LG begynder udrulningen af LG QNED Mini LED-TV

LG begynder udrulningen af LG QNED Mini LED-TV

De nye modeller kommer med LG’s Quantum Dot NanoCell-teknologi for virkelighedstro farvegengivelse og en fængende seeroplevelse

København, 30. juni, 2021 – LG Electronics (LG) påbegynder i begyndelsen af juli lanceringen af sine nyeste og mest eksklusive LCD TV-modeller på markeder over hele verden. Takket være LG’s avancerede Quantum Dot NanoCell-farveteknologi og Mini LED-baggrundsbelysning giver de nye QNED Mini LED-modeller en fantastisk seeroplevelse med en dybere sort og en mere nøjagtig farvegengivelse med højere kontrast og lysstyrke[i]. Serien består af 8K QNED99- og QNED95-seriemodeller samt 4K QNED90-seriemodeller, der kommer i skærmstørrelser fra 65’’ til 86’’[ii].

LG QNED Mini LED har virksomhedens egen Quantum Dot NanoCell-farveteknologi, der med rige og nøjagtige farver baner vejen for en helt ny æra inden for billedkvalitet til LCD-TV. LG QNED Mini LED-TV er certificeret af det internationale produkttestfirma Intertek til at give 100 procent farvevolumen og farvenøjagtighed samt fjernelse af farveforvrængninger over en bred betragtningsvinkel, hvilket garanterer, at alle i rummet kan nyde den ultimative LCD-billedkvalitet[iii].

Jo større skærm, desto mindre behøver detaljerne at være. LG QNED Mini LED-TV leveres med betydeligt mindre lysdioder i baggrundsbelysningen sammenlignet med andre lignende TV-skærme, hvilket øger lysstyrken og dimningszonerne. For eksempel er LG’s 86’’ 8K TV (model 86QNED99UPA) baggrundsbelyst med ca. 30.000 LED-lys, der er udviklet til at skabe ca. 2.500 lokale dimningszoner for at give 10 gange højere kontrastforhold end konventionelle LCD-fjernsyn. Dybere sort og bedre detaljer i mørke områder skaber en øget dybdefølelse, der gør indholdet på skærmen endnu mere realistisk.

LG’s stræben efter en bedre fremtid er tydeligt med de nyeste TV-produkter.

LG’s QNED Mini LED-TV har modtaget Eco-Product-certificering fra SGS Société Générale de Surveillance SA i Schweiz. Denne certificering tildeles kun produkter, der opfylder SGS-standarder, der inkluderer lav miljøpåvirkning eller genanvendelighed[iv].

"LG QNED Mini LED-TV repræsenterer et evolutionært spring fremad ved hjælp af LGs unikke farvegengivelsesteknologi og mini-LED-baggrundsbelysning for at opnå det ultimative inden for LCD-billedkvalitet," sagde Park Hyoung-sei, administrerende direktør for LG Home Entertainment Company. "Vores seneste sortiment er et bevis på LGs tekniske lederskab på premium TV-markedet, muliggjort ved løbende at forbedre og forfine vores innovative OLED- og QNED Mini LED-TV."

LG QNED Mini LED-TV kommer indledningsvist til at være tilgængelig i Nordamerika og ankommer til Sverige og resten af Norden i begyndelsen af august.

[i] Sammenlignet med LG UHD-TV, der ikke bruger NanoCell-teknologi.

[ii] Tilgængelige størrelser kan variere fra marked til marked.

[iii] Certificeret af Intertek giver LGs QNED Mini LED-TV en høj farvenøjagtighed målt som 100 procent af CIE DE2000 over 18 farvemønstre med en synsvinkel på ± 30 °. LGs QNED Mini LED-TV er certificeret af Intertek og kan gengive 100 procent af DCI-P3-spektret over et 3D-farveområde, der dækker hele TV'ets luminansområde.

[iv] QNED Mini LED-TV er anerkendt som Eco-Products i henhold til SGS Eco-Product-certificering ECO / 21 / CEBEC / 00016 og ECO / 21 / CEBEC / 00017.

Andreas Hedensten

Pressekontakt Business Partner - PR & Communications 0045 28926494

Relateret materiale

LG Electronics, Inc., er en af verdens største og mest innovative leverandører af forbrugerelektronik, hårde hvidevarer og mobil kommunikation.

LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) er en af verdens største og mest innovative leverandører af forbrugerelektronik, hårde hvidevarer og mobil kommunikation med 87 000 ansatte fordelt på 113 kontorer rundt om i verden. LG opnåede en global omsætning på 44.229 milliarder USD i 2012. LG Electronics består af fire forretningsenheder – Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance og Air Conditioning & Energy Solutions – og er en af verdens største producenter af fladskærme, mobiltelefoner, luftvarmepumper, vaskemaskiner og køleskabe. LG Electronics har eksisteret i Norden siden oktober 1999. Den nordiske omsætning i 2012 beløb sig til ca. 1,7 mia. SEK. For mere information, besøg www.lg.com.