JAGUAR UDVIDER FRA 3 TIL 5 ÅRS GARANTI

JAGUAR UDVIDER FRA 3 TIL 5 ÅRS GARANTI

• Alle nye Jaguarer i Danmark leveres nu med fem års garanti

• Det nye garantitilbud forventes at have en positiv indvirkning på restværdien for alle biler i modelporteføljen.

Fredag d. 1. juli 2022. Jaguar lancerer en ny fem årsgaranti på hele bilsortimentet, inklusive den fuldt elektriske Jaguar I-PACE og alle elbiler med mild eller plug-in hybridmotor.

Denne beslutning betyder, at Jaguar er den første luksusbilvirksomhed, der forlænger sin garantiperiode ud over de tre år, der er standard i branchen. I fem år, eller op til 150.000 km, alt efter hvad der indtræffer først, reparerer eller udskifter Jaguar produktionsfejl i henhold til garantibestemmelserne for materiale eller arbejdet som udføres, helt uden beregning.

Et moderne luksusprodukt og kundeoplevelsen er kernen i Jaguar Land Rovers Reimagine-strategi. Lanceringen af 5-års garanti på alle nye Jaguar-modeller er et vigtigt skridt i retning af fremragende serviceoplevelser, der giver Jaguar-kunder øget tryghed gennem hele ejerskabet.

Jaguars omfattende garanti betyder fem års frihed og sikkerhed for både ejere, flåder og private brugere. Det giver gennemsigtighed i service- og driftsomkostninger og styrker værdien yderligere i et allerede overbevisende produktsortiment.

Jaguar forventer, at den nye 5-års garanti vil have en positiv indvirkning på restværdien af alle biler i serien. Det er gode nyheder for kunderne, da stærke restværdier i sidste ende kan omsættes til lavere månedlige leasingrater.

Ralf Sulzbach, Senior Project Manager Consulting hos Autovista Group sagde: "Den forlængede garanti på nye biler viser tilliden til kvalitet og pålidelighed i Jaguars modeller og har potentiale til at løfte Jaguars RV'er med op til 2 %." Derudover ser Autovista Group kundefordele i "Højere omkostningssikkerhed og forudsigelighed gennem reducerede opfølgningsomkostninger, fordi alle eller i det mindste de fleste af de potentielle dele er dækket".

Dimitry Kolchanov, Jaguar Land Rover Regional Director Europe, siger: "Med introduktionen af en ny 5-års garanti for Jaguar i hele Europa demonstrerer vi yderligere vores engagement i kvaliteten og pålideligheden af vores produkter og vores fokus på fremragende kundeservice. Vores fremtidsvision om moderne luksus er fuldstændig kundeorienteret, og det bør give mere fred i sindet for alle, der overvejer en Jaguar."

Ebba Jeppsson

Head of Marketing

+ 46 703804320

ebbjep@jaguarlandrover.se

Mediewebsite: www.media.jaguar.com

Jaguar-kanaler:

Facebook: www.facebook.com/JaguarDanmark...

Instagram: https://www.instagram.com/jagu...

YouTube: http://www.youtube.com/Jaguar

Bemærkninger til redaktørerne

Om Jaguar Land Rover: Nytænkning af fremtidens moderne luksus gennem design. Jaguar Land Rover gentænker fremtiden for moderne luksus gennem design via sine markante, britiske brands.

Vores nuværende modeludvalg omfatter fuldt elektriske biler, plug-in hybridbiler og mild hybridbiler samt de nyeste diesel- og benzinmotorer. Vores Jaguar- og Land Rover-modeller, efterspørges i hele verden, og i regnskabsåret 2021/22 solgte vi 376.381 køretøjer i 123 lande. Land Rover er globalt førende inden for luksus-SUV-modeller gennem sine tre Range Rover-, Discovery- og Defender-familier. Jaguar er et af de første brands, der tilbyder en fuldt elektrisk performance-SUV i premiumklassen, Jaguar I-PACE.

Vi er en ærkebritisk virksomhed med to store design- og udviklingsanlæg, tre fabrikker til bilproduktion samt et motorproduktionscenter, ligesom vi snart åbner et center til produktion og samling af batterier i Storbritannien. Vi har også bilfabrikker i Kina, Brasilien, Indien, Østrig og Slovakiet. Tre af vores syv teknologiske knudepunkter er placeret i Storbritannien – Manchester, Warwick (NAIC) og London – med yderligere centre i Shannon, Irland, Portland, USA, Budapest, Ungarn og Shanghai, Kina.

Centralt for vores Reimagine-strategi er elektrificeringen af både Land Rover- og Jaguar-mærkerne. Alle Jaguar- og Land Rover-modeller vil være tilgængelige i ren elektrisk form inden udgangen af årtiet. Det markerer starten på vores rejse frem mod at blive en virksomhed med netto-nuludledning på tværs af forsyningskæde, produkter og aktiviteter inden 2039.

For at hjælpe virksomheden med at nå dette mål har Jaguar Land Rover forpligtet sig til at reducere udledningen af drivhusgasser på tværs af virksomheden med 46 % og på tværs af værdikæder med 54 % inden 2030. Målene, der er godkendt af Science Based Targets-initiativet (SBTi), bekræfter virksomhedens vej frem mod en reduktion på 1,5 °C i overensstemmelse med Parisaftalen.

Som et fuldt ejet datterselskab af Tata Motors siden 2008 har Jaguar Land Rover haft uovertruffen adgang til førende globale aktører inden for teknologi og bæredygtighed i hele Tata Group. Du kan få flere oplysninger om Jaguar Land Rovers Reimagine-strategi på: https://www.jaguarlandrover.com/reimagine

Regions