Jaguar Bespoke E-Type 1965 - Hero Shot

JAGUAR LAND ROVER FEJRER DRONNINGENS PLATINJUBILÆUM

• Jubilæumsudgave: Dronning Elizabeths protektorat for det britiske Røde Kors fejres med en specialudgave af den nye Defender 130 til hendes platinjubilæum.
  • 26 Jaguar- og Land Rover-modeller: Ikoniske biler fra de to britiske bilmærker deltager i festoptoget Jubilee Pageant, herunder to af Dronning Elizabeths elskede Land Rover Defenders og flere historisk vigtige Jaguar E-types.
  • Bond-mellemspil En Jaguar XKR fra Die Another Day får selskab af Land Rovers fra Skyfall og No Time To Die
  • Helt enestående: En specialfremstillet udgave af en Jaguar E-type roadster, serie 1 fra 1965 får sin offentlige debut i festoptoget.
  • Kongelige udnævnelser: Jaguar Land Rover har tre kongelige udnævnelser som hofleverandør og har leveret køretøjer til den britiske kongefamilie endnu før Dronning Elizabeths kroning i 1952.
  • Jaguar- og Land Rover-fans: Kendte briter såsom Luke Evans, Bear Grylls OBE, Jason Robinson OBE, David Gandy og Jess Hawkins viser deres støtte og sætter sig bag rattet i disse ikoniske køretøjer.

Onsdag den 1. juni, Jaguar Land Rover Classics: Jaguar Land Rover deltager i H.M Dronning Elizabeths jubilæumsfejring med 26 af sine biler til festoptoget Platinum Jubilee Pageant søndag den 5. juni. For yderligere at fejre Dronningens 70 års engagerede tjeneste forærer Land Rover det britiske Røde Kors en ny Defender 130 til organisationens aktiviteter i Storbritannien.

Land Rovers ingeniører samarbejder med repræsentanter fra velgørenhedsorganisationen, som dronning Elizabeth er protektor for, om at specialudstyre Defender 130, før den tages i brug. Land Rover har støttet Det Internationale Forbund af Røde Kors- og Røde Halvmåne-selskaber siden 1954.

"Vi er glade for at få Defender 130, og vi ser frem til at samarbejde med Land Rovers team om at tilpasse den i løbet af de kommende måneder. Som den længste version af denne bil, der nogensinde er produceret, vil vi kunne udnytte den øgede kapacitet til at indarbejde nye og unikke funktioner, der vil understøtte vores nødberedskab og ambulancearbejde bedre. Køretøjets terrænegenskaber vil give os adgang til fjerntliggende områder, så vi kan nå ud til mennesker, der er ramt af nødsituationer og katastrofer overalt i Storbritannien." Chris Davies, Head of Crisis Response.

Festoptoget i forbindelse med dronningens platinjubilæum er en hyldest til borgerne i Storbritannien og Commonwealth og til deres kreativitet og opfindsomhed gennem dronningens 70 års regeringstid. To af Hendes Majestæts elskede Land Rover Defender-modeller deltager sammen med tre Jaguar- og Land Rover-modeller fra James Bond-filmene og en samling af sjældne Jaguar-cabriolet'er, herunder en specialudgave af en E-type Roadster, serie 1 fra 1965. Engangsrestaureringen omfatter en lang liste over forbedringer, der udføres af ekspertteknikere på Jaguar Classic Works, samt blå metallak, der er inspireret af det britiske flag.

Chris Thorp, Chief of Staff, Jaguar Land Rover, sagde: "Det er en sand ære for vores biler at deltage i denne fantastiske anledning til at markere H.M. Dronning Elizabeths platinjubilæum. Som Storbritanniens længst regerende monark, leder af Commonwealth, protektor for mere end 600 velgørenhedsorganisationer samt mor, bedstemor og oldemor er dronningen en bemærkelsesværdig rollemodel, og vi er glade for at kunne fejre det sammen med hende i dag."

Blandt de øvrige bemærkelsesværdige Jaguar- og Land Rover-modeller, der deltager i festoptoget, ses også den allerførste Land Rover, verden nogensinde har set, og som blev præsenteret på Amsterdam Motor Show i 1948. For at fejre Jaguars overgang til en fuldt elektrisk fremtid vil der i festoptoget også deltage en F-PACE elektrisk hybrid i specialfarver, der er designet med trommesensationen Nandi Bushell og en fuldt elektrisk I-PACE fra E-Trophy-racerserien.

