LG VINDER PRISEN FOR EUROPAS MEST ENERGIRIGTIGE TV

LG VINDER PRISEN FOR EUROPAS MEST ENERGIRIGTIGE TV

European Energy Evaluation Organization udnævner LG 47LM670T Cinema 3D Smart-TV til det mest energirigtige TV i Europa

København, 10. september, 2012 LG Electronics har modtaget prisen, Global Efficiency Medal, for Europas mest energirigtige TV. LGs model 47LM670T vinder prisen takket være sin fantastiske energieffektivitet. Prisen deles ud af SEAD (Super-efficient Equipment and Appliance Deployment) og udnævnelsen foregik under IFA-messen i Berlin, hvor repræsentanter fra det svenske erhvervsministerium deltog. Det er energiministre fra G20 og de nordiske lande, der har taget initiativet til konkurrencen, som har til formål at opfordre til produktion og salg af energirigtige TV.

– Vi er meget glade for opmærksomheden fra SEAD. Udnævnelsen er et stort skulderklap til LGs arbejde for at mindske energiforbruget. Dette er noget, vi fokuserer på inden for alle vores produktområder, siger Thomas Wering, nordisk markedsansvarlig for Home Entertainment hos LG Electronics. Vi har allerede en utroligt stærk og unik 3D-teknologi, innovative og smarte funktioner og et flot, stilrent design. Nu får vi endda ros for energieffektiviteten af vores TV-modeller.

Funktioner der giver maksimal energieffektivitet
Smart TVet 47LM670T har en såkaldt Local Dimming-teknologi, som forbedrer energieffektiviteten ved, at brugeren kontrollerer lysstyrken separat for forskellige dele af billedoverfladen. Takket være muligheden for at konfigurere LED-belysningen bliver energiforbruget markant lavere. De forskellige funktioner eliminerer unødigt energiforbrug, samtidigt med at energieffektiviteten maksimeres.

Når SEAD evaluerer produkterne på det europæiske marked deles TV-apparaterne op i tre kategorier – små skærme (mindre end 27 tommer), mellemstore skærme (29-42 tommer) samt store skærme (større end 42 tommer). LGs Smart TV blev kåret som vinder i kategorien ”store skærme” og var desuden det mest energieffektive TV i alle tre kategorier. TVet var det eneste, der fik energimærkningen A++.

Om SEAD
SEAD er en statslig CEM-tilsluttet (Clean Energy Ministerial) og multinational organisation, som blev oprettet i 2010 med det formål at hjælpe det globale marked til at udvikle mere energirigtige produkter og løsninger. I dag spænder SEAD over 14 forskellige lande, inklusiv Norden, Australien, Frankrig, Tyskland, Indien, Japan, Korea, Rusland, Storbritannien og USA. SEAD evaluerer energieffektiviteten på TV-apparater, monitorer, computere og andet hjemmeelektronik og belysning, som sælges i Nordamerika, Europa, Indien og Australien. I år er der fokus på TV-apparater, og SEAD har gennemført en dybdegående evaluering af forskellige producenters modeller. Mere information findes på SEADs hjemmeside.

Højopløselige billeder
For højopløselige billeder, gå til LGs billedarkiv og skriv ”SEAD” og/eller ”LM670T” i søgeruden til højre.

LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) er en af verdens største og mest innovative leverandører af forbrugerelektronik, hårde hvidevarer og mobil kommunikation. I kraft af virksomhedens 117 selskaber over hele verden, opnåede LG en global omsætning på 49 mia. USD i 2011. LG Electronics består af fire forretningsenheder – Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance og Air Conditioning & Energy Solutions – og er en af verdens største producenter af fladskærme, mobiltelefoner, luftvarmepumper, vaskemaskiner og køleskabe.
LG Electronics har eksisteret i Norden siden oktober 1999. Den nordiske omsætning i 2011 beløb sig til 2,7 mia. SEK. For mere information, besøg www.lg.com.

Om LG Electronics Home Entertainment
LG Home Entertainment Company (HE) er en ledende global producent af tv-apparater, monitorer, kommercielle skærme, audio- og videoprodukter, computere og sikkerhedssystemer. LG stræber altid efter at drive teknologien fremad med fokus på at udvikle produkter med smarte funktioner i stilrene designs, som imødegår forbrugernes behov. LG’s forbrugerprodukter inkluderer CINEMA 3D Smart TV, OLED, IPS-skærme og hjemmebiografsystemer, Blu-ray-afspillere og eksterne lagringsenheder. LG’s kommercielle B2B-produkter inkluderer digital signage, videokonferencesystemer og IP-sikkerhedskameraer.

For mere information, kontakt venligst

Susanne Persson
LG Electronics  Nordic AB
Box 83, 164 94  Kista
Mobil: +46 (0)70 969 46 06
E-mail: susanne.persson@lge.com

Thomas Wering
Marketing Manager HE
LG Electronics Nordic AB
Box 83, 164 94 Kista
Mobil: +46 (0)73 523 40 26
E-mail: thomas.wering@lge.com

Morten Nielsen
Sales Manager HE
LG Electronics Danmark
Parallelvej 14
2800 Lyngby
E-mail: morten.nielsen@lge.com

LG Electronics, Inc., er en af verdens største og mest innovative leverandører af forbrugerelektronik, hårde hvidevarer og mobil kommunikation.

LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) er en af verdens største og mest innovative leverandører af forbrugerelektronik, hårde hvidevarer og mobil kommunikation med 87 000 ansatte fordelt på 113 kontorer rundt om i verden. LG opnåede en global omsætning på 44.229 milliarder USD i 2012. LG Electronics består af fire forretningsenheder – Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance og Air Conditioning & Energy Solutions – og er en af verdens største producenter af fladskærme, mobiltelefoner, luftvarmepumper, vaskemaskiner og køleskabe. LG Electronics har eksisteret i Norden siden oktober 1999. Den nordiske omsætning i 2012 beløb sig til ca. 1,7 mia. SEK. For mere information, besøg www.lg.com.