RANGE ROVER EVOQUE – NYT DESIGN OG SOFISTIKEREDE TEKNOLOGIER FORSTÆRKER ÆGTE MODERNE LUKSUS

• Fredfyldt komfort: Reduktivt nyt midterkonsoldesign sikrer en fredfyldt kabine, der er fremstillet af de fineste materialer, med mere anvendelig kabineplads
  • Fascinerende teknologi: Ny svævende 11,4" touchskærm i buet glas giver fuld digital kontrol over køretøjets vigtigste funktioner, drevet af den nyeste avancerede Pivi Pro 2-infotainment.
  • Perfekte proportioner: En ægte original, som med optimeret fremtoning, stramme detaljer og Range Rovers design-DNA genkendes øjeblikkeligt – nu optimeret med nye farver og raffinerede overflader
  • § Læderfri luksus: Range Rover Evoque er den eneste SUV i sin klasse**, der fås med KvadratTM 3 uldblanding – et luksuøst, taktilt og moderne alternativ til læder
  • Tekniske data: Nye Pixel LED-forlygter 1 med mejslet signaturgrafik for og bag og ny superrød belysning bagtil giver øget udsyn og mindre blænding for andre trafikanter takket være avanceret matrixteknologi
  • § Indånd ren luft: En af klassens mest avancerede teknologier til kabineluftkvalitet i sin klasse** giver øget velvære og styrker førerens opmærksomhed
  • Elektrisk hybrid: Rækkevidde for elbiler på op til 62 km 4betyder, at den gennemsnitlige daglige afstand, som Range Rover Evoques førere kører, kan tilbagelægges helt i elbilstilstand*
  • Ingen udledning af skadelige stoffer fra udstødningen: P300e elhybrid tilbyder CO 2-udledning fra 31 g/km 4, med standard lynopladning med jævnstrøm, der giver hurtig opladning – 0-80 % på kun 30 minutter 14
  • Smuk fra alle vinkler: Range Rover Evoque tilbyder et af de mest avancerede udvalg af kamerateknologier i sin klasse ** med 3D Surround View, ClearSight Ground ViewTM 18 og Rear View 19
  • Trådløs styring: Regelmæssig trådløs download af opdateringer af software5 reducerer behovet for at besøge en forhandler, mens Remote app 17 sørger for, at brugerne kan tjekke køretøjets status og fjernlåse det/låse det op, konditionere kabinen og planlægge opladning af elbiler via en smartphone
  • Udvalgt specifikation: Den nye Autobiography byder på det ypperste inden for Range Rover-luksus i en kompakt SUV

Gaydon, Storbritannien, onsdag den 21. juni 2023 - Den nye Range Rover Evoque har en karismatisk, sofistikeret karakter med sit reduktive design, der nu er optimeret med de nyeste teknologier og luksuøse materialevalg til moderne luksuskunder.

Range Rover Evoques reduktive fremtoning understreges af en ny kølergrill og superslanke Pixel LED-forlygter1 med signaturkørelys, der giver et teknisk, juvellignende udtryk. Nye eksteriørdetaljer og farver supplerer også det karakteristiske svævende tag, den ubrudte hoftelinje og de flade, udfoldelige dørhåndtag, der understreger Range Rovers design-DNA.

I kabinen forstærkes Range Rovers reduktive designfilosofi med en ny 11,4" touchskærm i buet glas, der ser ud til at svæve frit i førerens blik for bedre udsyn, samtidig med at den frigør plads til opbevaring i kabinen og trådløs opladning af enheder. Den nye midterkonsol, der drives af Pivi Pro 2, med regelmæssig, trådløs5-opdatering, giver brugerne en problemfri og komfortabel digital oplevelse.

De nyeste teknologier og materialeinnovationer fremmer også velværet i den opfriskede kabine, der leveres af en af de mest avancerede kabineluftkvalitetsteknologier i sin klasse** - Kabineluftrensning Plus. Mulighederne for taktile materialer omfatter Ultrafabrics TM- og Kvadrat TM-tekstilsæder uden læder, der giver en ny dimension af moderne luksus3.

