Disney+ er nu tilgængelig på alle kompatible LG TV i norden

DISNEY+ ER NU TILGÆNGELIG PÅ ALLE KOMPATIBLE LG FJERNSYN I NORDEN

Disneys nye streamingtjeneste er fra og med i dag tilgængelig på LG-fjernsyn i Danmark, Grønland, Island, Norge, Sverige, Finland, Belgien, Portugal og Luxembourg

København, 15. september, 2020 – Fra i dag har LG-fjernsynsejere adgang til nogle af de allerbedste film og serier fra Disney, Pixar, Star Wars og National Geographic, så længe deres TV anvender webOS fra 2016 og frem. Disney+ appen er integreret i webOS-platformen og kan let hentest via Disney+ ikonet på LG Home Launcher’en, hvor brugere efter at have valgt abonnementstypen kan begynde at se deres favoritprogrammer.

Disney+ giver i Norden adgang til 500 film, 40 egenproducerede originaltitler og mere end 6.300 episoder fra Walt Disneys kæmpe bibliotek af storfilm, kortfilm, dokumentarer og TV-serier, men også et katalog af eksklusiv og nyproduceret underholdning. Originalt indhold er en af Disney+’s store styrker. Indholdet inkluderer bl.a. anmelderroste titler såsom The Mandalorian, The World According to Jeff Goldblum og High School Musical: The Musical: The Series.

LG OLED-teknologien tilbyder en billedkvalitet, der kan klassificeres som den bedste i branchen takket være et uendeligt kontrastforhold og absolut sorthed, da hver pixel ikke kræver baggrundsbelysning. LG’s smart-tv-funktioner, der inkluderer ThinQ AI og LG’s universelle søgefunktion, fungerer problemfrit med Disney +.

LG stræber altid efter at levere det bedste indhold og brugeroplevelse, og har nu Disney+ appen på kompatible LG-fjernsyn i 22 lande.

LG Electronics, Inc., er en af verdens største og mest innovative leverandører af forbrugerelektronik, hårde hvidevarer og mobil kommunikation.

LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) er en af verdens største og mest innovative leverandører af forbrugerelektronik, hårde hvidevarer og mobil kommunikation med 87 000 ansatte fordelt på 113 kontorer rundt om i verden. LG opnåede en global omsætning på 44.229 milliarder USD i 2012. LG Electronics består af fire forretningsenheder – Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance og Air Conditioning & Energy Solutions – og er en af verdens største producenter af fladskærme, mobiltelefoner, luftvarmepumper, vaskemaskiner og køleskabe. LG Electronics har eksisteret i Norden siden oktober 1999. Den nordiske omsætning i 2012 beløb sig til ca. 1,7 mia. SEK. For mere information, besøg www.lg.com.