Pressemeddelelse -

LG samler teknologibranchens ledere i en virtuel ”Future Talk” om værdien af åben innovation i en ny æra

LG’s teknologichef diskuterer virksomhedens åbne innovationsstrategi og vigtigheden i at arbejde sammen mod målet om, at gøre livet godt for alle

København, 12. januar, 2021 — Dr. I.P. Park, teknologichef hos LG Electronics (LG), udnyttede den virtuelle scene under det digitale CES 2021 til at dele LG’s inspirerende vision for åben innovation i en tid med social afstand. Som vært for LG Future Talk forklarede og demonstrerede Dr. Park, hvordan åben innovation har været det underliggende princip i LG’s seneste teknologiske gennembrud.

I et år med ufattelig forandring, har LG’s urokkelige engagement i at gøre livet bedre for alle ikke ændret sig, såvel som deres evne til at imødekomme de skiftende behov hos forbrugere verden over. For at illustrere dette, henviste Dr. Park til innovative produkter som LG PuriCare Wearable Air Purifier og LG Smart Thermal Camera, der nemt hjælper med at sikre forbrugernes sundhed og sikkerhed. LG tilpasser også sine CLOi-robotter til forskellige miljøer og opgaver – fra desinficering af trafikkerede områder i offentlige og kommercielle områder til leverancer fra dør til dør og servering af mad på restauranter – for at forbedre hygiejnen og minimere helbredsrisici for både ansatte og kunder.

Fokusset i den seneste samtale var åben innovation, hvor Dr. Park fik selskab af Gary Shapiro, CEO for Consumer Technology Association, for at tale om den voksende styrke i partnerskaber mellem discipliner og brancher for at levere det, som er bedst for forbrugerene. LG Innovation Council, der er et godt eksempel på LG’s mange samarbejdsinitiativer, samler eksperter fra et bredt spektrum af virksomheder inden for tech-branchen for at lære, samarbejde, opdage nye muligheder og finde uprøvede måder at forbedre menneskers liv.

"Teknologi og discipliner arbejder sammen for at facilitere flere digitale innovationer, som eksempelvis AI, 5G-opkobling, IoT, cloud, sensorer, navigation, batterier – og de transformerer mobilitet, som er en stor del af vores liv”, påpegede Shapiro. ”Og vi ser også den type af forandringer på så mange andre områder – blandt andet transport, logistik, jordbrug, sundhedspleje og endda mad.”

Denne åbne tilgang til innovation udgør fundamentet for alt det LG arbejder for. Særligt under ThinQ brandet, som omfatter LG’s AI- og IoT-enheder. Dr. Park berettede om spændende planer for udvikling af et økosystem gennem tilslutning af alle produkter og tjenester på tværs af forskellige kategorier, hvilket giver forbrugeren en behagelig brugeroplevelse og en uovertruffen komfort. ”Det handler ikke kun om individuelle produkter og enheder, der har AI-funktioner og -tilslutning, det handler mere om at bygge et økosystem, hvor LG og partnere samarbejder for at udvide, forbedre og berige det vi tilbyder til vores kunder.” siger Dr. Park.

Sammen med David Rabie, CEO for Tovala, hvis ovn-klar måltider snart er at finde i LG ThinQ Store, forudså Dr. Park en udviklet ThinQ-app som går udover kontrol og overvågningsfunktioner for at blive en hel digital livstilsplatform.

Gennem forskellige partnerskaber og gennem implementering af nye funktioner som Scan-to-Cook, der gør det muligt for brugeren at indstille ovnen rigtigt til udvalgte færdigmåltider, ved at scanne emballagens stregkode, gør LG madlavning og andet i hjemmet enkelt, så kunderne kan fokusere mere på de ting, som betyder mest for dem.

Dr. Park havde selskab af Jean-François Gagné, CEO for Element AI, som forrige år hjalp Dr. Park med at lancere "Levels of AI Experience” på CES 2020. De to virksomheder udvikler, sammen med andre partnere, en ny innovativ platform, AIX Exchange, som gør det muligt for brancheledere, forskere, beslutningstagere og forbrugere at tale direkte med hinanden for at diskutere, hvordan man bedst implementerer AI til fordel for alle. Dr Park afslørede også nogle af de intelligente teknologier, LG har arbejdet med, der i blandt Vision Pack, som kommer til at udgøre nogle af de AI-funktioner i LG’s ThinQ køleskabe og smart mirrors.

Et andet vigtigt emne i samtalen handlede om LG’s vision om at skabe en konsekvent og tilsluttet brugeroplevelse, som dækker over alle dele af forbrugernes liv. Sammen med Dmitry Loschinin, vice CEO for DXC Technology og CEO for Luxoft, præsenterede Dr. Park LG’s og DXC Luxofts nye fælles virksomhed, Alluto, der vil gentænke biloplevelsen og udnytte LG’s webOS Auto for at forbinde kontor og hjem problemfrit. Som en illustration på webOS potentiale, viste Dr. Park også et nyt smart koncept, som der giver en interaktiv oplevelse for passagerer, samt muligheden for et cloud-baseret mobilitetsøkosystem, som passer til mange kommercielle og offentlige anvendelsesmuligheder, inklusiv intelligent håndtering af køretøjer i morgendagens smarte byer.

"Vi er tilbage til vigtigheden i at arbejde sammen mellem brancher, eftersom at bygge og udvide denne type af økosystem er absolut et tværdisciplineret arbejde”, udtrykte Dr. Park ”Når det gælder innovation til et bedre liv i en tid med digital transformation, handler det om teamwork, samarbejde og partnerskab.”

LG Future Talk og alle LG’s seneste innovationer kan ses på LG’s virtuelle CES 2021-udstillning.

LG Electronics, Inc., er en af verdens største og mest innovative leverandører af forbrugerelektronik, hårde hvidevarer og mobil kommunikation.

LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) er en af verdens største og mest innovative leverandører af forbrugerelektronik, hårde hvidevarer og mobil kommunikation med 87 000 ansatte fordelt på 113 kontorer rundt om i verden. LG opnåede en global omsætning på 44.229 milliarder USD i 2012. LG Electronics består af fire forretningsenheder – Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance og Air Conditioning & Energy Solutions – og er en af verdens største producenter af fladskærme, mobiltelefoner, luftvarmepumper, vaskemaskiner og køleskabe. LG Electronics har eksisteret i Norden siden oktober 1999. Den nordiske omsætning i 2012 beløb sig til ca. 1,7 mia. SEK. For mere information, besøg www.lg.com.