Geraldine Ingham, Managing Director, Range Rover, siger: "Den originale, kompakte og luksuriøse Range Rover til bykørsel er endnu smartere og mere sofistikeret end sin forgænger. Kabinen er reduktiv og rolig med nye materialer og farver, der giver ubesværet luksus. En enkelt buet glasgrænseflade og ren luft-teknologi giver brugerne mulighed for at nyde den ro, der kendetegner en Range Rover."

Kunderne kan vælge mellem modellerne Evoque, Dynamic SE, Dynamic HSE og Autobiography. P300e plug-in elhybrid giver brugerne mulighed for at gennemføre deres daglige gennemsnitsture i elbilstilstand med nul udledning fra udstødningen*. Den kan køre op til 62 km udelukkende på strøm i henhold til WLTP-cyklussen, og den nye batterikemi sikrer en bedre rækkevidde i den virkelige verden på op til 48 km4. Hver eneste P300e har som standard hurtig jævnstrømsopladning, så du kan oplade køretøjet hurtigt. Et yderligere udvalg af Ingenium benzin- og dieseldrevne mild hybrid-elkøretøjer (MHEV) giver en lang række raffinerede, brændstofeffektive drivlinjemuligheder 13.

Spændende design

Den nye Range Rover Evoque byder på en subtil videreudvikling af dens reduktive eksteriørdesign med umiskendelige kendetegn, inklusive dens coupé-lignende silhuet, svævende tag, ubrudte hoftelinje og udfoldelige dørhåndtag, der flugter med karrosseriet. Det nyeste kølergrilldesign giver nu et ensartet look på tværs af Range Rover-brandet.

Eksteriørdesignet fremhæves af nye superslanke forlygter med den nyeste Pixel LED1-teknologi, der har en juvellignende effekt, krystalklart udsyn og suppleres af mejslet ny kørelysgrafik.

Prof Gerry McGovern OBE, Chief Creative Officer, JLR, sagde: "Range Rover Evoques unikke personlighed har sat sit uudslettelige præg på bilverdenen. Det sofistikerede design og den tidløse følelse af modernitet fortsætter med at skabe en følelsesladet stemning."

Sofistikeret design og innovation går op i en højere enhed med et nydesignet interiør. Et rent midterkonsoldesign har en taktil ny gearvælger til modeller med automatgear, mens Pivi Pro 2 infotainment tilgås via en ny, krystalklar buet glasberøringsskærm på 11,4", hvorfra brugerne ubesværet kan styre vigtige køretøjsfunktioner. Den er nu placeret højere og tættere på føreren og giver mere opbevaringsplads samt trådløs opladning af enheder som standard.

Kabinen er gjort endnu mere indbydende med et panoramatag 16 - der bader kabinen i naturligt lys – og muligheden for at vælge taktilt læderfrit tekstilmateriale.

Range Rover Evoque er den eneste SUV i sin klasse, der fås med KvadratTM 3-stof i uldblanding** - et luksuriøst, taktilt og moderne alternativ til læder. Taktiliteten med et moderne twist leveres af den læderfri KvadratTM 3-uldblanding og Ebony perforerede Ultrafabrics™-sæder med polyurethantekstilindlæg med en markant ny perforering. Uldblandingerne, der er inspireret af skræddersyede løsninger, er 58 procent lettere end læder og giver et moderne udseende og taktilitet.

Det nyskabende stof gennemgår omfattende interne holdbarhedstests i Range Rovers materialelaboratorium. For at sikre lang levetid og robusthed gennemgår materialerne 60.000 slidtests – svarende til 10 års brug – med UV-tests, der simulerer tre års udsættelse for stærkt sollys på blot en måned.

Ud over klassisk læder fås der også nyskabende materialer, mens raffinerede nye detaljer – som f.eks. Moonlight Chrome på rattet, interiørlister i midterkonsollen og ventilationsdyser – tilfører et nyt raffinement. Moonlight Chrome supplerer de nye interiørlister, som omfatter Technical Light Anodised eller Dark Anodised Aluminium (afhængigt af model), med Shadow Grey Ash-interiørlister, som giver Range Rover Evoque Autobiography en elegant finish.

