LG QuadWash Steam

LG udvider sortimentet med en innovativ og elegant opvaskemaskine

København, 18 august, 2020

LG bevæger sig ud i en ny produktkategori og udvider deres udbud af smarte hvidevarer ved at lancere LG QuadWash Steam – en unik opvaskemaskine med flere innovative funktioner. Opvaskemaskinen har blandt andet fire skyllearme i stedet for to, damp for mere effektiv og grundig rengøring af dit service samt automatisk døråbning.

LG’s nye opvaskemaskine QuadWash Steam rengør dit service på en effektiv måde og letter din hverdag med dens innovative funktioner samtidig med at dens design er elegant og passer perfekt ind i ethvert moderne køkken.

Damp og fire skyllearme

Ligesom mange andre LG-produkter kommer opvaskemaskinen med dampfunktion – nærmere bestemt TrueSteam – som rengør dit service med damp. Dampen bidrager til en mere effektiv og dybdegående rengøring og mindsker sandsynligheden for vand- og kalkpletter på det rengjorte service. LG QuadWash Steam skiller sig desuden ud ved at have fire skyllearme i stedet for to. To af armene er under et kørende program vinklet, så de rammer servicet fra hver deres retning og på den måde sørger for, at servicet bliver grundigt vasket og at vandet får adgang til de sværeste steder.

TurboWash, automatisk døråbning og ThinQ

Den nye opvaskemaskine har også funktionen TurboWash, som er et hurtigprogram, der gør servicet skinnende rent på kortere tid. Med TurboWash-funktionen er dit service klar på mindre end en time uden at gå på kompromis med kvaliteten. Derudover har opvaskemaskinen automatisk døråbning ved færdigt program.

En anden smart funktion ved LG QuadWash Steam er, at den kommer med med ThinQ-funktion, så du kan starte, pause eller afslutte et vaskeprogram via din smartphone hvor end du befinder dig.

Pris og tilgængelighed

LG QuadWash Steam (DU517HMS) kommer i en mat sort farve og er tilgængelig hos Elgiganten fra september til en pris på ca. 8.999 kr.

For billeder i høj opløsning besøg LG’s billedbank her.

Om LG Electronics Home Appliances

LG Electronics Home Appliances Company er en innovatør inden for hvidevareindustrien. Virksomhedens ambition er at tilbyde sundere og grønnere produkter med en perfekt balance mellem smart teknik og trendsættende design. Formålet er er skabe helhedsløsninger som forbedrer og forenkler hverdagen. LG’s hvidevarer er designede til at passe til mennesker verden over og omfatter køleskabe, vaskemaskiner, opvaskemaskiner, køkkenmaskiner, støvsugere og integrerede produkter. LG’s innovative teknikker og lettilgængelige funktioner findes eksempelvis i verdens første smarte køleskab, vaskemaskine med dampfunktion og kombineret ovn og mikrobølgeovn. LG’s teknik skaber nye trends og etablerer LG som en førende virksomhed på hvidevaremarkedet.

Pressekontakter:

Andreas Hedensten
Business Partner, Mindshare
andreas.hedensten@mindshareworld.com

LG Electronics, Inc., er en af verdens største og mest innovative leverandører af forbrugerelektronik, hårde hvidevarer og mobil kommunikation.

LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) er en af verdens største og mest innovative leverandører af forbrugerelektronik, hårde hvidevarer og mobil kommunikation med 87 000 ansatte fordelt på 113 kontorer rundt om i verden. LG opnåede en global omsætning på 44.229 milliarder USD i 2012. LG Electronics består af fire forretningsenheder – Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance og Air Conditioning & Energy Solutions – og er en af verdens største producenter af fladskærme, mobiltelefoner, luftvarmepumper, vaskemaskiner og køleskabe. LG Electronics har eksisteret i Norden siden oktober 1999. Den nordiske omsætning i 2012 beløb sig til ca. 1,7 mia. SEK. For mere information, besøg www.lg.com.