LG skyder CES 2019 i gang

LG skyder CES 2019 i gang

København 16. oktober 2018

Dr. I.P. Park, der både er CEO og CTO for LG Electronics, skal holde åbningstalen ved CES 2019. Det kommer til at ske mandag den 7. januar 2019 kl. 18:30 i MGM Park Theatre, Las Vegas, USA.

Under LGs første CES-åbningspræsentation nogensinde ”Et endnu bedre liv med AI”, vil Park præsentere nye perspektiver på, hvordan AI vil ændre forbrugernes hverdag. Park vil forklare, hvordan de innovative AI-teknologier komme til at forbedre forbrugernes oplevelser i hjemmet, på rejsen og på kontoret, men også hvordan LG går i spidsen for denne udvikling, som en virksomhed der går fra at fremstille produkter til at være en livsstilsinnovator.

Som både CEO og CTO for LG Electronics er Park ansvarlig for at sikre innovation af AI som virksomhedens vigtigste vækstmotor. Dr. Park er en af verdens førende teknologiske ledere med over 30 års erfaring inden for forskning og udvikling af forbrugerelektronik, af robotteknologi indenfor bilbranchen, samt indenfor telekom- og softwareindustrien. Park anerkendes for sin evne til at fremme innovation i udviklingsafdelinger ved at kombinere traditionel hardwareteknologi med softwareorienterede teknikker.

"CES 2019 forventes at markere en milepæl i AIs udvikling og i implementeringen på tværs af hverdagsprodukter og services," fortæller Dr. I.P. Park. Han uddyber: "Hos LG er vores strategi at overgå forventningerne om at berige forbrugernes dagligdag med livsstilsfokuserede AI-applikationer. Hvordan vi gør det, vil jeg forklare på scenen til CES.”

Gary Shapiro, som er CEO for forbrugerteknologiforeningen (CTA), uddyber: "LG er et globalt kraftværk i spidsen for AI-revolutionen, som vil påvirke næsten alle større industrier fra teknologi til sundhedspleje, landbrug, transport, ingeniørarbejde og så videre. Vi er glade for at byde Dr. Park velkommen til CES 2019-scenen, da han leverer LGs første keynote i CES-historien. Vi glæder os til at høre hans indsigter omkring den AI-fremtid, der vil omdefinere vores hjem, virksomheder og lokalsamfund."

CES 2019 vil fremvise livsforandrende teknologi fra 4.500 udstillere på tværs af 20 produktkategorier med løsninger, der vil ændre, hvordan vi lever, arbejder og bruger vores fritid. Udstillingen giver adgang til den nyeste transformative teknologi som 5G, kunstig intelligens, forbedret og virtuel virkelighed, smart homes, smart cities, sport, maskinintelligens og meget mere.

LGs avancerede produkter og tjenester vil blive udstillet på CES 2019 fra 8-11 januar 2019 på CES Tech East, Las Vegas Convention Center (LVCC), CenTral Hall, Booth #11100.

Om LG Electronics, Inc.

LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) er en førende global teknologi-innovatør inden for forbrugerelektronik, mobil kommunikation og hårde hvidevarer med 77.000 ansatte på 125 forskellige lokationer i verden. LG består af fem virksomheder - Home Appliance & Air Solutions, Mobile Communications, Home Entertainment and Vehicle Components – og er én af verdens førende producenter af faldskærms-TV, mobiltelefoner, klimaanlæg, vaskemaskiner og køleskabe. LG havde et globalt salg på 47,9 milliarder USD i 2016 (55,4 billioner KRW) og er 2016 ENERGY STAR Partner of the Year. For nyheder og mere information om LG Electronics, besøg www.LGnewsroom.com

Pressekontakter:

LG Electronics, Inc                                                     LG Electronics USA

Ken Hong                                                                  John Taylor

+822 3777 3626                                                         +1 201 816 2166

ken.hong@lge.com                                                     john.taylor@lge.com

www.LGnewsroom.com                                               www.LG.com/us

LG Electronics, Inc., er en af verdens største og mest innovative leverandører af forbrugerelektronik, hårde hvidevarer og mobil kommunikation.

LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) er en af verdens største og mest innovative leverandører af forbrugerelektronik, hårde hvidevarer og mobil kommunikation med 87 000 ansatte fordelt på 113 kontorer rundt om i verden. LG opnåede en global omsætning på 44.229 milliarder USD i 2012. LG Electronics består af fire forretningsenheder – Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance og Air Conditioning & Energy Solutions – og er en af verdens største producenter af fladskærme, mobiltelefoner, luftvarmepumper, vaskemaskiner og køleskabe. LG Electronics har eksisteret i Norden siden oktober 1999. Den nordiske omsætning i 2012 beløb sig til ca. 1,7 mia. SEK. For mere information, besøg www.lg.com.