Venderby’s i eksplosiv vækst: Vinder modehjerter landet over

På trods af en kort levetid på kun to år brager webshoppen Venderbys.dk frem. Kun 24-årige Mille Venderby designer selv det urbane tøj, der henvender sig til unge kvinder. Og med sine 155.000 følgere på Instagram i ryggen producerer hun 5-6 kollektioner om året, som rives væk.

156.000 Instagram-følgere venter spændt på Venderbys næste nye design

Venderby’s opstod, da Mille Venderby en dag stod og manglede noget i sin egen garderobe. Hun manglede ‘det perfekte fit’. Det der stykke tøj, som altid er det, man rækker ud efter, fordi man bare ved, at dét sidder godt. Hun tog derfor sagen i egen hånd og designede et par bukser, som sad som en drøm. Det har sidenhen udviklet sig til flere bukser, sweatshirts, badetøj, kjoler m.m., og i dag er Venderbys.dk et kæmpe onlineunivers, hvor unge kvinder kan klikke det hippeste nye modetøj hjem.

I Venderby’s succes er der ingen benægtelse af Instagrams store indvirkning. På kun to år er det blevet til hele 156.000 følgere, der cirka hver anden måned bliver præsenteret for brandets nye kollektion. Der lanceres 5-6 kollektioner om året, og derfor rammer Venderby’s også spot on, hvad der bevæger sig i det danske modebillede. Der designes ud fra Milles egen designfilosofi, og som ung kvinde, er det ikke mærkeligt, at hun gang på gang designer styles, som hurtigt fylder gymnasieelevers og universitetsstuderendes garderober. Tøjet skabes ud fra et ‘look good, feel good’-mantra, der mødes af et moderne athleisure-design, som går perfekt i spænd med den skandinaviske mode.

Rekordstor omsætning baner vejen for en kæmpe succes

Venderby’s brager frem, og i dag er der stor fokus på at skabe styles, som alle sidder godt og bliver kundens nye favorit-item. I fremtiden ligger ønsket at vinde endnu større succes med et fokus på bæredygtige styles. Som alle vi andre har Venderby’s dog stået over for udfordringer med coronavirus, som har gjort det svært at besøge nye fabrikker i udlandet. Men en rekordomsætning i 2020 giver anledning til optimisme, for hvad fremtiden har i vente for Venderby’s onlineunivers.

• mode
  • livsstil