Unikt samarbejde skaber firma-Tesla

Alle medarbejdere i energiselskabet E.ON Danmark kan nu suse til møde i den nyeste superelbil, Tesla S i stedet for en konventionel bil fra firmaets bilflåde. Et nyt samarbejde med LetsGo styrker virksomhedens grønne profil.

Med en samarbejdsaftale med delebiludbyderen LetsGo har E.ON skiftet en af firmaets flådebiler ud med den amerikanske superelbil, Tesla S, der står parkeret ved firmaets hovedkontor på Frederiksberg.

Alle E.ON’s ansatte kan nu reservere og benytte Teslaen til møder samtidig med at LetsGo sørger for al praktisk administration og service af elbilen.

»Vi tror på deleøkonomi og på, at vores medarbejdere kan køre grønt, når det er muligt. Vi glæder os over også at kunne køre i den nye, flotte Tesla, når vi skal ud til møder. Det er både billigere og nemmere end at eje og vedligeholde bilerne selv«, siger Susanne Tolstrup, kommunikationschef i E.ON.

Delebiludbyderen LetsGo står bag teknologien, som muliggør løsningen. Her er man også yderst fornøjet med samarbejdet. ”Det er godt for miljøet, for driftsøkonomien og understreger en visionær tankegang”, siger salgs- og erhvervschef i LetsGo, Michael Regius.

Ved at store virksomheder som E.ON udskifter dele af bilflåden med miljørigtige delebiler, som f.eks. en Tesla S, kan virksomheden få dækket de ansattes mobilitetsbehov med en væsentlig mindre flåde og dermed spare op til 30% på flådebudgettet.

Michael Regius peger også på, at alle virksomhedens ansatte, der er med i ordningen, frit kan reservere og benytte LetsGo’s 180 andre delebiler i Danmark. »Hvis man f.eks. skal til et morgenmøde, er det praktisk, at man kan benytte en LetsGo bil, der holder tæt på ens bopæl«, siger han.

Samtidig indebærer ordningen, at LetsGo’s øvrige medlemmer også frit kan reservere og bruge Teslaen. På den måde bliver bilens ressourcer udnyttet bedst muligt, til glæde for flest mulige mennesker. E.ON får med samarbejdet Tesla S firmabil til en overkommelig pris og LetsGo’s medlemmer får adgang til en Tesla, når de skal på weekendtur i sommerhuset.

De sidste tre år har LetsGo oplevet en massiv stigning af erhvervsmedlemmer, og udbyderen forventer igen i år en stigning på 50%.

• energi
  • eondanmark
  • eon
  • tesla s
  • tesla

LetsGo har mere end 160 biler i København, Aarhus, Odense og fem andre danske byer. 15% af dem er elbiler - bl.a. verdens første, og så vidt vides, eneste dele-Tesla S!