Gå til indhold
LG Cinema 3D Sound giver surroundlyd en ny dimension og skaber ægte biografstemning

Pressemeddelelse -

København, d. 2. september 2011

På IFA-messen i Berlin lancerer LG det nyeste inden for hjemmebiosystemer. LG HX906TX er det første hjemmebiosystem, der baseres på den nye Cinema 3D Sound-teknik, og leverer en lydoplevelse, der er så tæt på lyden ved en live-koncert eller biografsalen, som man overhovedet kan komme. Ved hjælp af en opsætning med 9.1-højttalere spredes lyden både vandret og lodret og giver en lydoplevelse, som fylder hele rummet. Med et stilrent og slankt design i metal og en blank finish passer den perfekt ind i den moderne stue.

– Uanset om det er en actionspækket film eller en udsøgt koncert, giver vores nye hjemmebiosystem en lydoplevelse, der er så tæt på lyden ved en live-koncert eller en biografsal, som du overhovedet kan komme. Den nye Cinema 3D Sound-teknik giver virkelig en følelse af, at lyden kommer mod en fra alle sider, også fra oven, siger Thomas Wering, der er markedschef for Home Entertainment hos LG Electronics Nordic.

Fire opadrettede 3D-højttalere er placeret højest oppe på de enkelte højttalertårne, hvilket giver en 9.1-oplevelse, hvor lyden forstærkes lodret. Funktionen 360º reflektor sikrer, at lyden reflekteres i samtlige retninger. For at lydoplevelsen skal blive perfekt, uanset hvor du befinder dig i rummet, anvender HX906TX en unik teknik – Sound Field Expansion – som sikrer, at den vandrette og lodrette lyd arbejder i samklang.

Ud over uovertruffen 3D-lyd omfatter hjemmebiosystemet også Blu-ray-afspiller, som understøtter 3D-Blu-ray-skiver i Full HD 1080p.

Trådløst mediecenter
Ikke nok med, at hjemmebiosystemet tilbyder en fantastisk lyd- og billedoplevelse, det forvandler også dit tv til det perfekte mediecenter. Med LG Smart TV kan du se film, sport og tv-serier samt surfe på nettet, når det passer dig. Med indbygget understøttelse af Wi-Fi Direct og DLNA kan du enkelt og trådløst sammenkoble andre produkter på hjemmenetværket og fx vise billeder direkte fra en kompatibel smartphone eller computer på tv'et uden brug af besværlige ledninger.

HX906TX understøtter et bredt udvalg af filformater, inklusiv MKV og DivX HD. Ved hjælp af applikationen LG TV Remote forvandler du helt enkelt din Android eller iPhone til en avanceret fjernbetjening, som blandt andet gør det enklere at udnytte Smart-TV-tjenesterne i hjemmebiosystemet fuldt ud.

Nøglespecifikationer:

• CINEMA 3D Sound-teknik

-          9.1-system med fem satellithøjttalere, fire opadrettede 3D-højttalere, en hovedenhed og en subwoofer

-          Sound Field Expansion

-          3D Sound Analyzer

• Blu-ray-afspiller, der understøtter FULL HD 3D Blu-rayTM
  • LG Smart TV

-          Premium-tjenester som Viaplay, TV4 Play, Headweb og SF Anytime

-          LG Apps

-          Weblæser

Pris og tilgængelighed

Hjemmebiosystemet HX906TX forventes at være tilgængeligt i butikkerne i fjerde kvartal 2011 til en forventet anbefalet cirkapris på 5599 kr. inkl. moms.

Produktbilleder i høj opløsning kan downloades via LG's mediebank:
http://lg.qbank.se/v2.6/mb.php?h=1eda10e42db823205120e127650a9939&r=y (brug pinkode 1003)

Find flere billeder af LG's produkter på http://www.lg.com/se/om-lg/press-and-media/mediaarkiv.jsp, hvor du kan søge efter produktnavn.

For yderligere information, kontakt venligst:

For produktinformation:

Morten Nielsen

Sales Manager Home Entertainment

LG Electronics Danmark

Strandvejen 70, 1. Sal, 2900 Hellerup

E-mail: morten.nielsen@lge.com

Thomas Wering
Nordic Marketing Manager Home Entertainment

Box 83, SE-164 94 Kista, Sverige
Mobil: +46 (0)735 234 026
E-mail: thomas.wering@lge.com

For øvrig information:

Cecilia Kjøller Rasmussen

LG-One

Bredgade 65

E-mail: cecilia.rasmussen@lg-one.com

Susanne Persson

Box 83, SE-164 94 Kista, Sverige
Mobil: +46 (0)709 694 606
E-mail: susanne.persson@lge.com

LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) er en af verdens største og mest innovative leverandører af forbrugerelektronik, hårde hvidevarer og mobil kommunikation. Virksomheden har mere end 93.000 ansatte fordelt over mere end 120 selskaber over hele verden. Den globale omsætning var i 2010 48,2 mia. USD. LG Electronics er en af verdens største producenter af fladskærme, audio- og videoprodukter, mobiltelefoner, airconditionanlæg, vaskemaskiner og køleskabe.

LG Electronics har eksisteret i Norden siden oktober 1999, og består af fem forretningsenheder: Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, IT Solutions samt Air Conditioning & Energy Solutions.  Den nordiske omsætning i 2010 beløb sig til 2,7 mia. SEK. For mere information, besøg www.lg.com.

Om LG Electronics Home Entertainment
LG Home Entertainment Company (HE) er en af verdens førende producenter af fladskærme og audio- og videoprodukter til både private og professionelle kunder. LG HE omfatter bl.a. LCD- og plasmafjernsyn, hjemmebiografsystemer, Blu-ray-afspillere, lydkomponenter, videoafspillere og plasmaskærme. LG stræber altid efter at drive teknologien fremad for at kunne forbedre mulighederne for underholdning i hjemmet, og har fokus på at udvikle produkter med smarte funktioner i et stilrent design.

LG Electronics, Inc., er en af verdens største og mest innovative leverandører af forbrugerelektronik, hårde hvidevarer og mobil kommunikation.

LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) er en af verdens største og mest innovative leverandører af forbrugerelektronik, hårde hvidevarer og mobil kommunikation med 87 000 ansatte fordelt på 113 kontorer rundt om i verden. LG opnåede en global omsætning på 44.229 milliarder USD i 2012. LG Electronics består af fire forretningsenheder – Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance og Air Conditioning & Energy Solutions – og er en af verdens største producenter af fladskærme, mobiltelefoner, luftvarmepumper, vaskemaskiner og køleskabe. LG Electronics har eksisteret i Norden siden oktober 1999. Den nordiske omsætning i 2012 beløb sig til ca. 1,7 mia. SEK. For mere information, besøg www.lg.com.