Den største besparelse er der at hente på den prisbelønnede Jaguar XF. Med 180 hk dieselmotor og automatgear koster den nu blot 561.859 kroner. Det er et prisfald på knap 111.000 kroner.

Kapper knap 111.000 kroner af prisen

Drømmen om en ny Jaguar eller Land Rover kan synes langt væk for den private bilkøber. Nu giver
Jaguar Land Rover i Danmark imidlertid drømmene næring med priser, der dykker med mellem 75.000
og 111.000 kroner på udvalgte modeller.

Endelig kom der vished om bilpriserne. Rundt omkring i landet ånder bilforhandlerne lettet op, og glæder sig til igen at se kunder i butikken.

Men, mens de private bilkøbere nu endelig igen kan gå ud og købe biler med attraktive rabatter, er markedet for privat - og erhvervsleasing stadig udfordret.

Det betyder, at de biler der var tiltænkt erhvervskunderne, der ikke kigger på listeprisen, men derimod på den månedlige leasingydelse, venter på kunder.

Usikkerhed bliver en fordel

”Vi har endnu ikke fuldstændig klarhed over, hvad den nye afgift betyder for leasingmarkedet – det er der ingen der har”, siger landedirektør i Jaguar Land Rover Michael Lund, der dog ikke har tænkt sig at sidde med hænderne i skødet og vente på ”godt vejr”.

Jaguar og Land Rover i Danmark har nemlig valgt, at usikkerheden på erhvervsmarkedet skal komme potentielle private købere til gavn - og endda mere til.

”Det er ingen hemmelighed, at vi har en række biler på vej til Danmark, der har været øremærket til leasingmarkedet. Men da det jo står stille, vil vi slå to fluer med et smæk. På den ene side sørge for, at de biler kommer ud at køre, og på den anden side tiltrække Jaguar og Land Rover kunder med attraktive priser, siger Michael Lund.

Både Jaguar og Land Rover er omfattet

Efter omlægningen af registreringsafgiften faldt de fleste Jaguar og Land Rover med mange tusinde kroner, men for at tiltrække de private købere har Jaguar Land Rover i Danmark valgt at giver endnu mere ”rabat” på udvalgte modeller i en begrænset periode.

De modeller, der er omfattet af kampagnen, er udvalgte varianter af Jaguar XE, XF og F-PACE, samt Land Rover Discovery Sport og Range Rover Evoque.

Størst besparelse er der at hente på Jaguar XF med 180 hk diesel og automatgear. Efter afgiftsomlægningen faldt den til 672.517 kroner. Men med det nye kampagnetiltag koster den blot 561.859 kroner. En yderligere besparelse på ikke mindre end 110.658 kroner.

For den kompakte Jaguar XE i versionen med 180 hk og diesel er der 93.361 kroner at spare, mens udgaven med 200 hk benzin er faldet 86.108 kroner.

Er det F-PACE man er på jagt efter er den faldet med 108.542 kroner i versionen med 180 hk diesel, mens versionen med 250 hk benzin falder med 101.448 kroner.

Inkluderet i prisen er naturligvis Jaguar Care, hvor kunden udover tre års garanti, også får fri service i tre år.

Er man til Land Rover, så står mulighederne mellem Discovery Sport med 150 hk diesel med hhv 2WD eller 4 WD. Her er prisfaldet 85.493 kroner og 75.879 kroner. For Range Rover Evoque med samme motorversion og med 2WD eller 4WD er besparelsen hhv 98.302 kroner og 85.633 kroner.

Hos Jaguar Land Rover forventer Michael Lund forståeligt nok travlhed i forretningerne efter prisfaldet.

” Det er jo markant så meget billigere det er blevet at eje en Jaguar eller Land Rover. Først kom den reviderede registreringsafgift, og så har vi nu taget dette tiltag. For kunder, der kiggede på en Jaguar XF for tre uger siden, er der sket et prisfald på i alt 185.954 kroner. De første 75.270 kroner kom via registreringsafgiften og de sidste 110.658 kroner kommer fra os. Det kan man da kalde en tidlig julegave”, siger Michael Lund

Se hele kampagneprislisten her:

http://katalog.jaguar-cars.dk/NicChristiansenGruppen/Jaguar/DK/Prislister/jaguar- range/