LG tildeles flest priser for innovative produkter ved CES 2022

LG tildeles flest priser for innovative produkter ved CES 2022

LG TILDELES FLEST PRISER FOR INNOVATIVE PRODUKTER VED CES 2022

LG OLED er fortsat fanebærer ved en af verdens vigtigste teknologimesser

KØBENHAVN, 17. januar, 2022 – Ved dette års CES 2022-awards vandt LG Electronics en række priser inden for sine virksomhedsområder. I alt fik LG cirka 150 udmærkelser fra det udvalg af tidsskrifter, som deltog på CES-messen, som for første gang tillod både fysisk og digital tilstedeværelse for deltagerne.

Blandt de flotteste udmærkelser modtog LG hele 24 priser i kategorien CES Innovation Award og vandt også CES Editor’s Choice-prisen fra USA TODAY’stestafdeling Reviewed. Alle priserne betød, at LG var det selskab under CES, som vandt flest udmærkelser. Det var produkter som C2-serien OLED TV, billedskærmen DualUP samt S95QR Soundbar, der udmærkede sig på egenskaber som fx innovation, teknologi, design og pris.

Det betyder, at LG med sine OLED TV-modeller fortsat dominerer messen, som de også gjorde i rollen som markedsledende og pioner allerede inden OLED-teknologien kom til. OLED TV-serien har siden den blev introduceret høstet store succeser ved CES og modtog også i år udmærkelser for billedkvalitet, da helt nye priser blev overrakt. LG’s 42 tommer store C2 OLED TV samt G2 OLED TV’et på 97 tommer var de primære årsager til, at LG vandt udmærkelser fra de store tidsskrifter Business Insiderog Mashable. Også The Verge nævnte den nye 42 tommer store C2 OLED-TV-model i sin opsummering Best of CES Awards 2022.

Følgende udmærkelser modtog LG ved årets CES 2022:

LG C2 4K OLED TV

• Gear Patrol: The Best Things We've Seen from CES 2022 So Far
  • TWICE: Picks Awards Winners For CES 2022
  • Input Mag: The Must-See Monitors From CES 2022

For mere information om nye produkter lanceret ved CES 2022 og om LG’s udmærkelser ved CES, klik ind på: www.LGnewsroom.com.

Om LG Electronics Home Entertainment

LG Home Entertainment er branche-ledende indenfor TV og audiovisuelle systemer samt en globalt anset innovator indenfor deres lederskab i OLED-TV, som omdefinerer produktkategorien premium-TV. LG ønsker at forbedre sine kunders liv gennem innovative produkter for hjemmeunderholdning med TV-teknikkerne OLED or QNED Mini LED med Quantom Dot NanoCell og dets lydsystem udviklet sammen med Meridian Audio i spidsen. For flere nyheder fra LG, besøg www.LGnewsroom.com

Pressekontakt

LG Electronics, Inc., er en af verdens største og mest innovative leverandører af forbrugerelektronik, hårde hvidevarer og mobil kommunikation.

LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) er en af verdens største og mest innovative leverandører af forbrugerelektronik, hårde hvidevarer og mobil kommunikation med 87 000 ansatte fordelt på 113 kontorer rundt om i verden. LG opnåede en global omsætning på 44.229 milliarder USD i 2012. LG Electronics består af fire forretningsenheder – Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance og Air Conditioning & Energy Solutions – og er en af verdens største producenter af fladskærme, mobiltelefoner, luftvarmepumper, vaskemaskiner og køleskabe. LG Electronics har eksisteret i Norden siden oktober 1999. Den nordiske omsætning i 2012 beløb sig til ca. 1,7 mia. SEK. For mere information, besøg www.lg.com.