Gå til indhold
CES 2020: LG tager tv-oplevelsen til nye højder med nye OLED- og NanoCell-modeller

Pressemeddelelse -

LG Electronics hæver barren med 14 nye OLED-modeller, der skal præsenteres på CES 2020 i Las Vegas. De inkluderer blandt andet tre modeller i den nye GX Gallery-serie (4K UHD), ægte 8K-tv'er i 77’’ og 88’’ og en helt ny størrelse til OLED-tv'er – 48’’. De nye OLED-modeller såvel som de nye NanoCell LCD-modeller i både 4K og 8K har fantastisk billedkvalitet, innovativt design, opgraderet ydeevne og AI-baserede funktioner, der tilsammen giver en fantastisk seeroplevelse uanset indhold.

Fælles for de nye 4K og 8K LG OLED- og 8K LG NanoCell-tv-modeller er en række avancerede teknologier, herunder den nye α (Alpha) 9 Gen 3 AI-processor. Processoren leveres med forbedret ydeevne og drager fordel af deep learning-algoritmer for yderligere at forbedre LGs anerkendte billedkvalitet og muliggør en overflod af specielle funktioner til at skabe den bedste seeroplevelse med forskellige typer indhold såsom film, spil og sport.

LGs nye GX Gallery-serie har en elegant og supertynd formfaktor, hvor 65’’-modellen kun er 20 mm dyb. Sammen med et særligt udviklet vægbeslag kan modellerne i Gallery-serien, der fås i størrelserne 55’’, 65’’ og 77’’, monteres direkte mod væggen, hvilket gør disse OLED-tv'er til rene kunstværk. Med sit elegante og innovative design kommer GX-familien med i gruppen af nogle af markedets mest futuristiske og elegante tv-modeller sammen med LG OLED WX (wallpaper) og LG SIGNATURE OLED R.

LG OLED ZX-modeller i ægte 8K overstiger de strenge kriterier, der er sat af Consumer Technology Association (CTA) for den officielle branchedefinition for 8K Ultra HD-tv. Derudover overstiger LGs ægte 8K OLED-tv'er med 77’’ og 88’’ de kriterier, der er anbefalet af International Committee for Display Metrology og er blandt de første modeller på markedet, der har gjort sig fortjent til det nye CTA 8K Ultra HD-certificering.

En anden nyhed er, at LG lancerer OLED-tv i en helt ny størrelse, LG OLED48CX på 48’’. Modellen er en del af CX-serien, som også fås i størrelserne 55’’, 65’’ og 77’’. Med en størrelse på 48’’ og over otte millioner pixels har OLED48CX den samme pixeltæthed som et 8K-tv på 96’’, hvilket giver et fantastisk skarpt billede. Derudover lanceres LGs BX-serie i størrelserne 55’’, 65’’ og 77’’.

LG NanoCell-modellerne for 2020 inkluderer intet mindre end seks ægte 8K-tv'er (65’’ og 77’’ i Nano99-, Nano97- og Nano85-serien), hvor alle overgår CTAs strenge krav for anvendelse af det officielle 8K UHD-logo.

Den ultimative hjemmebiografoplevelse

Årets nye LG OLED-modeller kommer med Dolby Vision IQ-understørrelse samt nyt Filmmaker Mode fra UHD Alliance, der bringer hjemmebiografoplevelsen til et helt nyt niveau. Dolby Vision IQ introducerer nye intelligente funktioner, så tv-modeller med teknologisk support giver den billedkvalitet, som skaberne ønskede uanset det omgivende lys eller typen af indhold, der vises.

Det nye Filmmaker Mode, som førende Hollywood-instruktører støtter op om, gengiver blandt andet indhold, som filmskaberne havde tilsigtet det. Ved at slukke for nogle efterbehandlingsfunktioner, såsom bevægelsesudjævning, støjreduktion og ekstra skarphed, samtidig med at det rette aspektforhold, farve og billedhastighed opretholdes, kan LGs OLED-tv med Filmmaker Mode gengive indhold, som instruktøren havde i tankerne. LGs OLED-tv er som det første og eneste tv med integreret software til hardwarekalibrering blevet tildelt Excellensen i Engineering Award fra Hollywood Professional Association.

