Pakketips til dine ferier

Midt i vinterens kolde mørke er det fristende at drømme sig til skønne ferier på solrige og varme destinationer. Og har du allerede ferier i vente, melder sig snart nedpakningen af feriens nødvendigheder. Det kan dog for mange være en uoverskuelig opgave at pakke til ferier, for mange af os tager ofte for meget med i kufferten, og så ender det med, at vi står og maser det ned i kufferten, der knapt nok kan lukkes.

Tjek destination og lav en liste

Første skridt i den optimale pakning af kufferten til dine ferier er at tjekke den destination, du skal rejse til. Hvordan er vejret? Er der stor sikkerhed for varme og sol, eller er der også risiko for regn? Vejret er afgørende for, hvad du skal pakke med i din kuffert.

Når du har researchet din rejsedestination, laver du en liste med ting, der er nødvendige for at få det bedste ud af din ferie. Vurder her, hvad der er nice-to-have og need-to-have – det er to vidt forskellige ting.

Læg det hele frem på et bord

Begynd ikke at smide ting og sager ned i kufferten, før du har et overblik over, hvad du skal tage med på dine ferier. Begynder du først på det, ryger overblikket. Læg det hele ud på et stort bord, og vær særligt kritisk med tøjmængden. Behøver du virkelig at have syv par shorts med? Du kan sagtens vaske dine shorts op i hånden, der hvor du overnatter – små poser med vaskepulver fylder trods alt en del mindre end flere par shorts.

Udnyt hver en centimeter

Det kan være en god idé at pakke sko ned i kuffertens bund. Og for at udnytte hver en centimeter i din kuffert kan du rulle dine strømper sammen og proppe dem ned i dine sko. På den måde vinder du både plads – og dine sko bliver ikke mast sammen.

Læg i øvrigt også dine tungere beklædningsdele nederst i kufferten, så de ikke krøller de lettere dele, hvis de ligger ovenpå en tynd skjorte.

Læg tøj i flade lag

For at give plads til mest muligt i kufferten til kommende ferier er det en god idé at lægge dit tøj fladt henover hinanden. Det vil sige i ”lange” lag, der udnytter hele kuffertens længe. På den måde fylder tøjet mindst muligt, fremfor hvis du folder det sammen og lægger i hver sin ende af kufferten. Her er lag på lag-teknikken et pladsbesparende rejsetip.

Køb rejsestørrelser

De fleste har brug for toiletsager på deres ferier, men for at spare på pladsen, kan du med fordel gå på jagt efter rejsestørrelser. Du behøver ikke tage en stor tube tandpasta eller en big-size shampoo med på ferie. De små rejsestørrelser indeholder rigeligt, hvis du blot rejser sydpå en uges tid.

Lazzaweb er et webbureau med jyske rødder men har kunder over hele landet. Som Google-partner skaber Lazzaweb vidtrækkende resultater for kunder inden for Google Ads, SEO og opbygning af hjemmesider.