LG lancerer to nye Optimus smartphones med Android 2.2

LG lancerer to nye Optimus smartphones med Android 2.2

Optimus One og Optimus Chic har en rigtig god ydelse, en lokalt tilpasset App Advisor-applikation og de seneste mobiltjenester fra Google – alt i et stilrent design

LG Electronics (LG) lancer to nye mobiltelefoner i Optimus-serien: LG Optimus One og LG Optimus Chic. Med operativsystemet Android 2.2 (Froyo) og optimering til Google Mobile Services tilbyder telefonerne en ultimativ smartphone-oplevelse, samtidig med at de med deres brugervenlighed er det ideelle valg for det voksende antal brugere, som står over for at løbe deres første smartphone.

LG Optimus One og LG Optimus Chic er nogle af de første telefoner, som lanceres med Android 2.2, den seneste version af Android-platformen som giver 2-3 gange hurtigere websurfing og downloading af websider samt op til 5 gange hurtigere håndtering af tunge applikationer og multitasking.

Telefonerne har via Android 2.2 også øget understøttelse af Exchange, hvilket giver erhvervskunder mulighed for nemt at synkronisere deres Outlook-kalender og e-mail. Optimus One og Optimus Chic giver mulighed for at oprette WiFi hotspots for nem deling af en 3G-opkobling. Telefonerne er optimeret til populære mobiltjenester fra Google, som f.eks. Google Voice Search™, Google Voice Action™, Google Goggles™, Google Shopper™ og Google Maps™ with Navigation. Desuden er der adgang til Android Market med mere end 80.000 spændende Android-applikationer.

Kundeundersøgelser viser, at førstegangskøbere af smartphones ønsker at kunne søge efter informationer og bruge applikationstjenester, som forenkler brugervenligheden. LG Optimus One og Optimus Chic er udviklet på baggrund af disse ønsker.

– LG viser vejen inden for smartphone-verden med LG Optimus One og LG Optimus Chic, som kombinerer de store fordele ved en smartphone i en intuitiv og tilgængelig løsning, siger Erik Andersson, produktchef for mobiler i LG Electronics i Norden. LG har en vision om at hjælpe mennesker med hurtigt og nemt at få adgang til informationer, uanset hvor det befinder sig. Optimus-serien kommer til at spille en vigtig rolle for at nå denne vision.

LG Optimus One: en ny og bedre smartphone-oplevelse
LG Optimus One ”with Google™” er tilpasset Froyo-platformen og Google Mobile Services. LG har skabt en brugervenlig og stilren smartphone, som er den ideelle entry-model til de kommende smartphone-købere.

Ud over en brugervenlig grænseflade indeholder LG Optimus One også den eksklusive LG App Advisor, en forinstalleret applikation som hver anden uge anbefaler 10 højt rangerede applikationer, der er tilpasset efter det land, hvor telefonen sælges og på lokalt sprog. Det er også muligt at se lister for andre lande ved at ændre indstillingerne. I Norden kommer Sverige og Norge i første omgang til at få en lokal App Advisor, og Danmark følger efter primo 2011.

LG’s unikke egenudviklede grænseflade og nyt tilbehør, såsom en holder til bil (sælges separat), giver brugeren nemmere og mere intuitive måder at udnytte alle fordelene ved den nye Android 2.2.

Telefonen er også udstyret med et 3-megapixel kamera med ansigtsgenkendelse og mulighed for tilpasning af forskellige automatiske indstillinger, 3,2” HVGA-skærm og batteri med en kapacitet på 1500 mAh.

LG Optimus Chic: modellen til den stilbevidste køber
LG Optimus Chic har kurver og fås i to stilrene farver, hvilket gør den ideel til den stilbevidste forbruger. Touch-knapperne komplementerer telefonens tynde og minimalistiske design.

LG Optimus Chic er udstyret med 5-megapixel kamera med autofokus og 3,2” HVGA-skærm. Telefonen har også integreret en unik funktion, som giver brugeren mulighed for at fjernbetjene sin telefon trådløst via pc’en. Via LG Air Sync kan brugeren trådløst synkronisere kontakter, billeder og anden information på sin pc. Optimus Chic er også kompatibel med DLNA™ (Digital Living Network Alliance), hvilket betyder, at multimedieindhold nemt kan deles med andre DLNA-certificerede enheder såsom tv-apparater, lydsystemer og bærbare computere.

Ved lanceringen af LG Optimus One og LG Optimus Chic holdt LG en global, interaktiv digital pressekonference. Hele videoklippet fra konferencen kan ses på LG Mobiles globale Facebook-side (http://www.facebook.com/LGMobileHQ) eller YouTube-side (http://www.youtube.com/LGMobileHQ).

Levering
LG Optimus One kommer i handlen i Danmark i løbet af oktober. LG Optimus Chic vil ikke i første omgang blive lanceret i Danmark.

For tekniske specifikationer, se produktark (på engelsk):
Optimus One: http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/lg_electronics_nordic_ab__/document/view/lg-optimus-one-specifikationer-9882 .

Optimus Chic: http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/lg_electronics_nordic_ab__/document/view/lg-optimus-chic-specifikationer-9883

LG Electronics, Inc., (KSE: 066570.KS) er en af verdens største og mest innovative leverandører af forbrugerelektronik, hårde hvidevarer og mobil kommunikation. Virksomheden har mere end 80.000 ansatte fordelt på 115 selskaber over hele verden. Den globale omsætning var i 2009 43,4 mia. USD. LG Electronics består af fem forretningsenheder: Home Entertainment, Home Appliance, Air Conditioning, Business Solutions og Mobile Communications. LG Electronics er også en af verdens største producenter af paneler til fladskærme, audio- og videoprodukter, mobiltelefoner, airconditionanlæg og vaskemaskiner.

LG Electronics har eksisteret i Norden siden oktober 1999. Få mere information www.lg.com.

LG Electronics Mobile Communications er en af verdens førende virksomheder inden for mobil kommunikation. Virksomheden skaber produkter, som giver kunder over hele verden en optimeret mobil oplevelse gennem avanceret teknologi og innovativt design. LG driver derudover udviklingen af konvergerende teknik og mobile dataprodukter og vil fastholde sin førende position i det mobile kommunikationsmiljø ved hjælp af tiltalende design og smart teknik.

LG Electronics, Inc., er en af verdens største og mest innovative leverandører af forbrugerelektronik, hårde hvidevarer og mobil kommunikation.

LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) er en af verdens største og mest innovative leverandører af forbrugerelektronik, hårde hvidevarer og mobil kommunikation med 87 000 ansatte fordelt på 113 kontorer rundt om i verden. LG opnåede en global omsætning på 44.229 milliarder USD i 2012. LG Electronics består af fire forretningsenheder – Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance og Air Conditioning & Energy Solutions – og er en af verdens største producenter af fladskærme, mobiltelefoner, luftvarmepumper, vaskemaskiner og køleskabe. LG Electronics har eksisteret i Norden siden oktober 1999. Den nordiske omsætning i 2012 beløb sig til ca. 1,7 mia. SEK. For mere information, besøg www.lg.com.