LG sætter ny standard for tablets med LG Optimus Pad

LG sætter ny standard for tablets med LG Optimus Pad

Under LG Electronics pressekonference på Mobile World Congress 2011 blev selskabets nye tablet, LG Optimus Pad vist frem for første gang. LG Optimus Pad er spækket med funktioner til både forretning og fornøjelse, og leveres i en størrelse, der gør den let at holde i én hånd, uden at give afkald på billedstørrelsen.

Skærmen på LG Optimus Pad er i 15:9-format med en opløsning på 1280 x 768, hvilket gør det muligt at vise indhold i fuldt bredbilledformat. Med en skærmstørrelse på 8,9 tommer diagonalt og 149,4 mm horisontalt opnår LG Optimus Pad den perfekte balance mellem et praktisk format og en stor skærm.

-          Med LG Optimus Pad har vi udviklet en funktionsfyldt tablet med det helt rigtige forhold mellem bærbarhed og skærmstørrelse, hvilket vi tror kommer til at sætte en ny standard på markedet, siger Erik Andersson, produktchef for mobiltelefoner for LG Electronics i Norden.

Et åbenlyst valg for multimedieentusiaster

Verdens første tablet med indbygget 3D-kamera gør det muligt at filme og tage billeder i 3D og derefter afspille materialet på et 3D-TV via HDMI, eller dele det på YouTube 3D (youtube.com/3D). Forretningsfolk vil definitivt sætte pris på de indbyggede funktioner til videokonferencer, mens filmentusiater vil være ligeså begejstrede over mulighederne for at afspille indhold fra LG Optimus Pad i fuld HD (1080) på et TV. Selv gamere får sine ønsker opfyldt med applikationen Tegra Zone, som tilbyder et bredt udvalg af titler i spillekonsolskvalitet, som er perfekte at spille på LG Optimus Pad.

Hurtig, kraftfuld og fleksibel

LG Optimus Pad er baseret på Android 3.0 (Honeycomb), den seneste version af Googles platform som er optimeret til tablets. Android 3.0 understøtter højere billedskærmsopløsninger og applikationer udviklet specielt til tablets, såsom Google eBooks og Google Maps 5. Android 3.0 har også en intuitiv, PC-lignende brugerflade, som gør det enkelt at anvende LG Optimus Pad.

De dobbelte kerner i NVIDIA Tegra 2-processoren gør, at LG Optimus Pad hurtigt opstarter applikationer og henter hjemmesider, som derefter kan opleves helt uden forsinkelser. Processorens enestående multitasking- og grafikegenskaber gør det muligt at køre flere programmer samtidigt, og let at afspille film og andre multimedier.

Pris og tilgængelighed:

LG Optimus Pad vil være tilgængelig i Norden i løbet af sommeren 2011 til en vejlende udsalgspris på 7350 DKK.

Tekniske specifikationer:

• 1GHz dual-core NVIDIA Tegra 2-processor
    • 8,9-tommer WXGA-skærm
    • 1GB hukommelse

5MP 3D-kamera med

Billeder kan downloades højtopløseligt her:

For yderligere information, kontakt venligst:

For produktinformation:

Erik Andersson

Product manager mobile phones
Box 83, SE-164 94 Kista, Sverige
Tlf: +46 (0)8 566 415 95
Mobil: +46 (0)735 234 009
E-mail: erik.andersson@lge.com

For øvrig information:

Susanne Persson

Box 83, SE-164 94 Kista, Sverige

Tlf: +46 (0)8 566 415 23
Mobil: +46 (0)709 694 606
E-mail: susanne.persson@lge.com

LG Electronics

LG Electronics, Inc., (KSE: 066570.KS) er en af verdens største og mest innovative leverandører af forbrugerelektronik, hårde hvidevarer og mobil kommunikation. Virksomheden har mere end 80.000 ansatte fordelt på 115 selskaber over hele verden. Den globale omsætning var i 2010 48,2 mia. USD. LG Electronics består af fem forretningsenheder: Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance samt Air Conditioning og Energy Solutions. LG Electronics er også en af verdens største producenter af paneler til fladskærme, audio- og videoprodukter, mobiltelefoner, airconditionanlæg og vaskemaskiner.

LG Electronics har eksisteret i Norden siden oktober 1999. Få mere information www.lg.com.

LG Electronics Mobile Communications er en af verdens førende virksomheder inden for mobil kommunikation. Virksomheden skaber produkter, som giver kunder over hele verden en optimeret mobil oplevelse gennem avanceret teknologi og innovativt design. LG driver derudover udviklingen af konvergerende teknik og mobile dataprodukter og vil fastholde sin førende position i det mobile kommunikationsmiljø ved hjælp af tiltalende design og smart teknik.

LG Electronics, Inc., er en af verdens største og mest innovative leverandører af forbrugerelektronik, hårde hvidevarer og mobil kommunikation.

LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) er en af verdens største og mest innovative leverandører af forbrugerelektronik, hårde hvidevarer og mobil kommunikation med 87 000 ansatte fordelt på 113 kontorer rundt om i verden. LG opnåede en global omsætning på 44.229 milliarder USD i 2012. LG Electronics består af fire forretningsenheder – Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance og Air Conditioning & Energy Solutions – og er en af verdens største producenter af fladskærme, mobiltelefoner, luftvarmepumper, vaskemaskiner og køleskabe. LG Electronics har eksisteret i Norden siden oktober 1999. Den nordiske omsætning i 2012 beløb sig til ca. 1,7 mia. SEK. For mere information, besøg www.lg.com.