JAGUAR LAND ROVER INVITERER LEVERANDØRER TIL AT TILPASSE SIG BÆREDYGTIGHEDSFORPLIGTELSER INDEN 2030

• Jaguar Land Rover har forpligtet sig til at reducere udledningen af drivhusgasser i alle aktiviteter samt hele værdikæden inden 2030, hvilket er godkendt af Science Based Targets Initiative (SBTi).
  • Dette udgør en del af virksomhedens mål om at opnå nuludledning af CO2 på tværs af forsyningskæde, produkter og aktiviteter inden 2039.
  • Virksomhedens netværk af leverandører er inviteret til at tilpasse sig Jaguar Land Rovers bæredygtighedsmål.
  • Ved at opnå nuludledning af CO2 på tværs af hele værdikæden vil det gavne mennesker, kunder og planeten.

Tirsdag den 20. september 2022, Gaydon, Storbritannien: Jaguar Land Rover inviterer sit globale forsyningsnetværk til at forpligte sig til bæredygtighedsmål, der er godkendt af Science Based Targets-initiativet (SBTi), om at reducere udledningen af drivhusgasser inden 2030 og bidrage til at nå CO2-neutral udledning på tværs af Jaguar Land Rovers forsyningskæde, produkter og aktiviteter inden 2039.

Når målsætningen om at opnå nuludledning på tværs af hele værdikæden er opfyldt, vil dette gavne både mennesker og planeten. Jaguar Land Rovers forpligtelser kan kun opfyldes ved et tæt sammenarbejde med leverandører, der deler den samme vision for forandring. Jaguar Land Rover har derfor inviteret sit globale Tier 1-leverandørnetværk – produkter, serviceydelser og logistik – til at tilpasse sig deres 2030-mål, samtidig med at den samme kvalitet opretholdes.

Jaguar Land Rover vil bede Tier 1-leverandører om at fastlægge deres kurs for dekarbonisering, rapportere gennemsigtigt og demonstrere fremskridt i forhold til deres mål. Dette vil indebære offentliggørelse af deres rapporter om CO2-udledning og samarbejde med deres egen forsyningskæde om at levere de samme reduktioner. Dette krav er blevet delt med Jaguar Land Rovers forsyningsnetværk, der i alt tæller mere end 5.000 virksomheder over hele verden.

Gennem sin Reimagine-strategi gennemgår Jaguar Land Rover en dyb transformation for at levere moderne luksusbiler med en høj grad af bæredygtighed ved at dekarbonisere hele værdikæden, anvende cirkulære økonomiprincipper og overgå til et fuldt elektriske produktsortiment inden udgangen af årtiet.

Barbara Bergmeier, Executive Director of Industrial Operations, Jaguar Land Rover, sagde: "Opfyldelse af vores SBTi-forpligtelser og opnåelse af nuludledning af CO2 i hele vores forsyningskæde inden 2039 er drivkræfterne bag Jaguar Land Rovers forretningsstrategi. Vi kan kun nå disse ambitiøse mål sammen, og derfor inviterer vi leverandører med på denne udfordrende, men spændende rejse, hvor vi styrker eksisterende relationer for at gøre det muligt for alle parter at opnå betydelige, kvantificérbare mål."

Wilhelm Steger, CEO for ZKW Group, som leverer førsteklasses belysningssystemer til Jaguar Land Rover, sagde: "Vores vision er banebrydende, førsteklasses belysning og elektroniske systemer til alle mobilitetskoncepter i den globale bilindustri. Sammen med Jaguar Land Rover er ZKW på en rejse frem mod en mere bæredygtig fremtid. Vi har forpligtet os til at beskytte miljøet og reducere miljøpåvirkningen. Som følge heraf tager vi ansvar, og vi udvikler os i retning af Science Based Target Initiative (SBTi) i vores virksomhed og konverterer vores produktionsanlæg til CO2-neutralitet inden udgangen af 2025."

Jaguar Land Rovers mål for forretningspartnere er det seneste bevis for virksomhedens engagement i at forbedre bæredygtigheden i forsyningskæden.

