Leica Geosystems lancerer den nye DISTOTM X-serie - innovativ teknologi kombineret med robust design

Pressemeddelelse -

De nye afstandsmålere Leica DISTO™ X3 og X4 kombinerer innovative måleteknologier med et robust design.

Disse afstandsmålere er faldtestet på op til 2 meters højde og er desuden beskyttet imod støv og vand med en IP 65-klassificering. Derfor er afstandsmålerne konstruerede til at tåle drift i barske miljøer. Sammen med Leica DST 360-adapter muliggøres punkt-til-punkt målinger, og alle målinger dokumenteres og visualiseres nemt med Leica DISTO™ Plan-appen.

Robust konstruktion

Begge afstandsmålere er specielt beskyttet mod vandsprøjt og støv for at leve op til IP 65- klassificeringen. Det betyder, at rengøring under rindende vand ikke er noget problem. Opmålingsmodulet er beskyttet af massivt gummi. Leica DISTO™ X–serien er derfor særligt modstandsdygtig og velegnet til brug i de mest barske arbejdsmiljøer.

Pointfinder-kamera

DISTO™ X4 er udstyret med et Pointfinder-kamera, så du lettere kan sigte mod fjerne objekter i stærkt sollys. Selv hvis laserprikken ikke kan ses, vises den tydeligt på det store farvedisplay, der med høj opløsning sikrer et klart billede. Dette muliggør helt præcise målinger over lange afstande.

Punkt-til-punkt måleteknologi (P2P)

DST 360-adapteren er et godt supplement til din Leica DISTO™ X3 og X4. Adapteren omdanner det håndholdte værktøj til en solid målestation, så du opnår præcise målinger mellem to punkter. I kombination med Leica DISTO™ Plan-appen kan du tegne skalerede planer, som kan bearbejdes yderligere i dit CAD-værktøj.

Leica DISTO™ Plan – måling kræver dokumentation

Den nye DISTO™ Plan-app hjælper dig med at dokumentere og visualisere dine målinger. Blot med fingrene kan man lave en gulvtegning på en smartphone eller tablet, og dine målinger kan herefter nemt tildeles de tilsvarende linjer i tegningen. Appen skaber efterfølgende automatisk en nedskaleret grundplan. På den måde kan du let planlægge resten af trinene i dit projekt. I kombination med DST 360-adapteren eller DISTO™ S910, gør appen 3D-målefunktionalitet tilgængelig, så målinger tages i 2D eller 3D.

Vi er en international virksomhed med en bred produktportefølje inden for hardware- og softwareløsninger til adskillige industrier såsom landmåling, bygge- og anlæg samt entreprenør og håndværk.

Det betyder, at vi kan tilbyde vores kunder komplette og individuelle løsninger, der passer præcist til deres behov. Der står et stærkt team af dygtige og kvalificerede medarbejdere parat, som servicerer vores kunder i hele landet. Vi har kontorer i Søborg og Odense, hvoraf sidstnævnte også omfatter en af vores fabrikker, der fremstiller og udvikler vores egne produkter til resten af verden.