Range Rover Evoques farvepalet omfatter nu Arroios Grey, Tribeca Blue og Corinthian Bronze, mens kontrasttag (ekstraudstyr) giver kunderne mulighed for at udtrykke deres individualitet med Narvik Black og Corinthian Bronze. Dens eksteriør understreges yderligere med i alt otte aluminiumsfælge på op til 21" i størrelse 6 og fem nye overflader med Diamond Turned på Range Rover Evoque Autobiography og Dynamic HSE.

Opkoblingsteknologier

Efter lanceringen af den nye Range Rover Velar er Range Rover Evoque udstyret med den nyeste generation af Pivi Pro 2-infotainmentteknologi. Alle vigtige funktioner i køretøjet er integreret i det nye display, som ser ud til at svæve ubesværet i midterkonsollen og styres via en ny, elegant 11,4" touchskærm i buet glas.

Betjeningselementer til klimaanlæg, sæde og lydstyrke er altid synlige via nye sidebjælker, der har multifunktionelle skydebetjeningselementer på begge sider. Disse virtuelle knapper giver øjeblikkelig adgang til hyppigt anvendte elementer, herunder individuelle betjeningselementer til temperatur for fører og passagerer, kameraer, navigation og lydstyrke.

Føreren præsenteres for et Pre-Drive-panel, der giver hurtig adgang til hyppigt anvendte funktioner som f.eks. rudeafdugning og sædevarme ved starten på hver køretur. Når du er på farten, forsvinder det og afslører den velkendte startskærm med tre paneler, der kan tilpasses med den kendte intelligens og fleksibilitet i Pivi Pro2.

Næste generations infotainment var genstand for omfattende test og udvikling, både digitalt og fysisk med testere, for at reducere opgave- og interaktionstiden og levere den mest brugervenlige oplevelse, der er mulig. Ca. 80 procent af opgaverne kan udføres med to tryk på startskærmen.

Pivi Pro2 understøtter problemfri smartphone-tilslutning med Wireless Apple CarPlay™8. Trådløs Android Auto® understøttes også, mens trådløs opladning af enheder – fra et nyt opbevaringsområde i midterkonsollen – giver øjeblikkelig hurtig opladning og reducerer behovet for ledninger.

Range Rover Evoque tilbyder også et af de mest avancerede udvalg af kamerateknologier i sin klasse** med 3D Surround View, ClearSight Ground ViewTM 18 og ClearSight-bakspejlTM 19, hvilket tilbyder føreren en større grad af tryghed.

Suverænt raffinement

Range Rovers sædvanlige raffinement leveres af avancerede teknologier, der fremmer komfort og velvære, samt en lang række nøje udvalgte udstyrspakker.

Den nye Range Rover Evoque sigter mod at give det sundeste kabinemiljø, der er muligt, med en af de mest avancerede kabineluftkvalitetsteknologier i sin klasse**. Kabineluftrensning Plus fås for første gang til Evoque og som en udvidelse af det tidligere system.

Systemet fås som en del af Comfort Pack (ekstraudstyr), og med PM2.5-filtrering og CO2 styring hjælper det med at fremme hele familiens velvære samt øge førerens opmærksomhed ved at overvåge og kontrollere CO2-niveauerne i kabinen. Systemet aktiveres ved at trykke på knappen Purify (Rens) under Air Quality (Luftkvalitet) i Pivi Pro2, og det arbejder på at reducere niveauet af allergener eller partikler inde i køretøjet.

Det anvender nanoTM X technology til at bekæmpe patogener og hjælpe med at reducere lugt, bakterier og allergener betydeligt, mens Air Quality Index (AQI) app-teknologien giver brugerne mulighed for at overvåge luftkvaliteten udenfor på deres lokation og deres destination på skærmen.15

Nye Pixel LED-forlygter med signaturkørelys (DRL) giver bedre udsyn om natten1. Det nye system er standard på Dynamic HSE og Autobiography og omfatter tre gange så mange LED'er som de tidligere Matrix LED-forlygter. Hver forlygte har fire pixelmoduler, der indeholder 67 præcist styrede LED'er. De tilpasser sig nøjagtigt til vejforholdene forude for at give det optimale fremadrettede lys.