Få flere oplysninger om Jaguar Land Rovers mål for CO2-neutralitet på: https://www.jaguarlandrover.com/environment

BEMÆRKNINGER TIL REDAKTØRER:

Videnskabeligt baserede mål
SBTi er et partnerskab mellem CDP, FNs Global Compact, World Resources Institute (WRI) og World Wide Fund for Nature (WWF). SBTis opfordring til handling udgør en af We Mean Business Coalition-forpligtelserne.

Initiativet fremmer ambitiøse klimatiltag i den private sektor ved at gøre det muligt for organisationer at fastsætte videnskabeligt baserede mål for reduktion af udledninger.

Jaguar Land Rovers videnskabeligt baserede mål
Jaguar Land Rover har forpligtet sig til at reducere udledningen af drivhusgasser på tværs af sine aktiviteter med 46 % inden 2030. Derudover vil virksomheden reducere den gennemsnitlige udledning for hver enkelt bil på tværs af sine værdikæder med 54 %, herunder en 60 % reduktion under bilernes brugsfase. Målene, der er godkendt af Science Based Targets-initiativet (SBTi), bekræfter virksomhedens køreplan frem mod en reduktion på 1,5 °C i overensstemmelse med Paris-aftalen. Jaguar Land Rovers engagement opfylder de mest ambitiøse mål, der er fastlagt i Paris.

Omfang 1, 2 og 3
Udledning, der knytter sig til omfang 1 og 2, vedrører systemer, der er inden for rimelig kontrol af en organisation, såsom lokal og indkøbt energi.

Omfang 3-udledninger fokuserer på udledningskilder, der er mere eksterne i forhold til en specifik organisation, fx dem på tværs af forsyningskæden.

Om Jaguar Land Rover: Nytænkning af fremtidens moderne luksus gennem design
Jaguar Land Rover gentænker fremtiden for moderne luksus gennem design via sine markante, britiske brands.

Vores nuværende modeludvalg omfatter fuldt elektriske biler, plug-in hybridbiler og mild hybrid-biler samt de nyeste diesel- og benzinmotorer. Vores Jaguar- og Land Rover-modeller, som er markedsførende i deres klasse, efterspørges i hele verden, og i regnskabsåret 2021/22 solgte vi 371.381 køretøjer i 123 lande. Land Rover er globalt førende inden for luksus-SUV-modeller gennem sine tre Range Rover-, Discovery- og Defender-familier. Jaguar er det første brand nogensinde, der tilbyder en fuldt elektrisk performance-SUV i premiumklassen, Jaguar I-PACE.

Vi er en ærkebritisk virksomhed med to store design- og udviklingsanlæg, tre fabrikker til bilproduktion samt et motorproduktionscenter, ligesom vi snart åbner et center til produktion og samling af batterier i Storbritannien. Vi har også bilfabrikker i Kina, Brasilien, Indien, Østrig og Slovakiet. Tre af vores syv teknologiske knudepunkter er placeret i Storbritannien – Manchester, Warwick (NAIC) og London – med yderligere centre i Shannon, Irland, Portland, USA, Budapest, Ungarn og Shanghai, Kina.

Centralt for vores Reimagine-strategi er elektrificeringen af både Land Rover- og Jaguar-mærkerne med to tydelige og markante personligheder. Alle Jaguar- og Land Rover-modeller vil være tilgængelige i ren elektrisk form inden udgangen af årtiet. Det markerer starten på vores rejse frem mod at blive en virksomhed med netto-nuludledning på tværs af forsyningskæde, produkter og aktiviteter inden 2039.

For at hjælpe virksomheden med at nå dette mål har Jaguar Land Rover forpligtet sig til at reducere udledningen af drivhusgasser på tværs af virksomheden med 46 % og på tværs af værdikæder med 54 % inden 2030. Målene, der er godkendt af Science Based Targets-initiativet (SBTi), bekræfter virksomhedens vej fremmoden reduktion på 1,5 °C i overensstemmelse med Parisaftalen.

Som et fuldt ejet datterselskab af Tata Motors siden 2008 har Jaguar Land Rover haft uovertruffen adgang til førende globale aktører inden for teknologi og bæredygtighed i hele Tata Group.

For yderligere information, se www.media.jaguarlandrover.com eller kontakt:

Jo Whitty
Global External Corporate Communications Manager