JLR LANCERER FEM ÅRS GARANTI PÅ ALLE NYE RANGE ROVER-, DEFENDER- OG DISCOVERY-MODELLER

• Garantiløftet for Range Rover, Defender og Discovery er fra 1. september udvidet fra tre til fem år eller 150.000* km, alt efter hvad der kommer først.
  • Det omfatter alle Range Rover-, Defender- og Discovery-modeller, herunder mild hybrid- og plug-in hybrid-modeller.
  • Dette initiativ gælder for alle modeller i hele Europa. Det har til formål at optimere kundernes oplevelse af bilen og skabe overensstemmelse med Jaguar.
  • Initiativet giver også ejerne fem års InControl Remote*-forbindelse fra 1. september

Fredag, 1. September 2023, Danmark - Alle nye Range Rover-, Defender- og Discovery-modeller får fem års fabriksgaranti* fra og med 1. september 2023. Initiativet giver kunderne ekstra sikkerhed og tryghed, når de vælger et køretøj fra et af JLR’s luksusmærker.

Dette nye garantiløfte gælder for alle modeller i hele Europa og udvider den eksisterende treårige garanti til fem års beskyttelse eller 150.000 kilometer, alt efter, hvad der kommer først.

Dermed vil kunderne have en omfattende garanti og kan nyde godt af den bedste servicekvalitet i længere tid end nogensinde før.

Derudover får Range Rover-, Defender- og Discovery-kunder også InControl Remote*-forbindelse i fem år eller 150.000 km, hvilket giver ekstra bekvemmelighed og sørger for vejhjælp (3 år) i nødstilfælde – i overensstemmelse med oplevelsen af det moderne luksusmærke, som JLR ønsker at give.

Tre års garanti er standard i bilindustrien. En femårig garantipolitik betyder således, at Range Rover, Defender og Discovery går endnu længere for deres kunder. Alle modeller, herunder mild og plug-in hybrider, i hvert mærke vil være omfattet af den nye femårige garanti* fra 1. september 2023.

De nye garantier betyder, at alle JLR-mærkets kunder får samme grad af beskyttelse, idet Jaguar-modellerne har haft fem års garanti siden 1. juli 2022.

Med udvidelsen af det eksisterende løfte forbedres serviceoplevelsen for kunder og ejere i dækningsperioden, og samtidig får både private brugere og kommercielle operatører mulighed for nemt og overskueligt at beregne vedligeholdelses- og driftsomkostningerne over en længere periode.

Den nye femårige garanti* forbedrer oplevelsen af bilen og lover at have en positiv effekt på Range Rovers, Defenders og Discoverys restværdi. Dette vil derudover give fordele ved videresalg af brugte modeller. På længere sigt kan højere restværdi reducere ejeromkostningerne ved at fremme mere konkurrencedygtige leasing- og finansieringsvilkår.

Den udvidede adgang til InControl Remote-forbindelsen vil også være tilgængelig fra 1. september for alle nyregistrerede modeller. Dermed kan brugerne betjene deres køretøj ubesværet og intuitivt, også over lange afstande. Med smartphone-appen kan du tjekke restbrændstof og ladetilstand samt tjekke, om døre og ruder er lukkede eller åbne. InControl Remote optimerer også vejhjælpen* og sender automatisk et nødopkald, hvis det er nødvendigt.

Dmitry Kolchanov, JLR Regional Director Europe, siger: "Med introduktionen af en ny femårig garanti for JLR i hele Europa demonstrerer vi yderligere vores engagement i vores produkters kvalitet og driftssikkerhed samt vores fokus på fremragende kundeservice. Vores fremtidsvision om moderne luksus er fuldstændig kundeorienteret, og det bør give alle, der overvejer en Jaguar, fred i sindet."

JLR’s nye femårige garanti* gælder på alle europæiske markeder fra 1. september og hæver servicekvaliteten i hele Europa.

*5 års/150.000 km. fabriksgaranti (hvad der måtte indtræde først), gælder ikke sliddele, dæk, pærer, bremser, glas, viskerblade, aircondition m.m. 6 års rustgaranti samt 3 års lakgaranti. For Plug-in hybrider gælder 6 års/100.000 km garanti på batteri (hvad der måtte indtræde først og op til 70% kapacitet). Garantier er gældende, såfremt bilen serviceres og vedligeholdes rettidigt og efter producentens anvisning.

Incontrol Remote abonnement er gældende i 5 år fra registreringsdato. Vejhjælp er inkluderet i Incontrol abonnement i de første 3 år. Efterfølgende skal ejer være opmærksom på, at blive opkrævet for servicen af den vejhjælpstjeneste, som tilkaldes.