Jaguar I-PACE kåret til Årets Bil i Tyskland

Jaguar I-PACE kåret til Årets Bil i Tyskland

Jaguar I-PACE vinder titlen som Årets Bil i Tyskland foran 58 konkurrerende biler. Køredynamik, ydelse og stil afgjorde sagen

Mens der stadig er spænding om, hvilken bil, der vinder titlen som Årets Bil i Danmark 2019, er den sag afgjort i Tyskland. Det blev nemlig Jaguar I-PACE. I konkurrence med ikke færre end 58 andre biler, trak den det længste strå.

Bag kåringen står 14 tyske ekspertjournalister, som især hæftede sig ved bilens køredynamik, design og stil.

Jens Meiners, jurymedlem for Årets bil i Tyskland og juryens talsperson siger: "Jaguar I-PACE er ikke bare den første premium elektriske bil fra en etableret producent. Den gør også kompromisløs brug af fordelene af arkitekturen i en elektrisk bil".

"Ydelsen er imponerende og designet og de praktiske funktioner er imponerende, og det er derfor I-PACE til slut blev vinderen trods stærk konkurrence."

Juryen bag kåringen vurderede blandt andet design, ydelse, køreoplevelse, og havde den også på bane.

Efter at have modtaget prisen sagde Prof. Dr. Ralf Speth, Jaguar Land Rover CEO: "Vi er ekstremt stolte over at modtage denne hæder fra de tyske medier med vores første helt elektriske bil, Jaguar I-PACE. At få den i et land med så mange hjemlige premiummærker betyder meget"

I-PACE er også shortlistet for Women's World Car of the Year Award, sammen med sin søsterbil E-PACE kompakt-SUV. Vinderen bliver offentliggjort den 12. november.

Også i Danmark er der glæde over den tyske pris

"Jeg synes det er fantastisk, at I-PACE er valgt til Årets Bil i Tyskland. Det understreger jo, at finalepladsen i Årets Bil i Danmark ikke er et lucky punch – men derimod fuldt fortjent. Om den vinder titlen - det må tiden vise, siger Jaguar Land Rovers Skandinaviske pressechef Søren Hyltoft.

Jaguar PR sociale kanaler

- Facebook: http://www.facebook.com/Jaguar

- Twitter: http://twitter.com/Jaguar; @Jaguar

- Instagram: http://instagram.com/Jaguar

- YouTube: http://www.youtube.com/JaguarCars

For mere information, se www.media.jaguar.com

We employ almost 42,000 people globally and support around 240,000 more through our dealerships, suppliers and local businesses. Manufacturing is centred in the UK, with additional plants in China, Brazil, India and Slovakia.

At Jaguar Land Rover, we are driven by a desire to deliver class-leading vehicles, which will provide experiences our customers will love, for life. Our products are in demand around the globe. In 2016 Jaguar Land Rover sold more than 583,000 vehicles in 136 countries, with more than 80 per cent of our vehicles produced in the UK being sold abroad.

Our innovation is continuous: we will spend more than £4 billion in the coming year on new product creation and capital expenditure.

From 2020 all new Jaguar Land Rover vehicles will be electrified, giving our customers even more choice. We will introduce a portfolio of electrified products across our model range, embracing fully electric, plug-in hybrid and mild hybrid vehicles as well as continuing to offer ultra-clean petrol and diesel engines.

Sjællandsvej 1