Dynamic Bend Lighting bruger hastigheds- og styredata til at reagere på vejen længere fremme og oplyse mørke hjørner og kanter, mens fjernlyset kan fokusere lyset næsten en halv kilometer foran køretøjet for at opnå optimalt udsyn.

Adaptive Driving Beam kan kaste skygger rundt om fire modkørende genstande og undgå blænding, idet systemet automatisk tilpasser sig køretøjets hastighed, kaster en bred stråle ved lave hastigheder og en mere intens, længere lysstråle ved hastigheder over 70 km/t.

Elektrificeret performance

Den nye Range Rover Evoque tilbyder fortsat en række elektriske plug-in hybrid- og mild hybrid-motorer, der leverer brændstofeffektivitet og ydelse. Dette omfatter den avancerede P300e plug-in-elhybrid, der fås sammen med en række Ingenium-benzin- og dieselmotorer, der alle er udstyret med den nyeste mild hybrid-elbilsteknologi (MHEV), der øger virkningsgraden og responsen 13.

P300e-elhybridbilen tilbyder kunderne det bedste fra alle verdener, så Range Rover Evoque-kørere kan gennemføre deres daglige køreture* uden udledning fra udstødningen takket være en rækkevidde på op til 62 km udelukkende med eldrift fra bilens batteri på 14,9 kWh. Den elektriske hybriddrivlinje kombinerer en effektiv trecylindret Ingenium-benzinmotor med en 80 kW elmotor, der leverer en samlet effekt på 309 hk, 0-100 km/t på 6,4 sekunder. Opdateringer af batterikemien giver en bedre køreoplevelse med en rækkevidde på op til 48 km. På længere ture betyder det en samlet rækkevidde i den virkelige verden på op til 651 km med en CO2-udledning fra 31 g/km. 4

Hurtig jævnstrømsopladning er standard på Evoque P300e, hvilket sikrer hurtig opladning, når du ikke er hjemme, på kun 30 minutter***, hvilket betyder, at den næste køretur kun på strøm kun er en kort opladning væk. Med en lader på 7 kW kan 0-100 % opladning gennemføres på omkring to timer 11.

Avancerede mild hybrid-benzinmotorer og -dieselmotorer fuldender sortimentet. Teknologien forbedrer effektiviteten og reaktionsevnen ved at bruge en startgenerator, der er integreret i et remsystem (BiSG), til at høste energi, der normalt går tabt under opbremsning og deceleration. Det lagres i et 48-volts litium-ion-batteri under bagagerummet og omfordeles under acceleration, hvilket giver en mere raffineret drift af det brændstofbesparende start/stop-system.

Range Rovers varemærke, engagement og tryghed i al slags terræn, leveres af avancerede chassisteknologier.

Adaptive Dynamics – hvis monteret12 – sikrer, at affjedringens stivhed optimeres til kørselsforholdene, hvilket giver bedre kørekomfort og køreegenskaber. Der er endda en specifik justering til terrænkørsel, mens ændring af kørselsparametre via Configurable Dynamics-systemet giver exceptionel ydelse og smidighed på vejen.

Overlegne køreegenskaber både på vej og i terræn er garanteret af et intelligent torque on-demand-firehjulstræk (AWD), der sørger for den optimale fordeling af omdrejningsmomentet, så det passer til forholdene, uanset om du kører dynamisk på vejen eller starter fra stilstand på glatte underlag.

Terrain Response 2® er tilgængelig via Pivi Pro2og giver føreren mulighed for at justere køretøjets indstillinger, så de passer til kørselsmiljøet, med et udvalg af funktionerne Eco, Komfort, Græs-Grus-Sne, Mudder-Hjulspor, Sand, Dynamic og Automatic. De ændrer hver især kalibreringen af motor, gearkasse, firehjulstræk, affjedring og stabilitetskontrolsystemer for optimal traktion og stabilitet.

1 Ekstraudstyr og tilgængeligheden heraf er fortsat markedsafhængig. Spørg din forhandler om tilgængeligheden på dit lokale marked.

