Prøv staycation på campingpladser i Nordjylland

Staycation er en tendens, som bliver større hvert eneste år. Frem for at skulle suse rundt i det store udland bliver flere og flere familier hjemme. For hvorfor ikke tage på opdagelse i dejlige Danmark? Der er garanteret en masse, du ikke har oplevet - alt fra vandreture på Camønoen til campingpladser Nordjylland og Airbnb-lejligheder i København. Prøv camping ved Vesterhavet, hvis du elsker naturen tæt på vandet.

Staycation er den nye mode indenfor ferieformer, og i al sin beskedenhed går det ud på at blive hjemme - eller i hvert fald inden for landets grænser.

Læs med her, hvor vi giver dig 3 gode grunde til at lade kufferten stå under sengen og i stedet holde ferie i lokalområdet.

1. Du får tid til at mærke dig selv og trække vejret

Du kender sikkert følelsen: Når du kommer hjem fra en ferie, har du brug for ferie! For mange bliver det at rejse til et større projekt, der faktisk kan tære rigtig meget på vores energi. Og midt i alle mulige (og umulige) Facebookopdateringer og eksotiske destinationer glemmer man helt det, som ferien er til for - nemlig at slappe af og trække vejret.

Med staycation får du mulighed for at komme helt ned i gear og samtidig finde ro og plads til at trække vejret. Derfor kan du selvfølgelig godt finde tid til noget sjovt såsom minigolf Nordjylland på campingplads eller en stor is på den lokale strand.

2. Du sparer penge

Ja, den her giver næsten sig selv - og for mange er det nok også hovedårsagen til, at man vælger udenlandsrejser fra. Den helt åbenlyse fordel ved staycation er selvfølgelig, at du sparer penge. For udover at spare penge på flyrejse, hoteller og mad sparer du også alle de lommepenge, du med garanti havde fyret af på sjove hatte og andre souvenirs.

3. Du får mere kvalitetstid med familien

Det virker måske som sort snak, men når I holder ferie derhjemme, får I straks mere tid til at lave alle de ting sammen, som I gerne ville have tid til i hverdagen. Det kan være noget så simpelt som at gå en lang tur, bage en kage eller se en god film. For når dagen ikke er pakket med et tæt program af ting, I skal se, busser, I skal nå, eller madpakker, der skal spises, er der pludselig mere tid og overskud til nærvær.

Lazzaweb er et webbureau med jyske rødder men har kunder over hele landet. Som Google-partner skaber Lazzaweb vidtrækkende resultater for kunder inden for Google Ads, SEO og opbygning af hjemmesider.