround- eller Meridian Signature Sound-system.

9Standard på Dynamic HSE og Autobiography. Fås ikke i Nordamerika og Canada.

10De angivne værdier er resultatet af producentens officielle tests i henhold til EU-lovgivningen for WLTP med et fuldt opladet batteri. Kun til sammenligning. De faktiske tal kan afvige herfra. CO2-værdier, brændstoføkonomi, energiforbrug og værdier for rækkevidde kan variere alt efter faktorer såsom kørestil, miljøbetingelser, last, monterede hjul, monteret tilbehør, faktisk rute og batteriets tilstand. De viste tal gælder for europæiske EU6-markeder. Andre brændstoføkonomi- og rækkeviddecertificeringer på markedet og tal offentliggjort på www.landrover.com Alle udlednings-, brændstoføkonomi- og rækkeviddeværdier kun for elbiler er EU WLTP (TEL) kombineret.

11 P400e elektrisk hybrid, der kan oplades fra 0-80 procent på kun 30 minutter med en hurtig jævnstrømsoplader på 50 kW.

12Forudsætter, at opladning kun sker på bopælen, og er baseret på anonymiserede ejerskabsdata fra Range Rover Velar-kunden.

13Texcell-undersøgelse, udført i 2020 på vegne af Panasonic, som præsenterede resultatet.

14Kun til sammenligning. De faktiske tal kan afvige herfra. CO2-værdier samt værdier for brændstoføkonomi, energiforbrug og rækkevidde kan variere alt efter faktorer såsom kørestil, miljøbetingelser, last, monterede hjul, monteret tilbehør, faktisk rute og batteriets tilstand.