2Pivi Pro-funktioner, ekstraudstyr og tilgængeligheden af disse varierer fra marked til marked – spørg din forhandler om tilgængeligheden i dit land og samtlige betingelser. Visse features kræver et passende SIM-kort med en egnet dataaftale, der kræver ekstra abonnement som angivet af forhandleren. Der kan ikke garanteres forbindelse til mobilnettet overalt.

3 Fås kun som ekstraudstyr til HSE- og Autobiography-modeller. Læderfri, perforerede Ebony Ultrafabrics™- og Kvadrat™-sæder i uldblanding som ekstraudstyr.

4De angivne værdier er resultatet af producentens officielle tests i henhold til EU-lovgivningen for WLTP med et fuldt opladet batteri. Kun til sammenligning. De faktiske tal kan afvige herfra. CO2-udledninger, brændstoføkonomi, energiforbrug og værdier for rækkevidde kan variere alt efter faktorer såsom kørestil, miljøbetingelser, last, monterede hjul, monteret tilbehør, faktisk rute og batteriets tilstand. De viste tal gælder for europæiske EU6-markeder. Andre brændstoføkonomi- og rækkeviddecertificeringer på markedet og tal offentliggjort på www.landrover.comAlle udlednings-, brændstoføkonomi- og rækkeviddeværdier kun for elbiler er EU WLTP (TEL) kombineret. Tal for elbilers rækkevidde er baseret på et produktionskøretøj, som gennemkører en standardrute. Den opnåede rækkevidde varierer alt afhængigt af køretøjets og batteriets tilstand, den faktiske rute, omgivelserne og kørestilen.

5Trådløs opdatering af software med forbehold for førerens samtykke, netværksforbindelse og markedstilgængelighed.

6Fås ikke til elektriske plug-in hybridmodeller.

7Ikke tilgængelig på D165 FWD manuel, P160 FWD automatisk.

8Apple CarPlay er et registreret varemærke, der tilhører Apple Inc.

9Afhængigt af tilgængelighed og udstyrspakker, kun på tilsluttede markeder.

10Amazon Alexa gælder kun på specifikke markeder. Amazon, Alexa, Amazon Music, Audible og alle relaterede mærker er varemærker tilhørende Amazon.com, Inc. eller dets datterselskaber.

11Opladningstiden varierer afhængigt af mange faktorer, herunder: batteriets alder, tilstand, temperatur og aktuel opladning, det anvendte udstyr og opladningsvarighed.

12Fås ikke til D165, D200, P250 og PHEV.

13Diesel mild hybrid tilgængelighed er markedsafhængig.

14Opladningstiden varierer afhængigt af mange faktorer, herunder, men ikke begrænset til: batteriets alder, tilstand, temperatur og aktuel opladning, det anvendte udstyr og opladningsvarighed.

15Kun på tilsluttede markeder i Storbritannien, Europa og USA. Texcell-forskning, 2020 udført på vegne af Panasonic, som præsenterede resultatet.

16Ekstraudstyr – monteret på Dynamic HSE, løbende på Autobiography. Ekstraudstyr og tilgængeligheden heraf er fortsat markedsafhængigt. Spørg din forhandler om tilgængeligheden på dit lokale marked.

17Kun kompatible smartphones.

18ClearSight GroundView kræver 360 Surround Camera (ekstraudstyr). Der er ikke tale om et live-billede. Tjek omgivelserne for en sikkerheds skyld. Underlagt lokal lovgivning.

19Ekstraudstyr. Underlagt lokal lovgivning. Hvis brillebrugere med briller med glidende overgang eller flerstyrkeglas har problemer med at fokusere på det digitale billede i ClearSight-bakspejlet, kan de altid vende tilbage til almindelig bakspejlsvisning igen.

*Gennemsnitlig daglig rejselængde (48 km) udregnet ved hjælp af InControl-data fra 30 globale markeder for Range Rover Evoque-køretøjer mellem 2019 og 2022. Forudsætter et fuldt opladet batteri.

**Målt mod en lukket klasse af konkurrenter pr. 3. marts 2023.

***Ved brug af en 50 kW hurtiglader med jævnstrøm.