LG OLED hædres for ti års TV-innovation ved  EISA Awards 2021

LG OLED hædres for ti års TV-innovation ved EISA Awards 2021

LG’s innovative løsninger til produkter inden for Home Entertaiment hædres endnu engang af verdens førende eksperter inden for forbrugerelektronik.

København, 19. august, 2021 – LG Electronics (LG) innovative Home Entertaiment produkter vandt fem priser ved EISA Awards 2021-2022. EISA Awards, der årligt afholdes af Expert Imaging and Sound Association, verdens største redaktionelle forbrugerelektronikorganisation, hædrede følgende LG-produkter for deres fremragende ydeevne og fantastiske design: LG OLED TV (modellerne OLED65G1 og OLED48C1), LG QNED Mini LED TV (75QNED99), LG Eclair Soundbar (QP5) og LG TONE Free True Wireless Stereo (FP8) in-ear-hovedtelefoner.

LG’s 65” G1 OLED TV blev kåret til EISA BEST PREMIUM OLED TV 2021-2022, hvilket betyder, at LG er blevet anerkendt for sine LG OLED TV 10 år i træk. LG 65G1 sætter en ny standard for billedekvalitet og seeroplevelse med dets ultralyse OLED evo panel og kraftfulde α (Alpha) 9 Gen 4 AI processor. LG’s fjernsyn understøtter både Dolby Vision IQ samt Dolby Atmos, fremtidssikret HDMI-forbindelse og en lang række smarte funktioner. Noget EISA-juryen beskriver som ”a thrilling statement”.

LG’s 48” C1 OLED TV blev tildelt EISA’s første BEST GAMING TV-pris. Den alsidige 48” model med 4K-opløsning i 120Hz har en skærmstørrelse, der er ideel til både stuen og gaming. Modellen har LG’s eget OLED-panel og billedbehandlingsteknologi med understøttelse af Dolby Vision HDR via alle HDMI-porte. Derudover leverer LG’s Game Optimizer- og Game Dashboard-funktioner genre-specifikke forudindstillinger og tilpasselige billedeskærmsindstillinger samt variabel opdateringsfrekvens (VRR) og automatisk lav latenstid (ALLM) for en fantastisk spilleoplevelse.

Årets EISA 8K TV-pris gik til LG QNED Mini LED TV. Modellen leverer flere detaljer og mere præcis farvegengivelse sammenlignet med almindelige LCD-fjernsyn takket være kombinationen af Quantum Dot NanoCell Color Technology og mini LED-baggrundsbelysning. LG’s Quantum Dot NanoCell-panel giver forbedret lysstyrke, dybere sort og lysere nuancer. Dets avancerede baggrundsbelysning med unikke dæmpningszoner giver også et ultrahøjt kontrastforhold.

I kategorien Soundbars, vandt LG Eclair EISA SOUNDBAR INNOVATION. LG Eclair er LG’s mest komptakte soundbar til dato og er særligt velegnet til mindre rum, hvor dets stilede, afrundede design indsluttet i et elegant stofdæksel gør, at det passer ind i enhver indretning. Den lille, men kraftfulde, enhed kommer med en trådløs subwoofer med to højtalere på 5,25” og er udviklet til at minimere vibrationer, så forbrugerne kan nyde lyd med dyb og fyldig bas uden at forstyrre naboerne.

LG vandt også en pris i kategorien EISA IN-EAR HEADPHONES. LG TONE Free-hovedtelefonerne vandt på grund af fremragende lyd med avancerede funktioner, der ikke findes i andre True Wireless-produkter. LG FP8 med LG’s nye 3D Sound Stage-teknik skaber en autentisk rumfølelse takket være større spoler og membraner for solid og forvrængsningsfri bas. UVNano-opladningsetuiet med UV-C LED-belysning elimenerer bakterier, mens hovedtelefonerne oplades. Med ti timers batterilevetid, hurtigopladning og IPX4-rating er LG TONE Free ideelle, når brugeren er på farten, mens LG’s ergonomiske Arc-design sikrer en perfekt pasform til en aktiv livsstil.

Samtlige produkter, der vandt præmier ved årets EISA Awards, er eller vil snart være tilgængelige i butikker rundt om i landet.

Om LG Electronics Home Entertainment Company

LG Home Entertainment Company er førende indenfor fjernsyn og audio-videosystemer og er en globalt anerkendt innovator inden for OLED-TV, som revolutionerer premium TV-kategorien. LG stræber efter at forbedre kundernes liv med innovative hjemmeunderholdningsprodukter ledet af prisvindende OLED-TV og QNED Mini LED-TV med Quantum Dot NanoCell-teknologi og lydløsninger udviklet i samarbejde med Meridian Audio. For flere nyheder om LG, besøg www.LGnewsroom.com.

LG Electronics, Inc., er en af verdens største og mest innovative leverandører af forbrugerelektronik, hårde hvidevarer og mobil kommunikation.

LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) er en af verdens største og mest innovative leverandører af forbrugerelektronik, hårde hvidevarer og mobil kommunikation med 87 000 ansatte fordelt på 113 kontorer rundt om i verden. LG opnåede en global omsætning på 44.229 milliarder USD i 2012. LG Electronics består af fire forretningsenheder – Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance og Air Conditioning & Energy Solutions – og er en af verdens største producenter af fladskærme, mobiltelefoner, luftvarmepumper, vaskemaskiner og køleskabe. LG Electronics har eksisteret i Norden siden oktober 1999. Den nordiske omsætning i 2012 beløb sig til ca. 1,7 mia. SEK. For mere information, besøg www.lg.com.