DISE LANCERER DIGITAL SIGNAGE-LØSNING TIL LG WEBOS

DISE LANCERER DIGITAL SIGNAGE-LØSNING TIL LG WEBOS

– DISEs nye software bruger LG webOS for at forenkle installation, anvendelse og vedligeholdelse af digitale informationstavler.

KØBENHAVN, 8. maj, 2015 —Svenske DISE har lanceret sin DISE Xpress med understøttelse af LG webOS for Digital Signage, som er den kommercielle version af LG’s Smart TV-platform, webOS. LG webOS for Signage er en omfattende hard- og softwareløsning, som er optimeret til kommercielle installationer i alle størrelser.

I samarbejde med DISE Xpress giver LG webOS Digital Signage kunderne en funktionel løsning til digital signage, som både er enkel at installere og vedligeholde. Ved at have webOS som base, har man ikke brug for en ekstern medieafspiller, og samtidigt medfører den indbyggede understøttelse af WiFi, at kunderne ikke behøver at sætte en omkostningsfuld netværksinfrastruktur op for at installere løsningen.

– DISE er en virkelig stærk aktør indenfor digital signage, og det er yderst positivt for os samt af stor betydning for webOS-platformen, at de har valgt at udvikle deres software netop til vores platform, siger Fredrik Lundqvist, Nordic Marketing B2B hos LG Electronics. Vi er overbeviste om, at kunderne vil sætte pris på enkeltheden i løsningen, og den forenklede infrastruktur til digital signage med DISE Xpress og LG webOS for Signage.

– Da vi arbejder med et hastigt voksende marked, er det vigtigt at finde forbedringer og forenklinger til kundernes hverdag. Med DISE Xpress og LG WebOS har vi taget et stort skridt i den rigtige retning, siger Tobias Ekmark, Sales Director hos DISE International.

DISE Xpress fås som abonnementsservice, så kunderne ikke behøver at bekymre sig om serverdrift og omkostninger, hvilket gør det endnu lettere, samtidig med at løsningen bliver tilgængelig for selv mindre kunder. Løsningen supporteres af DISE Composer for kunder, som vil få mulighed for at skabe deres eget indhold og egne skabeloner fra bunden.

LG webOS for Digital Signage understøtter webapplikationer på flere forskellige platforme, blandt andre Linux, Android, iOS samt Windows, og kan også bruges med applikationer skrevet i HTML5. Brugerne kan både anvende færdige applikationer eller udvikle deres egne brugerdefinerede applikationer, som passer til netop deres behov.

De kommercielle LG-billedskærme, som understøttes, er LS75A, LS73B, LS55A, LS53A, MS75A samt LS95A.

Mere information

For yderligere information om LG webOS for Digital Signage besøg: http://www.lgecommercial.com/digital-signage/solutions/webOS-Signage. Du kan også finde en introduktionsvideo til LG webOS for Digital Signage på Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=CzVAx2t7DNk

Om LG Electronics LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) er en af verdens største leverandører og en innovator inden for forbrugerelektronik, husholdningsapparater og mobilkommunikation med 87 000 ansatte fordelt på 113 kontorer i verden. LG opnåede en global omsætning på 53,10 milliarder USD i 2013. LG består af fem hovedområder – Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, Air Conditioning & Energy Solution og køretøjer – og er en af verdens største producenter af fladskærms tv, mobiltelefoner, luftvarmepumper, vaskemaskiner og køleskabe. Siden oktober 1999, har LG Electronics været repræsenteret i Skandinavien. Den nordiske omsætning udgjorde i 2013 næsten SEK 2 mia. For mere information, besøg venligst www.lg.com.

Om LG Electronics Home Entertainment LG Home Entertainment Company (HE) er et ledende global foretagende inden for TV, monitorer, kommercielle skærme, lyd – og videoprodukter, computer og sikkerhedssystemer. LG stræber altid efter at bringe teknologien fremad, med fokus på at udvikle produkter med smarte funktioner og stilfuldt design, der opfylder de globale behov hos forbrugeren. LGs forbrugsprodukter inkluderer CINEMA 3D Smart TV, OLED-TV, IPS-monitorer samt hjemmebio system, Blu-ray-afspiller og eksterne lagringsprodukter. LGs kommercielle B2B produkter inkluderer digital signatur, hotel TV, videokonferencesystem og IP overvågningskameraer.

For mere information, kontakt venligst:

Susanne Persson PR Manager LG Electronics Nordic AB

Box 83, 164 94 Kista
Mobil: +46 (0)70 969 46 06
E-post: susanne.persson@lge.com

Fredrik Lundqvist Nordic Marketing Manager B2B LG Electronics Nordic AB
Box 83, 164 94 Kista

Mobil: +46 (0) 709 600862
E-post: fredrik.lundqvist@lge.com

Tobias Ekmark

Sales Director, DISE International AB
Telefon: +46 (0) 54 14 46 94

sales@dise.com

LG Electronics, Inc., er en af verdens største og mest innovative leverandører af forbrugerelektronik, hårde hvidevarer og mobil kommunikation.

LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) er en af verdens største og mest innovative leverandører af forbrugerelektronik, hårde hvidevarer og mobil kommunikation med 87 000 ansatte fordelt på 113 kontorer rundt om i verden. LG opnåede en global omsætning på 44.229 milliarder USD i 2012. LG Electronics består af fire forretningsenheder – Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance og Air Conditioning & Energy Solutions – og er en af verdens største producenter af fladskærme, mobiltelefoner, luftvarmepumper, vaskemaskiner og køleskabe. LG Electronics har eksisteret i Norden siden oktober 1999. Den nordiske omsætning i 2012 beløb sig til ca. 1,7 mia. SEK. For mere information, besøg www.lg.com.