Range Rover Electric. Skabt til at køre forrest.

Range Rover Electric. Skabt til at køre forrest.

De første Range Rover Electric prototyper bliver nu testet ved ekstremt kolde temperaturer i Nordsverige. Det betyder, at vi, efter et mangeårigt udviklings- og testforløb, snart er klar til at præsentere en af de mest støjsvage og raffinerede Range Rover-modeller, der nogensinde er skabt.

Testes i 40 minusgrader. Og 50 plusgrader

Den helt nye Range Rover Electric har en klar mission. Den er skabt til at være den, de andre elbiler måler sig med. Både når det kommer til raffinement, luksus, og ydeevne. Derfor er nogle af de første prototyper netop nu ved at blive testet i ekstreme klimaer: Fra -40°C nord for polarcirklen i Sverige til +50°C i Mellemøstens ørkener.

Testen skal afdække, hvorledes batteriet, transmission, motor og elektronik opfører sig, når det presses til det yderste. Og den udføres, så vi sikrer os, at Range Rovers høje standarder og evne til at køre i alle slags terræner, under alle slags vejrforhold og på et hvilket som helt underlag, forbliver, som man forventer – også selvom den er elektrisk.

Ny teknologi

Den nye Range Rover Electric er udstyret med et nyt Traction Control System, som, modsat et traditionelt system, hvor kraften til hjulene fordeles fra ABS-enheden, styrer kraft-tildelingen ved hver enkelt elektriske moterenhed ud fra hvor godt greb hjulene har. Det har reduceret reaktionstiden ved hvert hjul fra cirka 100 millisekunder til 1 millisekund. Og sammen med stabilitets- og chassissystemerne resulterer det i maksimal trækkraft, komfortabel og raffineret kørsel uanset, hvor ekstreme omstændigheder du kører i.

Thomas Mueller, Executive Director, Product Engineering, siger:

"Range Rover Electric forener luksus, raffinement og ydeevne ned næsten lydløs, elektrisk komfort. Det sikrer ubesværede og afslappende køreture.

For at sikre, at vi ikke overser noget, er vi godt i gang med vores fysiske test- og udviklingsprogram, alt sammen designet til at presse Range Rover Electric til yderlighederne for at sikre, at den lever op til det, vi alle forventer af den.”