LGs anerkendte smart-tv-platform webOS er givetvis grundlaget, som alle LGs nye OLED- og NanoCell-modeller er bygget på. Platformen giver forbrugerne adgang til det nyeste fra en lang række streamingtjenester som Disney+, Netflix og HBO. Nyt for 2020 er, at Apple TV kommer som en separat app i webOS. Gennem appen kan forbrugerne abonnere og se Apple TV+, købe eller leje film og tv-serier eller se indhold fra deres eget iTunes-bibliotek. Apple TV-appen bliver gjort tilgængelig i løbet af året også på LGs tv-modeller med webOS fra 2018 og 2019.

Bedste spiloplevelse

LGs 2020-modeller er det perfekte valg for seriøse gamere, der vil nyde spil i storformat. LG udvider support til NVIDIA G-SYNC til 12 OLED-modeller, så brugerne kan opleve PC-spil uden tearing eller forstyrrende uregelmæssigheder i billedet. Derudover bliver LGs OLED-tv de først til at understøtte HGiG Mode fra HDR Gaming Interest Group. Billedtilstand-funktionen giver forbrugerne mulighed for at opleve konsolspil i HDR – ligesom udviklerne havde til hensigt. HGiG er en organisation, der består af virksomheder fra spil- og displayindustrien, og som udvikler standarder med det formål at forbedre HDR-spiloplevelsen.

Bedste sportsoplevelse

LGs OLED-tv er ikke kun det bedste for filmentusiaster og gamere, det er også det bedste for alle, der elsker at se sport. Den nye α9 Gen 3 AI-processor kommer med en række funktioner, der bringer sportsudsendelser til et helt nyt niveau. En af disse er Sports Alert, der hjælper sportsfans med at holde styr på, hvordan deres yndlingshold klarer sig. Brugere kan vælge deres yndlingshold i en række forskellige sportsgrene og modtage automatiske opdateringer om, hvornår kampene starter, hvornår der er scoret et mål, når kampene slutter, og hvad resultatet blev. Endvidere kan sportsfans tilslutte tv'et til Bluetooth-højttalere for at skabe et mere dynamisk lydbillede med en fornemmelse af, at de er i centrum af begivenhederne.

”LGs mål om at levere enestående merværdi til sine kunder bliver i år bragt til live gennem virksomhedens nye sortiment af kunstinspirerede tv-apparater. Ud over den uovertrufne billedkvalitet, der leveres af LGs premium-tv, kommer de nye enheder også med selskabets avancerede teknologier, AI-integration og uovertruffen, futuristisk design muliggjort af OLED-teknologi,” siger Park Hyoung-sei, administrerende direktør for LG Home Entertainment Company.

LG Electronics, Inc. er en verdensomspændende teknologisk innovatør inden for husholdningselektronik, mobilkommunikation og husholdningsapparater, med over 70.000 ansatte, der arbejder på 140 steder i verden. LG består af fem forretningsenheder - Hvidevarer og luftløsninger, Home Entertainment, Mobil kommunikation, Køretøjskomponenter og B2B - og er en af verdens førende producenter af tv'er, mobiler, klimaanlæg, vaskemaskiner og køleskabe. I 2018 omsatte LG for et samlet globalt salg på 54,4 milliarder dollars. For mere information og nyheder om LG Electronics, kan du besøge www.LGnewsroom.com.

LG Electronics, Inc., er en af verdens største og mest innovative leverandører af forbrugerelektronik, hårde hvidevarer og mobil kommunikation.

LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) er en af verdens største og mest innovative leverandører af forbrugerelektronik, hårde hvidevarer og mobil kommunikation med 87 000 ansatte fordelt på 113 kontorer rundt om i verden. LG opnåede en global omsætning på 44.229 milliarder USD i 2012. LG Electronics består af fire forretningsenheder – Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance og Air Conditioning & Energy Solutions – og er en af verdens største producenter af fladskærme, mobiltelefoner, luftvarmepumper, vaskemaskiner og køleskabe. LG Electronics har eksisteret i Norden siden oktober 1999. Den nordiske omsætning i 2012 beløb sig til ca. 1,7 mia. SEK. For mere information, besøg www.lg.com.