Det dynamiske og farverige festoptog afvikles på en 3 km lang rute på The Mall og til Buckingham Palace, der følger kroningsruten for 70 år siden. Der er over 10.000 frivillige og kreative deltagere, der fejrer dronningens syv årtier på tronen med et karneval af kunst, musik, teater og dans. Jaguar- og Land Rover-modellerne vil være med under hele festoptoget med kendte mærkefans og kulturelle ikoner om bord fra Bear Grylls til Dame Joan Collins.

Til redaktørerne:

Land Rover modtog sin første kongelige udnævnelse i 1951 fra Kong George VI, som havde prøvet en af

virksomhedens meget tidlige prototyper. Samme år fik Daimler, som blev en del af

af Jaguar i 1960, også en kongelig udnævnelse fra dronning Elizabeth, den senere

dronningemoder.

Jaguar Land Rover har i dag den kongelige udnævnelse som "Hofleverandør af motorkøretøjer" fra alle nuværende kongelige givere: H.M. Dronning Elizabeth og H.K.H. Prins af Wales. I løbet af Dronningemoderen H.M. Dronning Elizabeths levetid var Land Rover desuden på samme tid udnævnt som hofleverandør

af alle fire kongelige givere.

Kontakt: Laura Wood lwood3@jaguarlandrover.com +44 7342 026 099

Du kan få flere oplysninger om Jaguar Land Rovers Reimagine-strategi på: https://www.jaguarlandrover.com/reimagine

Røde Kors- og Røde Halvmåne-selskaber

Land Rover har støttet Det Internationale Forbund af Røde Kors- og Røde Halvmåne-selskaber siden 1954 og er stolt over at bevare sit forhold til verdens største humanitære organisation. Eksperter på IFRC’s globale flådebase i Dubai deltog i Defenders globale testprogram forud for dens verdenspremiere i 2019 og delte værdifuld viden og feedback.

Om Jaguar Land Rover: Nytænkning af fremtidens moderne luksus gennem design

Jaguar Land Rover gentænker fremtiden for moderne luksus gennem design via sine markante, britiske brands.

Vores nuværende modeludvalg omfatter fuldt elektriske biler, plug-in hybridbiler og mild hybrid-biler samt de nyeste diesel- og benzinmotorer. Vores Jaguar- og Land Rover-modeller, som er markedsførende i deres klasse, efterspørges i hele verden, og i regnskabsåret 2021/22 solgte vi 376.381 køretøjer i 123 lande. Land Rover er globalt førende inden for luksus-SUV-modeller gennem sine tre Range Rover-, Discovery- og Defender-familier. Jaguar er det første brand nogensinde, der tilbyder en fuldt elektrisk performance-SUV i premiumklassen, Jaguar I-PACE.

Vi er en ærkebritisk virksomhed med to store design- og udviklingsanlæg, tre fabrikker til bilproduktion samt et motorproduktionscenter, ligesom vi snart åbner et center til produktion og samling af batterier i Storbritannien. Vi har også bilfabrikker i Kina, Brasilien, Indien, Østrig og Slovakiet. Tre af vores syv teknologiske knudepunkter er placeret i Storbritannien – Manchester, Warwick (NAIC) og London – med yderligere centre i Shannon, Irland, Portland, USA, Budapest, Ungarn og Shanghai, Kina.

Centralt for vores Reimagine-strategi er elektrificeringen af både Land Rover- og Jaguar-mærkerne med to tydelige og markante personligheder. Alle Jaguar- og Land Rover-modeller vil være tilgængelige i ren elektrisk form inden udgangen af årtiet. Det markerer starten på vores rejse frem mod at blive en virksomhed med netto-nuludledning på tværs af forsyningskæde, produkter og aktiviteter inden 2039.

For at hjælpe virksomheden med at nå dette mål har Jaguar Land Rover forpligtet sig til at reducere udledningen af drivhusgasser på tværs af virksomheden med 46 % og på tværs af værdikæder med 54 % inden 2030. Målene, der er godkendt af Science Based Targets-initiativet (SBTi), bekræfter virksomhedens vej fremmoden reduktion på 1,5 °C i overensstemmelse med Parisaftalen.

Som et fuldt ejet datterselskab af Tata Motors siden 2008 har Jaguar Land Rover haft uovertruffen adgang til førende globale aktører inden for teknologi og bæredygtighed i hele Tata Group.